Just..taitaapa jäädä sit rokote lapsille saamatta..:(

• Viestiketjun aloittaja hienoa!
  • Ensimmäinen viesti
Evästä, joku lempilelu mukaan. Tai joku hyvä kirja, mitä luet lapsille.
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä...
Miekin kävin 3:n lapsen kanssa, joista tosin kaikki saivat rokotteen. Ihan hyvin se meni, loppuviimeeks.
Heillä on ikää 4v, 2v ja 1v.

vieras
Ärsyttävä tilanne ap:lla.Ei löytyis ketään kaveria joka lähtis sun seuraks vahtimaan lapsia ja jakamaan hermoilut?Tiedän omasta kokemuksesta,että on niin paljon helpompi kestää tuollaiset stressaavat tilanteet kolmen lapsen kanssa kun on joku toinen aikuinen mukana vastaamassa tilanteesta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis oikeesti, et voi olla tosissas?! Miten ihminen tekee kolmea lasta jos ei yksin pysty heidän kanssaan liikkumaan???? Mitä jos miehellesi tapahtuu jotain, sillonkin joudut yksin hoitamaan kaikki asiat. Ja 6-vuotias on kyllä jo sen ikäinen jolla rajat pitäisi olla tiedossa...
entä jos lapsella ylivilkkautta? aina ne rajat ei sellaisella pysy mielessä. ja mulla ON paniikkihäiriö..en voi sille mitään.

No huh huh!
En mä ymmärrä miten ap:tä syyllistetään siitä kun ei halua ehdoin tahdoin lapsiaan kiusata jonottamalla jossain pihalla kun paskaa sataa taivaalta. Mutta jos teillä ei tosiaan ole muuta mahdollisuutta kuin tuo yksi päivä ja rokotteen haluatte niin ei teillä taida muuta vaihtoehtoa olla. Meilläkin alkoi toissa päivänä lasten rokotukset ja siellä oli mammat muksujen kanssa pihalla värjöttelemässä ja kamala härdelli kun lapset paleli ja tuskastui. En ymmärrä sitäkään että sinne on ehdoin tahdoin mentävä jonottamaan heti ekana päivänä jos vaihtoehtoja on mullekin päiville.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttävä tilanne ap:lla.Ei löytyis ketään kaveria joka lähtis sun seuraks vahtimaan lapsia ja jakamaan hermoilut?Tiedän omasta kokemuksesta,että on niin paljon helpompi kestää tuollaiset stressaavat tilanteet kolmen lapsen kanssa kun on joku toinen aikuinen mukana vastaamassa tilanteesta.
Ei ole kyllä ketään..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis oikeesti, et voi olla tosissas?! Miten ihminen tekee kolmea lasta jos ei yksin pysty heidän kanssaan liikkumaan???? Mitä jos miehellesi tapahtuu jotain, sillonkin joudut yksin hoitamaan kaikki asiat. Ja 6-vuotias on kyllä jo sen ikäinen jolla rajat pitäisi olla tiedossa...
entä jos lapsella ylivilkkautta? aina ne rajat ei sellaisella pysy mielessä. ja mulla ON paniikkihäiriö..en voi sille mitään.
No sitten on varmaan parempi, ettet mene. Jätätte lapset rokottamatta, jos se noin paljon jo etukäteen ahdistaa. Ellei tosiaan kukaan kaveri voi lähteä mukaan, tai mummo..?

äippä
Samanlailla ne rajat asetetaan ylivilkkaallekin. Kyllä meillä tuo adhd osaa käyttäytyä.

Joo..antaa olla. Ei ihmiset tunnu tajuavan että kaikilla tuollaiset asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia...
:hug:
Hei...
Ei auttais joku rusinoilla "lahjominen"? Jos niillä sais sen esikoisen edes vähän aloilleen?
Ja voihan se olla, että siellä ei ois niin paljoa ruuhkaa.
Ei sulla tosiaan ois ketään naapuria / ystävää / lasten kummia / isovanhempaa... jotain, joka lähtis kaveriksi?

vieras
Joo..antaa olla. Ei ihmiset tunnu tajuavan että kaikilla tuollaiset asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia...
Mitä sä olisit kaivannut? Et olis haukuttu mies? Et olis haukuttu rokotusjärjestelmä? Minusta moni viesteistä oli kannustava. Ja aloitusviestistäsi ei käynyt ilmi, että sulla on paniikkihäiriö...

vieras
Mitäs jos otat ja menet sinne jonottamaan vaan ja kestät tilanteen kuin nainen ja tulet kotiin lasten kanssa ylpeänä voittajana kun et lannistunut vaan puskit läpi harmaan kiven? :D Ainahan voit ainakin kokeilla.Menet sinne jonoon ja jos alkaa tuntumaan,että nyt ei kestä pää eikä ruumis niin lähdet pois.Niin mä tekisin ja koittaisin sitten saada sumplittua miehen kanssa toisena päivänä sen rokotushomman kuntoon.

mä ymmärän sua ap
Itse mietin kans ihan samaa. Oon itse rv 30 ja en todellakaan pysty seisomaan montaa tuntia jonossa, kun alkaa supistelee jne.! Mulla kanssa 6v adhd ja 3v muuten vaan vilkas tapaus ja tiedän että se on ihan tuskaa niiden kanssa jonottaa ees hetken aikaa, saati montaa tuntia!! :/
Mut kai me sit jotenkin selvitään, en tiedä :( Rokotteen haluan kuitenkin kummallekin lapselle.

vieras
Jos ette pääse hakemaan rokotetta, niin asia on sitten niin. Kuulutteko riskiryhmään? Meillä perheessä oli yhdellä sikainfluenssa, ei tarttunut muihin, tai sitten oli niin lievänä ettei huomattu, ja mitään eristyksiä e iolla pidetty. Kipeenä ollut oli päivän kuumeessa ja 4pv lihaskipuja. Eli jos ei ole syytä pelätä pahinta, niin koita rauhoitella itseäsi että ei maailma siihen kaadu vaikka ette ottaisikaan rokotetta.

Mä menen maanantaina jonottamaan yksinäni 2-vuotiaan ja kymmenkuisen kanssa... Kumpikaan ei tahdo pysyä paikallaan, mutta perkule pakkohan se on mennä jos se on ainoa keino säästää lapsia ko.taudilta. =)

Isälläni oli aikanaan sellanen sanonta, joka mielestäni sopii tähän(kin) tilanteeseen loistavasti; "päivän sitä on vaikka pa**ahuusin pilarina" :D Eli rohkeasti sinne vaan!

muoks. Anteeksi, en huomannut tuota paniikkihäiriöjuttua! Ehkä isäni ei ollutkaan aina oikeassa... :snotty:

:D
Meillä mies pitää ens viikolla vapaa päivän ja tarkoitus olisi että oltais sillo käyty yhdessä rokotuttamassa noi kaikki lapset.. Nyt alko kiinnostaa kyllä se että kävisin yksin niiden kanssa ja palkitsisin itseni ens viikolla vapaapäivänä keskellä viikkoa :D

Tytti
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Joo meil kans 1v9kk ja 9kk ikäset lapset ja eilen kyl käännyin terveyskeskuksen pihasta pois kun porukka jonotti räntäsateessa :/ Kokeillaan paremmalla onnella joku muu päivä. Eilen ne rokotteetki oli loppunu joten tänää ei rokoteta.
niinpä..tääl ei oo ku huomenna mahdollista saada rokote.
Sitä suuremmalla syyllä. Otat evästystä mukaan, vaikka hieman jotain herkkuja ja menet todella ajoissa paikalle. Harvempi vanhempi saa puolisonsa mukaan... Meillä meni tunti ja hyvin pärjäsin muksujen, niiden vilkkaidenkin kanssa ja yksin olin lasten kanssa. Ja eväät mukana.

Tytti
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Mä menen maanantaina jonottamaan yksinäni 2-vuotiaan ja kymmenkuisen kanssa... Kumpikaan ei tahdo pysyä paikallaan, mutta perkule pakkohan se on mennä jos se on ainoa keino säästää lapsia ko.taudilta. =)

Isälläni oli aikanaan sellanen sanonta, joka mielestäni sopii tähän(kin) tilanteeseen loistavasti; "päivän sitä on vaikka pa**ahuusin pilarina" :D Eli rohkeasti sinne vaan!
=) Näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sä olisit kaivannut? Et olis haukuttu mies? Et olis haukuttu rokotusjärjestelmä? Minusta moni viesteistä oli kannustava. Ja aloitusviestistäsi ei käynyt ilmi, että sulla on paniikkihäiriö...
Mutta tuli ilmi myöhemmin, joten...

:hug: :hug: Joku täällä jo ehdottelikin että onnistuisiko lasten lahjominen jonottaessa. Tai jos ottaisitte kotoa jotain puuhaa (leluja, lukemista, eväitä, herkkuja tms.) mukaan. Ja voihan siellä paikan päällä käydä ainakin katsomassa millaiset jonot on. Menette hiljaiseen aikaan, esim. iltapäivällä niin säästytte ehkä pahimmilta jonoilta.

v
voi että on taas vaikeeta. entäs jos miehes kuolis tai häipys jonkun toisen naisen matkaan? mitä sä sit tekisit? jäisitte neljän seinän sisään kun et saa asioita muka lasten kanssa hoidettua?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Meillä mies pitää ens viikolla vapaa päivän ja tarkoitus olisi että oltais sillo käyty yhdessä rokotuttamassa noi kaikki lapset.. Nyt alko kiinnostaa kyllä se että kävisin yksin niiden kanssa ja palkitsisin itseni ens viikolla vapaapäivänä keskellä viikkoa :D
Loistava idea!Mä kehottaisin sua tekemään näin. :D

Tytti
Siinä tapauksessa sinä soitat neuvolaan ja varaat erikseen rokotusajan. Se onnnistuu kyllä, paikkakunnalla kuin paikkakunnalla, kun selität mikset voi lähteä jonotusrumbaan.

Yhteistyössä