Hakutulokset

1. Le Jumine

Kelan vuokravakuus, apua?

Joskus Kela toimittaa sen itse suoraan vuokranantajalle, jos on osoite tiedossa. Muuten se tulee postissa.
  2. Le Jumine

neljäs lapsi vai ei

Näin on (y)
  3. Le Jumine

neljäs lapsi vai ei

Lapsilisät (jonka saa kaikki lapselliset) ja asumistuki 40e/kk? Onpa todellakin aivan käsittämättömiä summia..
  4. Le Jumine

neljäs lapsi vai ei

Meille on neljäs lapsi tulossa, esikoinen on 7v. Mulla jäi opinnot kesken (aijempi ammatti kyllä on, mutta alanvaihto menossa) ja mies pienipalkkaisessa työssä. Auto vaihdettiin isompaan ja asutaan kolmiossa.
  5. Le Jumine

Maalareita/pintakäsittelijöitä?

Mä opiskelen ko. alaa ja 98% meidän koulussa alan opiskelijoista on tyttöjä/naisia :D Mutta työharjotteluissa/työpaikoilla en oo tavannu yhtään naista.. Mukavaa hommaa, päivätyö. Koulutus kestää 2-3 vuotta riippuen pohjakoulutuksesta, mutta on mahdollista käydä myös nopeammin jos löytää esim...
  6. Le Jumine

4 v oksensi yöllä kerran, nyt normaali itsensä. Veisitkö isosiskon eskariin?

Täällä on aijemmin ollu ohjeistuksena, että jos sisarus sairastaa, niin oman harkinnan mukaan voi eskarilaisen viedä tai jättää viemättä. Mutta nyt oli tullu ilmotusta, että jos joku perheestä on kipeänä, niin ei tuoda ketään hoitoon tai eskariin, koska niin paljon nyt kiertää kuumeflunssa ja...
  7. Le Jumine

Eikö eläinlääkäristä muka saa laskua?

Ei mullakaan oo luottokorttia koskaan ollu.. Joten kyllä saa.
  8. Le Jumine

Eikö eläinlääkäristä muka saa laskua?

Täällä taitaa olla kolme tai neljä eri eläinlääkäriä ja yhdessä niistä saa laskulle..
  9. Le Jumine

Minkäikäisenä sait kolmannen lapsen, tai voisit kuvitella saavasi?

Olin 24v kun kolmas lapsi syntyi, nyt 28v ja neljättä odotan..
  10. Le Jumine

Tuetut lomat, kokemuksia?

Vapaaehtoisia ne on.
  11. Le Jumine

Turvaistuimen sopivuus

En oo ees tienny, että on olemassa joku tollanen lista o_O Joten en oo tarkistanu koskaan, kolme lasta on ja kaikilla tällä hetkellä jonkinlainen turvaistuin autossa.
  12. Le Jumine

Minkä ikäisenä tulit äidiksi?

Eka 20v, toinen 22v, kolmas 24v ja neljäs 28v.
  13. Le Jumine

Korvatulehdus vai tukkeutunut korva?

Mulla oli samat oireet ja oli korvakäytäväntulehdus, se on siis eri kuin korvatulehdus. Apteekista saa Otiborin-tippoja jotka auttaa lievään tulehdukseen, tai sitten lääkäristä hakea resepti tujumpiin tippoihin.. Mulla on kolme kertaa ollu toi korvakäytäväntulehdus (aina samassa korvassa) ja...
  14. Le Jumine

Omakanta ja äitiysneuvola

Näkyy kaikki käynnit ja tiedot niistä.
  15. Le Jumine

Kun lapsi ei pidä isäpuolestaan..

Mun äiti löysi uuden miehen kun olin ala-asteella ja meni vuosia ennenkuin aloin sietää sitä ollenkaan. Siis vasta joskus likempänä täysi-ikäisyyttäni alettiin tulla toimeen ees jotenkuten.. Nykysin tullaan tosi hyvin juttuun sen kanssa :)
  16. Le Jumine

Hoitajat! Oletteko ottaneet influenssarokotteen?

En ole koskaan ottanut, enkä aijo ottaa. Aijemmin lähihoitajana työskentelin lasten parissa, mutta vastoittain vaihdoin alaa.
  17. Le Jumine

Vesirokkorokote-tuliko mitään oireita?

Esikoiselle tuli ekasta rokotteesta vähän kuumetta, toisesta ei mitään. Kahelle pienemmälle ei tullu mitään oireita (yhen annoksen vasta saaneet).
  18. Le Jumine

Voiko mulla olla influenssa jos mies ei ole niin kipeä

Voi olla. Myö kun sairastettiin influenssa, niin minä ja nuorimmat lapset oltiin kaksi viikkoa sängyn pohjalla 40 asteen kuumeessa ja kauhee yskä+nuha ja lihassäryt, esikoisella oli pari päivää pientä kuumetta ja köhää ja miehellä yhtenä päivänä lämpöä + yskä. Ja ihan sairaalassa todettiin...
  19. Le Jumine

Kuukautiset kierukan poiston jälkeen

Mulla hormonikierukka putosi itestään pois ja siitä meni 56 päivää, ennenkuin menkat alko.

Yhteistyössä