<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Onnea emv tyttösestä!! :hug: :flower: :heart:
Ja Pilkkuliini, onnea poikasten kotiutumisen johdosta, ihanaa! :hug: :hug: :heart:

Mää missään tositoimissa oo :kieh: Supisteli sen iltapäivän eilen ja iltaa kohte hiipui ja yön pyörin muuten vaan |O

Eilen kaks ässää koitettu, suklaa ja sauna, tänään taas kaks, siivous ja suklaa, illalla jos vielä yhtä ässää koittais jos jaksaa. Ihan muuten vaan, ei kai tämä nyt vielä synny..

Kaunista päivää kaikille! :wave:

VN& Dumbo 38+0 *ryskis* :heart: B)
 
Pitää aina välillä käydä täällä kurkkimassa joko ois tullu lisää vauvoja :D . Jännää kun monella alkaa laskettuaika jo lähestymään hurjaa vauhtia!!!

Viime yö olikin eka yö pitkästä aikaa kun meni ihan harakoille.... ensin ei väsyttäny ja menis puolenyön jälkeen vasta nukkuu... sitten kävikin niin että muutaman tunnin päästä heräsin ja mötkälehän valvotti mua mylläämisellään ihan mahottoman pitkän ajan. Tuntuu muutenkin olevan hirmusen aktiivinen ja välillä oikeen sattuu kun muljuilee tuolla masussa enempikin.

Eipä muuta kun lauantai-iltoja kaikille :wave: !

Selis ja "mötkäle" 33+3
 
Lauantai iltaa kaikille! :)

Tulipahan taas nukuttua viime yönä, kevyet 12h... :whistle: Mielummin näin kun ne viimeaikaset valvonta yöt.. :) Käytiin isännän kanssa vähä Seinäjoella "shoppailemassa", sain vihdoinkin pesukoneen päällisen tyhjäks kun ostettin korivaunu kylppäriin niin saa pesuaineet siihen, saa sitten sen pesukoneen päällisen pyhittää hoitoalustalle.. :) Käytiin samalla "ulkona syömässä", isäntä laitto isolleen ja vei mut grillille! :D Ollu kaikenkaikkiaan oikein onnistunut päivä! :) Illalla varmaan vähän kuskin hommaa, mut ei haittaa kun on näin hyvin saanut nukuttua ja oltua! Kamalasti emppu mahassa jyllää, toivottavasti ei oo samanlainen adhd kun tulee ulos.. :p

Isännän menoista on ollu puhetta, anteeks, mutta mua alko kamalasti naurattaa kun puhutaan et päästääkö isäntää kuinka kauas kun la lähestyy, meillä kun tuo ajaa työkseen sen 800km päivässä, joten ikinä en voi tietää onko se tunnin vai 3:n tunnin päästä kotoo kun lähtö tulee... :whistle: Ja sillonkaa se sen paikalle pääseminen ei käy ihan noin vaan, noita vehkeitä kun ei voi vaan jättää seisoo ihan sinne laaniin tms. vaan pakko se kuorma on päälle tehä ja yrittää saada työkaveri vaiholle vaan sitten jonnekkin..Eli pahimmassa tapauksessa siinä käy niin et kun lähtö tulee niin ukko on 2 tunnin päässä menossa viemään kuormaa ja kerkee synnärille hyvällä tuurilla 5:ssä tunnissa... :p

Mutta mä jatkan heilumista, en oo vielä kerennytkää kun käymää siellä kaupungilla, siivoomaan ja lenkittää koiran.. :D

Maira ja eemeli 32+4
 
Ompas täällä hiljaista... :D

Sateisen tylsä päivä, meikä on vetänyt sikeitä lähes koko päivän. Tai no, heräsin ennen kuutta mutta ysin aikaan jo menin kahen tunnin päikkäreille ja iltapäivällä otin vielä toiset tirsat. Väsyttää niiiiiiin paljon vaan koko ajan, ihan hyvä kun saa nyt nukutuksi vähän univelkoja pois. Muuten ei voinnissa muutosta, turvottaa, kolottaa, v*tuttaa jne :D

Hei allergiset, joko on siitepölyallergia iskenyt? Mä olin tänään huomaavinani ekoja oireita, tartteekin muistaa ensi viikolla neuvolassa jutella tulevasta lääkityksestä. Toivon että imetys pitäisi oireet poissa, antaas kattoo nyt.....

Hitto kun alkuraskaudessa ajatteli että aika ei ole ikinä madellut näin hitaasti, kuinka väärässä sitä olikaan, kun nyt se vasta mateleekin... Ei mitään merkkejä jakautumisesta täälläpäin. Mulla on tosin ens viikolle vielä menojakin suunnitteilla niin ei tässä nyt vielä tarvis syntyäkään :D Niin ja takapiha tarttis laittaa kesäkuntoon ja aukasta grilllikausi :p

Ja tuo grillihän kannatti mainita sitten etukäteen kun nyt alko sataan räntää :headwall:

Juu, voikaahan taas hyvin kaikki!

ALM 37+5
 
Niimpä niin, täällä supistellu kohta 2,5h säännöllisesti, mutta kivuttomasti suurimmaksi osaksi. Mietin tässä että pitäisköhän soitella hurjana tyttönä synnärille ja kysellä että kannattaisko vierailla kun jotain epämäärästä nestettäki tuolta alapäästä valuskellu... :ashamed:

Devili + Ana 36+0
 
devil ja VN poksuonnittelut!! :flower:

Maira kiva kuulla, että sulla ollu hyvä yö ja päivä :) Heh, teillä se isäntä tosiaan saattaa olla pitkänkin matkan päässä, kun lähtö tulee. sille ei paljoa sanota, että älä mee 30km kauemmas :D

ALM Täällä kans kurjan sateinen päivä.. Mulla allergiaa jonkun verran, mutta ei oireita vielä. Siedätyshoito pitkittää kyllä oireiden aloitusta. Meillä grillikausi avattu tällä viikolla, ollaan grillattu jo 3 päivänä :D :p :p

Cristiina ihanaa!! Mulla kans virallinen ja eka äippälomapäivä maanantaina =) =)

Meillä on porukat reissussa Budapestissä ja niiden olis ollu tarkotus tulla kotiin huomenna, mut tän ihanan purkauksen vuoksi ei mitään hajua millon ne kotia pääsee :/ Onneks siellä ollu auringon paistetta ja niillä hyvä porukka, niin ei käy aika pitkäks. Tulee vaan turhan kalliiks montaa yötä olla ylimäärästä ja äitilläkin loma loppuu tiistaina, joten olis parempi päästä kotia. On nää ihmeellisiä nää luonnonvoimat.

Sitten masua tältä päivältä 34+4

 
Maira meil kans isäntä ajelee, mutta ei sentään 800 km...Kuitenki saattaa olla tuntien päässä, ennenkuin pääsis...ja arvaapa jännittääks mua yöt sitten lähempänä laskettua aikaa, kun tarvii lapsil saada hoitaja ja itel kyyti...Olen miettiny eri vaihtoehtoja ja vara vara vaihtoehtoja. Sairaalas sanottiin, että mentävä heti ambulanssil sairaalaan, jos menee lapsivedet. On kerta neljäs synnytys ja matkaa kuitenkin tunnin sairaalaan. En silti pelkää, et niin kiiret tulis, ettenkö lasten hoitajaa ehtis oottaa, yksikään synnytys mul ei niin nopeesti mennyt.
 
Meillä mies on tällä hetkellä kaverillaan saunomassa. Mut 10 minsan automatkan päässä (tosin meni pyörällä). Senkus meni, harvoin se enää menee.. Ainoa mitä mä oon vihjaillu on, että perheelliselle (tai ainakin musta) on hieman tyhmää lähettää viestiä "olutta tarjolla kohta paikassa x". Jos se muutenkin tekee työvuoroja ilman työaikaa niin on se kaivattu tyyppi kotiinkin sit.. Mutta jos tommosiin saunailtoihin menee,niin melkeinpä parempi että tulee vaiks aamulla kotiin. Meidän koirat hälyyttää sen verran railakkaasti että ite saan pjaskahalvauksen, toi 2vee ei yleensä herää.

Niin ja kunhan vauva syntyy, on mies sit koko ajan läsnä. Meillä "isompi ongelma" on ehkä se että mies ei tosiaankaan ole kännyköidensä tavoitettavissa. Lisäksi mulla oli leviämässä oleva puhelin kunnes mun äiti kysyi miten aattelin sille ilmoittaa koska lähtö on, jos mulla ei ole toimivaa puhelinta -savumerkeilläkö? :LOL: Toisaalta mulla on tässä vielä se viitisen viikkoa ootellessa.

Allergiasta, taitaapi olla leppä tai paju joka kukkii nyt? Mulla sadesää ja mahdollisesti se tuhkapilvi teki ihan törkeän allergisen reaktion loppuviikosta. Raskaudet on vaan pahentaneet allergiaa..
 
Mulla ei ole vielä allergiaoireita. Koivulle oon allerginen, mutta en onneksi pahasti jos poikaani vertaan. Nenä vuotaa ja silmiä kirvelee, mutta imettäessä voin olla ilman lääkkeitä ja pakko ollakki. En ole edes silmätippoja käyttänyt vaikka ne (joku niistä ) on kai sallittu. Yritän muutenkin olla ilman lääkkeitä jos mahdollista.
http://aerobiologia.utu.fi/tiedotus/siitepolytiedote/

Alisa: Sulla on nätti ja mukavan kokoinen maha, ainaki vielä. Parempi jos ei ihan valtavaksi kasva niin helpompi olla loppuun asti.

Hei, mut määhän voin jo poksua kun on kellon mukaan jo sunnuntai :D

Huomenna maanantaina olis meno sinne saliin käynnistykseen. Kalvot puhkaistaan ja sit tippaa jos ei supistukset ala. Huh huh, hieman hirvittää. Lähinnä supparit ku ne on niiiiiin kipeitä. No onneks mun synnytykset ei ole koskaan kauaa kestäny niin ei tarvi montaa tuntia kärsiä. Tuun sit ilmoitteleen syntymästä ja pitikö painoarvio paikkaansa. Ei haittais yhtään jos olis menny pieleen, siis arvioitu yläkanttiin :whistle: .

Johjo 38+0
 
POKS! 38+0 :heart:

Supistuksia tulee täällä edelleen, eilenkin taas niin voimakkaita että paikallaan ei voinut olla ollenkaan ja itku tuli väkisin. Mutta ei vaan synnytys lähde käyntiin, ei sitten millään.. :(
Alkaa olemaan jo niin turhautunut ja väsynyt olo, haluan kaiken olevan pian ohi, ja vauvan olevan masun ulkopuolella!! :/

 
Heipsan,

pitkän taustailun jälkeen minäkin kirjottelen. Alussa tuli tähän ketjuun kirjuuteltua, mutta on sittemmin jääny..Niin paljon on tapahtunu, etten edes yritä kommentoida edes viimeisimpiä käänteitä..

Eli suoraan omiin asioihin,,


Kaveri sai tuossa 2 vk etuajassa oman lapsensa ihan muutama päivä sitten ilman mitään merkkejä. Ei ollu edes pehmenemistä tms ollu synnytystapa-arviossa ja sit ihan ilmoittelematta vaavi päätti syntyä.
Tässä on ite mietiskelly että mites omalla kohdalla, miun kauhuskenaario varmaan toteutuu niin että menee yliajalle 2 vk ja käynnistyksen kautta 4,5 kiloisen puserrusta ja loppu imukupilla |O. No sillä mennään sit, pääasia että tirppa saadaan turvallisesti ulos.
Mulla on kaikki suunnilleen ollu valmiina ku jäin äippälomille, pyykkejä pesin vähitellen jo töissä ollessa ja nyt enää puuttuu pikku tilpehööri mikä on tulossa jo netissä, kuten amme, kuumemittari yms. pikkujuttua. Eli ku kaikki on valmiina niin taatusti menee yliajalle...
Muuten on paineet edelleen hyvän matalat vk 36 neuvola 116/72 (yleensä alapaine on jotain n. 60 mut tulin just kävellen neuvolaan eikä ehtiny kunnolla tasaantua, ku eka mittaus minkä otti siinä ku olin vielä suunnilleen hengästyny niin 134/74, mut se laksi sitte heti)
Hemppa 134, ilman rautaa
apinoa vk 36 mennessä 10 kg, viimeisin nousu n. 300g / vk.
Ja sf-mitta 33 cm...
sehän tässä vähän mietityttää kun kysyin tuosta mitasta ku on menny 1-2 senttiä koko ajan yläkäyrällä, että onko luvassa isokokoinen vauveli.. niin olisi pitäny pitää kysymyksensä suunsa sisässä ku taisi mennä ojasta allikkoon eli se neuvolatäti sano että voi myös johtua ahtaista lantioluista eli että lapsi työntyy eteenpäin, siinä tapauksessa alatiesynnytys ei olis mahdollinen :O , sitähän mie tässä nyt olen miettiny sitte että voi ei, ku oon koko ajan jotenki ajatellu synnytystä en leikkausta.. Mutta ens ti:na on synnytystapa-arvio, siellä selvii sit painoarviot ja muutkin mitat..
Ja mulla ie oo ollu niin mitään kipuja, ei liitos, ei venymis eikä löystymis eikä mitään , niin on jo pelkotila että mikään paikka ei oo millään lailla valmistautunu, ku tuntuu et "kaikilla muilla" on jo vaikka mitä merkkejä ja jo paljo mua aiemmillla viikoilla, että mulla tietysti tulee sit synnytyksessä kaikki kivut tuplaten.
Ja ei ees suppareita satu tulemaan vaikka kuinka rehkisin piha tai kotihommia, niin oon sit tehny niitä ihan "surutta". Kyllä kivuttomia pikkukovetuksia sentään sillon tällön tullu..

Mutta katsellaan, aikaahan tässä vielä on..

vk 36+3

Oikein mukavaa kevättä ja tsemppiksiä kaikille!!
 
tulin vaan moikkaileen sunnuntain kunniaks =)

Tääl kolotellu menkkamaisesti koko päivän, mutta lievästi vain. Muutenki maha ollu tosi kipeä kun jotain tekee.. Ei tänne oikeestaan muuta.. Nii no oon asennoitunu et mul menee synnytys kaks viikkoa yli. |O
Nii ja mä unohin yöl et oon raskaana ja sama kävi aamulla, en muistanu yhtään :D maha tuntuu jotenkin huomaamattomalta tänää.. Nii ja yks tuttu sano et maha on tippunu (pääsiäisenä viimeks nähty) =)

ei muut :wave:
 
Alisalla ihana pallukka :heart:

Johjolle tsempitykset, taas saadaan uusi nyytti tähän pinoon :heart:

Tänne ei mitään, eilinenkin meni nukkuessa, joten arvattavissa oli ettei tälle yölle enää unta riittänytkään. Joka kyljen kääntö, murrr..... Áamut alkaa oleen kyllä pahoja, kun tuntuu että ei pääse liikkeelle kun sattuu lonkkiin, ihan jumissa. Onko muilla nivelet kipeät? Mulla on sormet, varpaat, nilkat (oikein naksuu kävellessä) ja polvetkin ihan särkipoikki, varsinkin aamuisin. Kaikkea sitä onkin :eek:

Ai juu, sanzkulille :hug: , toivottavasti sielläkin ollaan jo tositoimissa!

ALM 38+0 :heart:
 
Sanzkuli, toivottavasti tosiaan pääsit jo tositoimiin, ettet ihan väsähdä siellä!

Johjolle voimia koitokseen :)

Kovasti on meillä toukokuisissa aktiviteettia ilmassa :)

BTL: Hieno homma tuo täysiaikaisuus, nyt voi jo tosissaan alkaa toivoa vauvojen tuloa :heart:

Miesten menoista on puhuttu. Itse en ole jotenkin osannut vielä näillä omilla viikoilla kauheasti jännittää asiaa, ja en toisaalta uskokaan, että oma synnytys jotenkin vauhdilla etenee. Välillä olen kivuliaissa supistuksissa miettinyt etten kesken supistusten kyllä pysty mitään supistuskestoja ylös kirjaamaan, että siinä tarvitsisin kyllä apua. Miehellä on kyllä tulossa joidenkin viikkojen päästä yön yli kestävä reissu.. katsotaan nyt kuinka oma tila etenee ja miltä silloin tuntuu.

Mullakin on supistukset vähentyny. Oisko se ollu kauhea heiluminen ja normaali kiire mikä niitä aiheutti kun urheillutkaan en ole pitkiin aikoihin enää koska sain kipeitä supistuksia jos edes pienellä kävelyllä kävin. (normaalisti siis olen töissä pystynyt kyllä käymään). Nyt äippälomalla pitäis keksiä itselle tekemistä, etten sekoa tähän odotteluun kun mies on töissä ja lapsiakaan ei ole. Maha alkaa olla jo niin iso, että saan katseita minne ikinä menenkin (sääliiköhän ne raukkaa...huoh) Mieskin on jo huomannut tämän ja sanoi viikonloppuna että ompas huvittavaa kun kukaan ei pääse ohi katsomatta rouvan mahaa.

Mieli on vielä suht positiivinen - vain yöt mietityttää kun menee vessassa ravaamiseksi ja asennon löytäminen alkaa olla haastavaa. Välillä on kyllä tosi hyviäkin öitä vielä.

Voimia kaikille!

IhanaOmena 34+6

 
Poksuonnitteluja :flower: :flower: ! Täällähän on moni jo täysiaikainen :) .

Alisa, sullahan on tosi söpö masu.

sanzkuli :hug: , toivottavasti sullakin lähtis synnytys käyntiin ettei tarvii kotona kärvistellä supistusten kanssa.

Johjolle tsemppiä käynnistykseen.

Niin se vaan on että alkaa pinolaiset pikkuhiljaa jakautumaan, jännää. Aina sitä miettii kun tulee sivuille että onko taas uusia pikkusia tullu.

Selis ja "mötkäle" 33+5
 
Tipsula: Mä olen aina ollut kans yläkäyrillä, ei jättiläisiä tullut, suurin 3770g. Mä olen vaan lyhyt, niin kaiketi sen mallinen...Kaikki kolme edellistä synnytystä onnistuneet alakautta ihan hyvin. Eli ei noista käyristä aina tiedä...

Voi tuska, olen melkein koko viikon, suurimman osan iltojakin myöten yksin noiden kolmen muksun kanssa. Asioiden hoitokin vaikeaa, kun ei millään tahdo noita lastenvahtejakaan saada. Pitäis ennen lapsen syntymääkin saada ostettua jotain välttämättömiä tarpeita noille isommille. Olen niin kiitollinen, että miehen työ muuttuu kesällä, olen ihan täynnä tuota rekkahommaa, onneksi loppuu, kiitos. Tämän viikon kun jaksaisi¨tsempata, järjestää muksui tekemistä, pyörittää kotihommat, vaik itel ois kuinka väsynyt olo, kipeät paikat, rikkonaiset yöt, kun nuokin herättelee...Onneksi on kuitenkin kevät, voi ulkona enemmän touhuta :)

Eilen mulla pokasahti 37 :D
 
Kiitokset kaikille voimien toivottajille! :)

Vielä ainakaan ei olla päästy synnyttelemään, sitä odotellessa. Eilen taas supisteli yli kaks tuntia n. 10min välein, soitin sairaalaankiin jo ja kyselin, että pistäskö sinne päin lähteä. Käski katsella oman voinnin ja matkan mukaan, ja päätin odotella. No, onneks odottelin; supistukset TAAS KERRAN loppu ku seinään.. :/ Ei tää vauva taida haluta ulos ollenkaan :LOL: Inhottavia vaan nää jatkuvat kivuliaat ja kauan kestävät supaprit, ku vie voimat kokonaan pois.. :(
 
Tipsula Mulla sf-mitta on ollut yläkäyrällä molemmissa raskauksissa eikä esikoinen ainakaan ollut iso ja tästä mahassa olevasta painoarvio oli 37+3 n. 3300g eli ei se sf-mitta kerro vauvan kokoa..

Emv Onnittelut pikkuisesta tytöstä :flower:

Täällä on ollut piinaavan pitkä viikonloppu :kieh:

Ihanainen äitini oli kyläilemässä...On tosi rasittavaa kun joku kyttää koko ajan tekemisiä ja jokaista ilmettä ja kyselee et mikä nyt on vointi ja voi voi kyllä sulle kohta tulee lähtö laitokselle..plaa plaa..
Kaupassakin kyseli monta kertaa, et pärjäätkö ja supistaako ja miksi sulla on tollanen ilme..argh!!
Sit kun yrittää sanoa, et näitä kipuja on nyt ollu jo aikas monta viikkoa tässä, et ei nää oo nyt niitä sillasia kipuja ni eikös tää jatka vaan..Huh hei, onneksi viikonloppu on ohi!!

Seuraavan kerran uhkaili tulla äitienpäivävkonloppuna, mä toivon todella, ettei tää mene yliaikaiseksi, ku sitten on pinna vielä kireemmällä, kun äitienpäivänä on menty sitten viikko yliajalle...Osaan vaan kuvitella kuinka hysteerinen mummeli täällä sitten on kylässä |O

Sori nyt taas purkaus, mut pakko jollekin purkaa, kun mieskin on ihan kypsänä kun rutisen tosta aiheesta..

Muuten täällä voidaan liiankin hyvin, kyllähän pieniä supistuksia ja vihlasuja on päivittäin ja öisin, mut tuntuu et kaikki synnytykseen viittaavat merkit vaan vähenee sitä mukaa mitä lähemmäksi laskettua aikaa mennään...Mut eiköhän tää täältä joskus ulos tule..laskettuun aikaan on vielä se pari vkoa..

Isot :hug: kaikille sitä tarvitseville!!

Tirpunen ja 38+1
 
emv:lle isot onnittelut suloisesta tyttövauvasta!! :flower:

Me oltiin viikonloppu reissussa ja ihmeesti sitä jaksoin shoppailla yms. Eilen ja tänään maha tuntunut jotenkin vähemmän ahdistavalta. Oisko sitte laskeutunut tai jotain... Ja vauva liikkuu vähemmän, mutta säännöllisesti kuitenkin.

Aurinkoisia kevätpäiviä ja kituviikkoja kaikille! B)

lypy 35+2
 

Yhteistyössä