Hakutulokset

1. T

TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

pitäisiköhän minunkin aktivoitua näin uuden vuoden kunniaksi, muistaneeko kukaan enää :). Täällä on seuraavia taitoja: tukea vasten seisotaan ja tietysti ryömitään, ei kontata, mietittiin että jättääkö konttaamisen välistä ku on seisaalleen menossa joka hetki, että askeltaako ensin. Pottailu...
  2. T

TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Kaalinlehdet oikeasti auttaa! mun piti alussa ja täs välillä laittaa kaalinlehtiä (eli nepuhkotaan esim. haarukalla niin että kaalinneste lähtee valumaan) ja rinnat kääritään ympäriinsä kaalinlehdillä, tän jälkeen kyl pinkeys ja kireys häviää ja maitoa alkaa ihan valua ja on siis helppo pumpata...
  3. T

TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Heipsis kaikille! Enpä ole ehtinyt tänne vielä korkkautua vaikaka olenkin käynyt lukemassa. Odotuspuolelle kirjoittelin synnytyskertomuksen. Hassua että siitä on kulunut vaan kolme vk tuntuu ihan jo kuukausilta ja kun missään ei ole mitään tuntemusta tai merkkiä että olis synnyttäny muuta kun...
  4. T

<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Auringokukka, kiitos onnitteluista ja sulla just oikeeasenne loppuraskauteen, mulla oli sama et ei ollu tukalaaan ihan kiva olla ja moni sitä ihmettelikin.. Zizilisko, tsemppiiii!!! Mulla alko samallalailla synnytys, rauhallisesti vaan otat supparit ja oo kotona niin kauna ku ok:lta tuntuu...
  5. T

Etusivun listaan: Eli syntypäivä oli 15.5 ja viikot 40+2 (olen edelleen itse omien laskelmien myötä sitä mieltä että oikea oli 39+6 :D , kiitos!
  6. T

Kiitos paljon onnitteluista! Arki on lähteny tosi hyvin käyntiin kestovaippoineen ja maitoa riittää. Ainut on että nyt piti pitää 1 välipv imetyksessä ja pumpata maito koska nännit meni ihan verekselle ja imurakkuloille. Päivän oli vuoroin lanoliinivoidekerros( apteekin Lansinoh, mutta Ainulla...
  7. T

Eli täällä syntyi eilen vaille 11 illalla prinssi,pituus 52cm ja 3779g. Huom. Synnytystarina,POSITIIVINEN kaikesta huolimatta. Toivottavasti toimii kannustimena muille. Yhdeltä päivällä alkoi säännölliset supistukset ja olin kotona vielä pitkät viisi tuntia jonka jälkeen kuudeksi sairaalalle ja...
  8. T

40+2 *muoks*n. 6 tuntia myöhemmin:tapahtunut vatsan tyhjennys * 5 ja sellaisia kipuja että piti "jo" kauratyyny ja mihen hieronta ottaa käyttöön, eli aika tujakoita. Sain sitte puol tuntia tuossa nukuttuu, ku yöllä heräsin kolmelta kipuihin ja limatulppaan, jota tuli sit verellisenä tässä...
  9. T

Jee, täällä tehty nyt vuorostaan limatulppabongaus, eihän tässä enää unta saa kun niin into piukeena tästä edistyksestä ja "merkkien" ilmaantumisesta. Eilen supistelikin tosi paljon, joten ei se hukkaan menny :). Jaaha, kai sitä pitää yrittää jossain vaiheessa saada unta, ukkonenkin jyrisee...
  10. T

AnnaBanana aivan ihana synnytyskertomus, voi kun voisi itsekin tuollaisen kokea! Ja onnea nyytistä!!
  11. T

Annulii79 varmaan jo laitoksella.. Täälläkin edistystä! Eilen iltayöstä suppaili pari tuntia 10 minsan välein, mut ne oli tosi lieviä kivuiltaan, eka mietin että lähdenkö käveleksimään pitkin asuntoa, että jouduttais, mut ku eivät kipeitä olleet niin päätin että nukun niin saa levätä JOS...
  12. T

Miesten/doulan rooli synnytyksessä Eli ihan kun vasta edessä tuo synnytys niin kyseln jo vauvaantuneilta tai aiemmin lapsen saaneilta, miten teidän mies tai tukihenkilö on tukena ollut/pystynyt olemaan, onko tullutkin tosihetkellä paniikki tms. Oletteko miten yhdessä valmistautuneet...
  13. T

Nyt masentavaa omaa lörpötystä :( pahoittelut! Joo, äsken oli siis neuvola, eli laps ei oo kuulema laskeutunu juurikaan neuvolatätin mukaan, painoa on tullu liikaa... (900 g /vk) (ja alusta on se 13 kg nyt viikoille 39+4)..kyseli miten paljon oon makeaa syöny.. no eilen söin...
  14. T

huoh, ensimmäinen matalaenerginen päivä. Outo olo, ku jokapäivä on mieltehny möyriä pitkin pihaa ja sisälläkin. Toivottavasti ei oo pipi tulossa, satanu koko päivän joten oon ollu sisällä, mutta oikeestaan maannu sohvalla koko päivän, päähän jomottaa ja on ihan energyt pois. Aamulla mahaki toimi...
  15. T

Poksahdus 39 täynnä. 3 vk max niin on vaavi sylissä :), siitä ajatuksesta lähetään :D Varanikki, eläs ny haaveile imetyksen jälkeisestä ajasta kun sun pitäs koittaa synnyttääkin sitä ennen :D Mulla taas viime yö mukavasti tosi kovien iskias särkyjen kanssa, jospa se tästä, hassuaa kun...
  16. T

Jee täällä on ollu eka oikeasti kivulias päivä Yön siis jomotti tosi tiukkaan selkää, ihanku olis iskias ollu ja tänään ku kävin kaupungilla nii jösses että teki kipeää kävellä ja kipeitä suppareita tuli tosi paljon tai semmonen kestokireys ja välillä sitte eteen ja taakse tuli zupparia. Ja...
  17. T

<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Tasan 38 poksahti tänään. Ja sen kunniaksi ekat "kivuliaat" supparit viime yönä. Muutama tuli eikä unia häirinny, mut ei oo tähän asti ollu kun normikovotuksia. Enemmän on kyl synnytystä alkanu miettiin ja henkisesti valmistautua, se ehkä valmisti kun jouduttiin Tikkiksellä käymään onneksikin...
  18. T

Listan päivittäjä Mulle voisi lisätä ton synnytyssairaalan PKKS :) Täällä on käyty synnytystapa-arviossa viime ti:na, kaulaa oli 2,5 cm, laskeutumista jonkin verran ja muuten kaula kiinteä ja kiinni, istukka hiukan kypsynyt. Ja se helpotti että on erinomainen lantio synnytykseen, menisi...
  19. T

Heipsan, pitkän taustailun jälkeen minäkin kirjottelen. Alussa tuli tähän ketjuun kirjuuteltua, mutta on sittemmin jääny..Niin paljon on tapahtunu, etten edes yritä kommentoida edes viimeisimpiä käänteitä.. Eli suoraan omiin asioihin,, Kaveri sai tuossa 2 vk etuajassa oman lapsensa...
  20. T

<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Ja kaikki hyvin, mitat oli ok, muutamalla päivällä LA muuttui eteenpäin eli 16.5, tosin sitä ei muutettu papereihin, mutta mitat vastasivat sitä ajankohtaa. Itseasiassa tiedän millon mulla sillon elokuussa se ovis oli, sen vihlasun tunsin kyllä, joten ite olin laskenu jo laskureilla että LA olis...

Yhteistyössä