Concord Ultimax -turvaistuin?

• Viestiketjun aloittaja Tyylis
  • Ensimmäinen viesti
Katri
Me kävimme myös katsomassa Ultimaxia ja tykkäsimme. Marianna: onko ollut hankaluuksia saada vöitä kiinni tms? Minua, kun on ahdistanut kaukalon kanssa se ainainen vöiden kanssa pelleily. Entä miltä istuma-asento on tuntunut, viihtyykö lapsesi siinä vai kitiseekö puutuneena?

Marianna
Ei kummempia hankaluuksia. Toki toppavaatteet tuovat oman lisänsä viisipistevöiden kiinnitykseen mutta minä teen aina niin, että löysään vöitä ensin. Sujautan lapsen paikalleen, lukitsen vyön ja sitten kiristän sopivaksi. Ei ole hermot menneet kertaakaan vaikka uhmis välillä pistää hanttiin. Ja kun hän on vöissä kiinni, viihtyy pitkiäkin aikoja sekä hereillä että nukkuen eli ole puutunut paikat. Luulen, että minä olen kaivannut enemmän niitä kävelytaukoja kuin lapsi :)

tillihiiri
Meille juuri hankittu ko. ultimax istuin puoli vuotiaalle. Istuin ei juurikaan vaadi tilaa syvyyssuunnassa eli merkittävästi vähemmän, kuin edeltävä telakallinen turvakaukalo. Nyt siis mahtuu etupenkkiläinen istumaan aivan mukavasti. Istuin on huolitellun ja laadukkaan oloinen ja ennen kaikkea lapsi viihtyy istuimessa. Lapsen saa myös vöihin tosi helposti ja napakasti vaikka vaatetus matkan aikana vaihtuisikin, ihan ehdoton juttu. Voin vain suositella.

Meillä vaihdettiin tuohon jo melko varhaisessa vaiheessa, iso tyttö kun on, ja hyvin on neiti tuolissaan viihtynyt. Nyt tosin alkaa mielestäni lapsen jalkatila käymään ahtaaksi, kun selkä menosuuntaan on, eli saattaapi olla kohta tuolin kääntö edessä... mutta sehän nyt ei ole varsinaisesti istuimesta kiinni, vaan tuolin suunnasta. Mutta siis ihan hyvä istuin ja plussaa ulkonäkö :D

Yhteistyössä