neljäs lapsi vai ei

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
ihmettelen miks kaverini sikiää nuorena( ei ole lessu)

Tekisitkö ihan tekemällä neljännen lapsen jos elämän tilanne seuraava

Vanhemmat kummatkin 26v
vakituinen työ pieni/keskipalkkainen(kk tulot yht b. 4500e)
Vanhin lapsista vasta 5vuotias
Auto just vaihdettu (viisipaikkainen) joten eivät kuulemma pysty vaihtamaan 7 paikkaiseen
Asuvat 80m2 KOLMIOSSA eivät kuulemma halua vielä myydä asuntoaan , ja tottuneet asumaan ahtaasti

en voi käsittää miks lapsia tarvitsee tehä nuorella iällä, jos on valmistunut häthätään pienipalkkaiseen työhön.

vierailija
Voisinpa tehdäkin. Meitä ihmisiä kun on niin monenlaisia. Itse taas ihmettelen, että miksi ihmiset haluavat yhden, kaksi tai vain kolme lasta tai ei lapsia ollenkaan :D

Meille on neljäs lapsi tulossa, esikoinen on 7v. Mulla jäi opinnot kesken (aijempi ammatti kyllä on, mutta alanvaihto menossa) ja mies pienipalkkaisessa työssä. Auto vaihdettiin isompaan ja asutaan kolmiossa.

vierailija
Meille on neljäs lapsi tulossa, esikoinen on 7v. Mulla jäi opinnot kesken (aijempi ammatti kyllä on, mutta alanvaihto menossa) ja mies pienipalkkaisessa työssä. Auto vaihdettiin isompaan ja asutaan kolmiossa.
Minkä kokoinen kolmio ja miten järkkäätte lapset huoneisiin ?

Meillekkin neljäs tulossa asuntoa ei saada myytyä vielä pitkään aikaan 71m2 kolmio

vierailija
Helppoahan se on, kun yhteiskunta tukee lastenhankkimisharrastusta aivan käsittämättömillä summilla. Maksaa nimittäin veronmaksajille aika pitkän pennin siihen mennessä kun lapsenne ovat työikäisiä.

vierailija
En huolestuisi tuloista, asunnon koosta tai nuoresta iästä.

Huoli olisi parisuhteen kestävyydestä, eroperheitä aivan liikaa.
Myös hermojen ja ajan riittävyys lasten kanssa voi vetää nuorenkin piippuun, josta sitten lapset joutuvat ponnistamaan maailmalle tervepäisinä.

vierailija
Viimeistään neljännen lapsen myötä elämästä tulee tosi-tosi-tosi-lapsipainotteista! Ja sitä tulee kestämään vähintään 10 vuotta kuopukseen syntymästä eteenpäin! Jos on neljä lasta niin ei elämään niiden lasten, palkkatöiden ja arjen pyörityksen lisäksi juuri muuta mahdu.
Mutta mikäs siinä jos haluaa kunnolla lapsiperhe-elämää eikä paljon muuta.

Yhteistyössä