Heipsan,
pitkän taustailun jälkeen minäkin kirjottelen. Alussa tuli tähän ketjuun kirjuuteltua, mutta on sittemmin jääny..Niin paljon on tapahtunu, etten edes yritä kommentoida edes viimeisimpiä käänteitä..
Eli suoraan omiin asioihin,,
Kaveri sai tuossa 2 vk etuajassa oman lapsensa ihan muutama päivä sitten ilman mitään merkkejä. Ei ollu edes pehmenemistä tms ollu synnytystapa-arviossa ja sit ihan ilmoittelematta vaavi päätti syntyä.
Tässä on ite mietiskelly että mites omalla kohdalla, miun kauhuskenaario varmaan toteutuu niin että menee yliajalle 2 vk ja käynnistyksen kautta 4,5 kiloisen puserrusta ja loppu imukupilla |O. No sillä mennään sit, pääasia että tirppa saadaan turvallisesti ulos.
Mulla on kaikki suunnilleen ollu valmiina ku jäin äippälomille, pyykkejä pesin vähitellen jo töissä ollessa ja nyt enää puuttuu pikku tilpehööri mikä on tulossa jo netissä, kuten amme, kuumemittari yms. pikkujuttua. Eli ku kaikki on valmiina niin taatusti menee yliajalle...
Muuten on paineet edelleen hyvän matalat vk 36 neuvola 116/72 (yleensä alapaine on jotain n. 60 mut tulin just kävellen neuvolaan eikä ehtiny kunnolla tasaantua, ku eka mittaus minkä otti siinä ku olin vielä suunnilleen hengästyny niin 134/74, mut se laksi sitte heti)
Hemppa 134, ilman rautaa
apinoa vk 36 mennessä 10 kg, viimeisin nousu n. 300g / vk.
Ja sf-mitta 33 cm...
sehän tässä vähän mietityttää kun kysyin tuosta mitasta ku on menny 1-2 senttiä koko ajan yläkäyrällä, että onko luvassa isokokoinen vauveli.. niin olisi pitäny pitää kysymyksensä suunsa sisässä ku taisi mennä ojasta allikkoon eli se neuvolatäti sano että voi myös johtua ahtaista lantioluista eli että lapsi työntyy eteenpäin, siinä tapauksessa alatiesynnytys ei olis mahdollinen :O , sitähän mie tässä nyt olen miettiny sitte että voi ei, ku oon koko ajan jotenki ajatellu synnytystä en leikkausta.. Mutta ens ti:na on synnytystapa-arvio, siellä selvii sit painoarviot ja muutkin mitat..
Ja mulla ie oo ollu niin mitään kipuja, ei liitos, ei venymis eikä löystymis eikä mitään , niin on jo pelkotila että mikään paikka ei oo millään lailla valmistautunu, ku tuntuu et "kaikilla muilla" on jo vaikka mitä merkkejä ja jo paljo mua aiemmillla viikoilla, että mulla tietysti tulee sit synnytyksessä kaikki kivut tuplaten.
Ja ei ees suppareita satu tulemaan vaikka kuinka rehkisin piha tai kotihommia, niin oon sit tehny niitä ihan "surutta". Kyllä kivuttomia pikkukovetuksia sentään sillon tällön tullu..
Mutta katsellaan, aikaahan tässä vielä on..
vk 36+3
Oikein mukavaa kevättä ja tsemppiksiä kaikille!!