Just..taitaapa jäädä sit rokote lapsille saamatta..:(

• Viestiketjun aloittaja hienoa!
  • Ensimmäinen viesti
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut mä tiedän että molemmat rokotettavat huutavat kuin syötävä ja 2v ei liiku mihinkään kun pitäisi rokottaa, sit 6v juoksee jossain, 8kk huutaa kun vierastaa kaikkia vieraita ihmisiä! on kyllä aikamoisia kauhukuvia ihan valmiina jo päässä..
No kyllä mulla olis ihan toisenlaiset kauhukuvat päässä kolmesta pienestä tehohoitopotilaasta. Kyllä sä pärjäät ja vaikka olis ihan kauheeta niin voi voi. Kyllä te siitä henkiin jäätte.

sinne vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vennu:
Voi jessus mitä uusavuttomuutta! Ei kannata hankkia kolmea lasta jos et aikuisena pärjää pari tuntia heidän kanssaan jossain jonossa. Ota ohjaat käsiin ja menoks!
onko sulla paniikkihäiriö?
Mulla on.Ja jos pakko tehdä jotain niin se myös on pakko tehdä.Ilman lääkkeitä olen pärjännyt vielä tähän asti.

Ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti:
Joo..antaa olla. Ei ihmiset tunnu tajuavan että kaikilla tuollaiset asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia...
Siinä tapauksessa sinä soitat neuvolaan ja varaat erikseen rokotusajan. Se onnnistuu kyllä, paikkakunnalla kuin paikkakunnalla, kun selität mikset voi lähteä jonotusrumbaan.
Ei onnistu kyllä suuressa osassa maata... Mitä oon kuullu niin noi neuvolat ei ees ota sitä rokotetta vaa rokotukset on keskitetty terveyskeskuksiin ja keskusneuvolaan. ja ilman ajanvarausta.

mene vain
Mene ihmeessä. Kyllä ihmiset ymmärtää että 3 lapsen kanssa on työlästä ja suoritus ei ole varmasti mallikelpoinen. Kyllä mulla ainakin sympatiat riittäisi teidän porukalle ja saattaisinpa vaikka auttaakkin jos tarvetta huomaisin.
Siellä on lapsille niin paljon katseltavaa että eiköhän ne osaa olla ihmisiksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ööh:
Joo..antaa olla. Ei ihmiset tunnu tajuavan että kaikilla tuollaiset asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia...
Siinä tapauksessa sinä soitat neuvolaan ja varaat erikseen rokotusajan. Se onnnistuu kyllä, paikkakunnalla kuin paikkakunnalla, kun selität mikset voi lähteä jonotusrumbaan.
Ei onnistu kyllä suuressa osassa maata... Mitä oon kuullu niin noi neuvolat ei ees ota sitä rokotetta vaa rokotukset on keskitetty terveyskeskuksiin ja keskusneuvolaan. ja ilman ajanvarausta.
Turussa ainakin nyt pienten lasten rokotukset on hoidettu lastenneuvoloissa.Me jonotettiin tiistaina 35min 2-vuotiaan kanssa ja meni yllättävän kivuttomasti.Ei tosin olekaan tuollaiset lähtökohdat kuin ap:lla..

Ööh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turussa ainakin nyt pienten lasten rokotukset on hoidettu lastenneuvoloissa.Me jonotettiin tiistaina 35min 2-vuotiaan kanssa ja meni yllättävän kivuttomasti.Ei tosin olekaan tuollaiset lähtökohdat kuin ap:lla..
Joo niin oon kuullu että Turussa tehdään niin, saihan lapseni serkut siellä rokotuksensa. Mutta tää on tosi harvinainen käytäntö.

anneli
Alkuperäinen kirjoittaja mene vain:
Mene ihmeessä. Kyllä ihmiset ymmärtää että 3 lapsen kanssa on työlästä ja suoritus ei ole varmasti mallikelpoinen. Kyllä mulla ainakin sympatiat riittäisi teidän porukalle ja saattaisinpa vaikka auttaakkin jos tarvetta huomaisin.
Siellä on lapsille niin paljon katseltavaa että eiköhän ne osaa olla ihmisiksi.
Ja monet muut on siellä samassa tilanteessa,että isonkin lapsilauman kanssa pitää jonottaa.Siinä jonossa se kylähenki oikein tuleekin näkyviin kun kaikki alkaa vahtimaan kaikkien lapsia.Jonotuttavuus on kätevää kun vaan itse rohkaistuu mukaan. :)

sisi
Hei tollaset järjestelyt on niille, jotka on esim. raskauden takia vuodelevossa tms. eikä siitä syystä ettei pärjää omien lastensa kanssa!!! Ei se varmaan mikään huviretki ole kenellekään. Jösses että on avutonta porukkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja No huh huh!:
En mä ymmärrä miten ap:tä syyllistetään siitä kun ei halua ehdoin tahdoin lapsiaan kiusata jonottamalla jossain pihalla kun paskaa sataa taivaalta. Mutta jos teillä ei tosiaan ole muuta mahdollisuutta kuin tuo yksi päivä ja rokotteen haluatte niin ei teillä taida muuta vaihtoehtoa olla. Meilläkin alkoi toissa päivänä lasten rokotukset ja siellä oli mammat muksujen kanssa pihalla värjöttelemässä ja kamala härdelli kun lapset paleli ja tuskastui. En ymmärrä sitäkään että sinne on ehdoin tahdoin mentävä jonottamaan heti ekana päivänä jos vaihtoehtoja on mullekin päiville.
Minä en myöskään ymmärrä, miksi kaikkien on ängettävä jonottamaan juuri ekana mahdollisena päivänä?!?! En aio, vaikka on vain yksi lapsi jonka kanssa odotella. Ehtiihän sinne sitten vähän myöhemminkin. Hätäisimmät alta pois...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samoin Tampereella, Porissa ja ko. paikkojen lähikunnissa. Soita neuvolaan!

ap
Mies kävi tuossa pätemässä ruokatunnilla että parempi sinne on huomenna mennä. Joo menisin JOS pystyisin! Itku silmässä pitää olla tällaisen asian takia mikä muilla käy ihan vaivatta.. Paska ihminen.

harmaa
Mies kävi tuossa pätemässä ruokatunnilla että parempi sinne on huomenna mennä. Joo menisin JOS pystyisin! Itku silmässä pitää olla tällaisen asian takia mikä muilla käy ihan vaivatta.. Paska ihminen.
Eihän se helppoa ole.Eikä käy vaivatta,ainakaan minulta.
Mutta yhtään kertaa oma terveyteni ei ole ollut lapsilta pois.Heille annan kaikkeni,vaikkei mielenterveyteni ole ihan kuosissa.

Jos kokeilisit mennä joskus iltapäivällä, esim. 13-14 aikoihin. Voi olla tuolloin vähemmän porukkaa paikan päällä. Ja ota mukaan lapsille lukemista, syömistä tai vaikka jotkut karkkipussit.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Jos kokeilisit mennä joskus iltapäivällä, esim. 13-14 aikoihin. Voi olla tuolloin vähemmän porukkaa paikan päällä. Ja ota mukaan lapsille lukemista, syömistä tai vaikka jotkut karkkipussit.
:hug:
Mä ajattelin eilen että menen semmoiseen aikaan kun on vielä päikkäriaika :D Oltiin varttia vaille 2 ja parkkipaikat pursus autoista ja jonot pitkälle pihalle asti.. oli muutama muuki ajatellu sitte sitä päikkäriaikaa :D Kaveri kerto että just ennen sulkemista klo 17 oli ollu sitte taas ihan tyhjää...

=) Meillä oli 9kk neuvola tänään ja saatiin sikarokotus samalla.Isommalle 4v.ei voitu antaa,että rokote riittää pienemmille =(.Ei tarvinu lähtä uudestaan jonottamaan 12 rokotetta pojalle,että ainakin meidän neuvolasta sai rokotteen ja näkyi siellä olevan sellaisiakin,jotka tulivat hakemaan pelkän rokotteen.....

vieras
Mä ymmärrän kyllä ap:ta! Mun pitäisi jonottaa rokotus 4 v:lle ja 1,5 v:lle ja hirvittää kyllä jos monta tuntia menee, että miten muksut jaksaa. Ja ap:lla on niitä kolme. Täällä on taas varsinaisia superäitejä pätemässä, älä ap välitä näistä... taitaisi jäädä monelta kuitenkin sinun tilanteessasi jonottamatta.

Yhteistyössä