Hakutulokset

1. Mintus

5dl kerma.... käyttäisitkö?

Voit varmasti käyttää. Äiti aina leipoi aikoinaan vanhoista klöntteinä purkeista tulevista kermoista kuivakakkuja eikä niistä kukaan ikinä sairastunut, vaikka kaksin käsin niitä ahmittiinkin.
  2. Mintus

Mitä teidän lapset eivät suostu syömään, ei edes kunnolla maistamaan?

8-vuotiaalla tyttärellä nyt vain kaksi inhokkia: mango jolle saattaa olla allerginen, oksensi pienempänä kaiken mangoa sisältävän kaaressa eikä enää halua testata ja toisena nyt yht'äkkiä banaani, tulee kuulemma päänrkyä ;)
  3. Mintus

Se kadonnut 2-vuotias on löytynyt! Hengissä!!

Ja suurkiitos niille vapaaehtoisille, jotka kouluttavat koiriaan sitä varten että voivat auttaa ihmisiä hädässään ja lähtevät auttamaan tarpeen tullen.
  4. Mintus

Millainen vanhempi olet? (lapsi ja kaverit)

Meille saa tulla lähes aina. Ei kuitenkaan koko pihapiirin väki yhdellä kertaa. Mitä isommaksi kasvavat sitä vähemmän rajoitan meillä kyläilyä, teen mielelläni vähän syötävääkin koko porukalle. Parempi että ovat meillä kuin etten tiedä missä lapsi/nuori luuraa...
  5. Mintus

Jos teillä on 100€ käytettävissä ylimääräistä vain itselle, niin mitä sillä summalla ostaisit/tekisit?

Hierojalle suuntaisin ja ostaisin niin monta kertaa saman tien.
  6. Mintus

30€ ja sillä pitäis ostaa vrk:n mäkkiruuat perheelle? Mahdottomuus?

Niin ja paistalettuja muurikalla. Päälle marjoja metsästä ja kermavaahtoa tai sokeria. Jos paistat niitä paljon voit tehdä vielä seuraavalle ruoalle täytettyjä ohukaisia. Sisälle jauhelihaa tai tonnikalaa tomaattikastikkeen kera.
  7. Mintus

Ilkeiskö lähtee yksin paikalliseen?

Sinne vaan! Mä rohkaistuin viimeksi ihan yksin lähtemään ja oli tosi kivaa! Vaikka en sieltä mitään muuta etsinytkään kuin ajankulua yhdeksi illaksi.
  8. Mintus

No niin. Ollaan taas peruskysymysten äärellä: Mitä lasissa?

Punaviiniä ja pian saunaseuraksi miehen lisäksi tuota täälläkin kehuttua Garage hard lemon lonkeroa.
  9. Mintus

Mies sitten meni sohvalle nukkumaan :(

Mitä jos nyt menisit sen miehen viereen sohvalle ja nukkuisitte siellä ihan kaksin yhden yön? Voisi olla sellainen parisuhdetta oikeasti parantava kokemus...
  10. Mintus

Yksinhuoltajuus, abortti vai adoptio

Aborttia en onneksi ole joutunut kokemaan, mutta voin kuvitella miten koville se olisi omalla kohdallani ottanut. Kaksi lasta kasvatin yksin, heidän isänsä lähti kun lapset olivat 3v ja toinen vain 1/2 vuotias ja sitä en ole katunut päivääkään. Nyt jo aikuiset lapset ovat olleet ylpeyteni ja...
  11. Mintus

Mitä tänään syödään

Pastaa & jauhelihaa + salaattia Illallinen kanavartaita grillstä uusien perunoiden ja halloumin kanssa.
  12. Mintus

toinen lapsista vinkuu rahaa, ja kokee saavansa vähemmän!

Ei se elämäkään ole reilua! Teet ihan hirvittävän virheen jos kasvatat lapsesi luulemaan, että kaikkea voi aina saada yhtä paljon kuin toisetkin. Miten luulet hänen pärjäävän elämässään? Voin vain kuvitella millainen ruikuttaja sellaisesta lapsesta kasvaa sitten kun ei voi enää kiristää...
  13. Mintus

Miltä tuntuu, kun ensimmäinen lapsen lapsi syntyy?

Palaanpa nyt tähän omaan ketjuuni. Surut on surtu ja uusi onni kolkuttelee uuden pienen elämänalun muodossa - marraskuussa pitäisi tämä pieni ihminen iloksemme ilmestyä. Voi että tätä onnea. Sukupuolenkin jo tiedän ja onpas ihanaa ostella sieltä täältä jotain pientä tätä ihmettä odottelemaan...
  14. Mintus

Parasta mökkiruokaa?

Tehdään uutta ennätystä mökillä viihtymisessä ja nyt pitäisi keksiä uusia helppoja ja maukkaita mökkiruokia. Mikä on sinun suosikkisi? Laita myös ohjeet. Meillä uusin herkku on perunamunakas. Keitetyt perunat siivuiksi vuokaan, pohjalle öljyä ja sekaan pekonisilppua ja sipulia tai mitä nyt...
  15. Mintus

Eilinen mielenhäiriö, miten tässä nyt toimia?

Tässäpä nähdäänkin tämä ei enää niin mustavalkoinen ajatusmaailma. Itse en ole mustasukkainen enkä vaivaa päätäni sillä mitä mieheni touhuaa silloin harvoin kun yksin on liikenteessä. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä että en halua yhtäkään tunnusta kuulla ja niin kauan on elämä mallillaan kun...
  16. Mintus

Miten saisi lähemmän suhteen murrosikäisen pojan kanssa?

Älä välitä vastauksista. Kysele, halaa ja pörrötä päätä kuten olet tehnyt pienenäkin. Näin näytät edelleen että välität, kun protestoi niin kerro että teet sen rakkaudesta ja pojan osa on koittaa kestää hölmöä äitiä ???? Oma poikani on jo pois kotoa muuttanut, mutta jatkan samaan malliinsilloin...
  17. Mintus

Eilinen mielenhäiriö, miten tässä nyt toimia?

Ikinä en ole miestäni pettänyt. Suhteen alussa kävimme aiheesta keskustelua ja pyysin ettei koskaan tule minulta anomaan pettämistään anteeksi. Se mitä en tiedä ei voi minua satuttaa, mutta kiinni jäämisestä seuraa ero 99% varmuudella. Jos voit asian kanssa elää, jatka kertomatta. Jos et...
  18. Mintus

Arvostatko amk-tutkintoa?

Kyllä arvostan! Itselläni on kaksi tutkintoa suoritettuna.
  19. Mintus

Mies on koti-isä: makaa aamuisin pitkään; lapset sotkevat ja kitisevät...

Ja sit kun sanon suoraan, niin mua syytetään siitä. En tajuu mistään mitään, koska lapset olivat kuulemma paljon helpompia kun olivat pienempiä (silloin kun minä olin koti-äiti). Jotenkin vaan olen eri mieltä asiasta...miten sen saa tajuumaan? Miten teillä sujuvat aamut silloin, kun olet...
  20. Mintus

Missä menee liian tiukan kasvatuksen raja?

Meillä hoidetaan juokseminen, riehuminen / meteliä aiheuttava hassuttelu pihalla. Näin puretaan energiaa ja lapsi saa olla oma itsensä, mutta ei tarvitse turhaan pelätä että sattuu vahinkoja sisätiloissa. Ihan huonoimmilla keleillä homma hoituu hyvin Hoplopissa tms. Tärkeää olisi, että lapsi...

Yhteistyössä