Hakutulokset

1. L

2-vuotiaan levottomat yöunet

Kyllä kai se siitä, tsemppiä kohtalotovereille! Ja kaikki kunnia niille äideille joiden perheessä on useampikin eri-ikäinen yöheräilijä... minusta ei siihen leikkiin selvästikään olisi :ashamed:
  2. L

2-vuotiaan levottomat yöunet

Mikä piru riivaa kohta parivuotiasta tyttöämme, kun nukkuu yöt niin jumetun levottomasti, joka aamuyö herää, ja ennen sentään auttoi kun otti loppuyöksi viereen nukkumaan niin unet jatkui aamuun asti, mutta nyt ei auta enää sekään. Yhtäkkiä halutaankin taas sinne omaan sänkyyn ja tätä...
  3. L

Paljonko saatte lastenhoitoapua isovanhemmilta ym.?

Meillä on todella onnellinen tilanne isovanhempien suhteen! Anoppi hoitaa lasta meillä arkisin kun olemme töissä, ja toinenkin mummi haluaisi kovasti hoitaa mitä töiltään ehtii. Ei siis voi lausua yhtäkään valituksen sanaa tässä asiassa.
  4. L

Kaveri kauhistui kun annoin taaperolle thaikkuruokaa :-)

Tuo naperohan (1,5v) nimenomaan haluaa aina juuri sitä samaa ruokaa kun on meidänkin lautasilla. Heti kun sai alkaa antamaan kaikenlaisia ruokia, niin eipä ole meillä lasta "säästelty" makuasioissa. Ja tuloksena on ainakin tällä hetkellä kaikkea hyvin syövä lapsi!
  5. L

1-lapsi perheessä, kommentteja mieluusti kuulisin muilta äideiltä!

Minäkin olen ollut ainoa lapsi, enkä ikinä muistaakseni ruinannut siskoja tai veljiä, enkä tuntenut oloani yksinäiseksi. Oli naapureiden lapset ja myöhemmin koulukaverit. Ja eläimiä olen hyysännyt aina... Nyt itselläkin vain yksi lapsi, ja minun puolestani olisi ihan hyvä näin. Ei tietysti...
  6. L

Kotihoidontuki ja osittainen kotihoidontuki

Tyhmä kysymys, kai... mutta kun isoäiti hoitaa lasta kotona 4 pv viikossa, ja äiti yhden päivän, niin voiko hakea noita molempia tukia? Eli kotihoidontukea, kun lasta hoidetaan kotona lähiomaisen toimesta ja osittaista tukea äidille, kun tekee lyhennettyä työviikkoa. Kotihoidontuki menisi...
  7. L

Huutonetistä mitä tämä tarkoittaa???? HUUTAJAN OMALLA VASTUULLA 4EUROA????

se Hullujen Päivien puku, joka maksoi uutena 39,90?!? Tuonneko niitä nyt sitten päätyy myyntiin... katselin huuli pyöreänä kun mammat niitä hamstrasivat heti ke-aamuna ennen klo yhdeksää :headwall:
  8. L

Concord Ultimax -turvaistuin?

Meillä vaihdettiin tuohon jo melko varhaisessa vaiheessa, iso tyttö kun on, ja hyvin on neiti tuolissaan viihtynyt. Nyt tosin alkaa mielestäni lapsen jalkatila käymään ahtaaksi, kun selkä menosuuntaan on, eli saattaapi olla kohta tuolin kääntö edessä... mutta sehän nyt ei ole varsinaisesti...
  9. L

työssäkävijän neuvolat raskausaikana

Kyllä meillä sai käydä neuvolassa ihan vapaasti, ei tarvinnut kuin vaan ilmoittaa olevansa pois töistä.
  10. L

Antakaa minulle voimia ja sanokaa, että lapseni oppii nukahtamaan ilman vieressä oloa !!

Mukula jäi ekat 10kk kiltisti sänkyynsä nukkumaan kun sinne vietiin, mutta sitten se ilo loppui. Nyt sitten alkaa huuto samantien jos huoneesta yrittää poistua... *huoh* kaipa se siitä, joskus... |O
  11. L

Kävelykärryyn painoa?

Meillä on Brion kärryssä kirjoja, jotka olen sitonut kärryyn vyöllä kiinni, että saavat olla rauhassa paikallaan =)
  12. L

rattaat lentokoneessa

Onkos totta vai tarua, että ilmakumipyöristä kannattaisi tyhjentää ilmaa, etteivät possahda lennon aikana? Onko ihan höpölöpöä, vai onko jollekin käynyt näin?
  13. L

Laitanko lapsen ulos nukkumaan?!?

Meillä paleltui posket samanikäiseltä tänä talvena, ja pakkasta oli vähemmän :( Nyt olen sitten varmaan liiankin varovainen ulkoilemisen suhteen näillä kirpakammilla pakkasilla...
  14. L

reissuun reilu 1-vuotiaan kanssa? Kokemuksia?

Meillä olisi suunnitteilla rantaloma, ja taapero on silloin vähän päälle 1v. Kertokaapa muut, miten on lomat sujuneet tuon ikäisen kanssa. Lennot, hotellielämä jne. Osasitteko ottaa kaikki tarvittavat mukaan, mm ruuat ja kaiken maailman romppeet? Eli koitan tässä viisastua muiden virheistä :p
  15. L

Onko täällä ketään, jolla synnytyksestä pahoja repeämiä?

Vaavin sydänäänien takia piti saada nopsasti ulos, autettiin imukupilla ja tulihan se nopsasti. Toisen asteen repeämät tuli, sekä väliliha että muistaakseni kohdunkaula (tai jotain siellä tienoilla) repesivät. Ei tosin sattuntu mitenkään, kun oli kunnon puudutukset. Nukutuksessa parsivat minut...
  16. L

flunssaista lasta ei varmaankaan rokoteta?

Tarkoitan nyt siis possurokotetta. Eihän kai muitakaan rokotteita anneta flunssaa potiessa? Korjatkaa jos olen väärässä. Mietityttää aina vain tuo possurokote, ottaako ollenkaan vai ei...? :headwall:
  17. L

kauanko teillä on kestänyt "puntissa roikkuminen"?

Lapsemme, kohta 9kk, on aivan tolkuttoman kiinni minussa. Tiedän että se kuuluu ikään, mutta kauanko teillä on tämä väsyttävä vaihe kestänyt? Lapsi pärjää aivan hyvin isänsä ja mummonsa kanssa kun en ole lähettyvillä, mutta jos olen paikalla, lapsi roikkuu minussa jatkuvasti, enkä saa poistua...
  18. L

Kuivausrummun käyttö nelinkertaistaa pyykinpesun sähkönkulutuksen

Meidän rummussa on paljon eri ohjelmia, joista voit valita mm. kuinka kuivaa pyykistä haluat (esim. silityskuiva, kaappikuiva jne) Ja eivät tule ryppyisiksi, kun ei pyöritä ihan rutikuivaksi tai änge rumpua liian täyteen. Meillä myös valittiin rumpu sen sähkönkulutuksen mukaan, eli ei ostettu...
  19. L

Just..taitaapa jäädä sit rokote lapsille saamatta..:(

Minä en myöskään ymmärrä, miksi kaikkien on ängettävä jonottamaan juuri ekana mahdollisena päivänä?!?! En aio, vaikka on vain yksi lapsi jonka kanssa odotella. Ehtiihän sinne sitten vähän myöhemminkin. Hätäisimmät alta pois...

Yhteistyössä