Hakutulokset

1. Kultapupu

Lapsi 1 v 2 kk ja miehelle selvisi vasta eilen missä lapsen vaatteet säilytetään

Mä taas siivoilen ja vaihtelen meiän kaappeja niin usein että mies ei todellakaan taida tietää missä mitäkin on - koskee muutakin kuin lapsen vaatteita. Lapsen vaatteiden paikka ja järjestys on tässä vuoden aikana muuttunut useaan kertaan. Aina tuokin mies on kuitenkin jotain siedettävää...
  2. Kultapupu

Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Äippyli ihan samalla tavalla täälläkin noiden mielialojen suhteen, välillä on juurikin tosi seesteinen ja rauhallinen olo, niinku mikään ei voisi pilata mielialaa vaan tuntuu että kaikki järjestyy. Välillä taas iskee levottomuus eikä pysty olemaan aloillaan vaan kaikkea pitää touhuta, jynssätä...
  3. Kultapupu

Hyvä housuvaippa hoikalle vauvalle/taaperolle?

Meillä 1v-neuvolassa oli noin 7,5kg ja 71cm, -2 käyrällä kasvaa tasaisesti. Liberon housuvaippoja ollaan käytetty mekin, falskaa joskus kun on kireemmät sukkikset tai maha löysällä mutta liberot pitää kuitenkin paremmin kuin pampersin vastaavat. Teippivaippoja ollaan kokeiltu vaikka mitä...
  4. Kultapupu

Mirenna valkovuotonäytteen otto oli tosi nopee juttu (paitsi tietty se housujen riisuminen ja pukeminen), pyöräytettiin vaan pumpulipuikolla vähän alapäästä ja se oli siinä. Multa otettiin kaksi kertaa kun siinä ekassa oli jotain "epäselvää" mutta toka oli sitten puhdas. (.) Neuvolassa tuli...
  5. Kultapupu

-Daniella mulla ei ole turvotellut aiemmin, edes viime raskaudessa en huomannut turvotusta ollenkaan, mutta nyt on vähän ollut iltasin huomattavissa jotain pientä turvotusta. Jalkoihin jää jäljet vaatteista ja sormet ja varpaat saattaa tuntua hieman tönköltä. Sitä on nyt ollu parina iltana mutta...
  6. Kultapupu

Onko tavallista, että raskaaksi tulemisen nopeus vaihtelee samalla naisella paljonkin?

Esikoinen sai alkunsa vasta 3v ehkäisyn jätöstä, toista (nyt rv32+5) ennen ehti tulla yhdet menkat synnytyksen jälkeen. Ikäeroa tullee ~1v2kk. Kummassakaan tapauksessa ei hoitoja tai muutakaan millä olis yritetty edistää raskautumista, annettiin vaan lupa tulla.
  7. Kultapupu

Hyvää naistenpäivää meille :flower: ;) Aloin muuten miettiä tuota streptokokkinäytettä kun en muista ainakaan erikseen mainitun että sitä olis viime raskaudessakaan (2012-2013) otettu. Siskon kanssa myös juteltiin eikä hänkin sanoi että tyyliin Tampereella tai jossain muualla olis hänenkin...
  8. Kultapupu

Sukupuolitoiveista mulla oli esikoisen kohdalla tosi vahva tunne sukupuolesta (tyttö) ja varmaan osittain sen takia että toivoinkin sitä. Puhuin miehellekin asiasta vasta np-ultran jälkeen kun tiesin että hän taas toivoisi poikaa enkä jotenkin hellinyt edes niistä aavistuksista puhua - vähän...
  9. Kultapupu

Millainen ruokarytmi teidän 10-12 kk on?

~8.30.-9.30 yleensä herää, aamupala 11.00.-11.30 lounas (12.00. päikkärit) 14.00. välipala 17.00. päiväruoka 19.00-20.00 iltapala väsymysasteen mukaan, 20 maissa viimeistään nukkumassa yleensä. Täytti vuoden pari viikkoa sitten mutta tällä rytmillä ollaan menty jo pitkään. Muutama...
  10. Kultapupu

Miwwi toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, tsemppiä! :hug: Synnytystoiveista on ollut puhetta ja olenkin tässä matkan varrella muutaman kerran kirjoitellutkin niistä, että toivoisin tällä kertaa synnytystä ainakin ilman epiduraalia, mielellään muitakin lääkkeitä, ja kaikista upeinta...
  11. Kultapupu

LiLeHe Mulla on molemmissa raskauksissa näkynyt sellaisia valopilkkuja välillä silmänurkasta, sanon niitä "kimalaisiksi" kun miehelle puhun. Mulla on verenpaineet olleet suhteellisen matalalla yleensä ja pyörrytystä ollut myös (edellisessä raskaudessa oli molemmat pahempina, pyörryinkin...
  12. Kultapupu

32+0 Poks! Ja en muuten ole kyllä tehnyt elettäkään pakatakseni sairaalalaukkuja tai muita, mutta täällä perässähän tässä tullaan ;) Toisaalta tulee pieni paniikki kun tulee tänne lukemaan että poksuu 35 ja 36, parin viikon päästä ollaan itsekin siinä ja synnytys vaan lähenee! Yritin...
  13. Kultapupu

Nanija joku muukin kärsii noista suonenvedoista : / En olekaan kuullut magnesiumvoiteesta, onko siitä ollut apua? Onneksi suonenvedot on taas vähentyneet mutta välillä iltaisin kramppailee täälläkin.. Vemia mä olen jo pidemmän aikaa ollut hurahtanut synnytyskertomuksien lisäksi noihin...
  14. Kultapupu

Karviaismarja ihana vauvakutsu-ylläri :) Meillä on myös siskon kanssa ollut tapana järkätä sellainen pieni "tyttöjenilta" vauvakutsu-meiningillä. Viimeksi tein siskolle tälläsen kakun: Nyt piti sitten muistutella tässä pari viikkoa sitten että kai saan jonkun vielä hienomman kakun ;)...
  15. Kultapupu

G: Mitä lasissa?

Vettä :p
  16. Kultapupu

Onneksi selvisitte säikähdyksellä Yönenkeli! Ja painoarviokin tippunu kivasti :)
  17. Kultapupu

Täällä myös tänään eka virallinen äitiyslomapäivä. Tosin hoitovapaalla olen ollut tähän saakka että eipä se konkreettisesti missään näy :D Flunssakin alkaa onneksi meillä hellittää, vaikka eipä edes kovin kummoinen ollut onneksi. Mutta nämä suonenvedot :mad: Eli olen nytkin kahtena aamuna...
  18. Kultapupu

raskauden aikaiset kilot ja synnytykseen kadonneet kilot :)

Ekasta tuli 6-7kg ja niistä 1kg jäi synnytyksen jälkeen. Lähtöpaino oli 56kg, oksentelin koko raskauden. Tästä toisesta on tullut 8kg, nyt siis rv31+. Lähtöpaino oli 72kg :ashamed: Pahoinvointi loppui rv15, imetin rv30 asti. Raskauksien välillä oli 5kk ja pari kuukautta synnytyksen...
  19. Kultapupu

5kk vauvalle tekemistä

Me myös pidettiin ovia kiinni ja viriteltiin portteja tuossa vaiheessa. Juuri 5kk tienoilla kun neiti lähti ryömimään ja nousi seisomaan kaikkea vasten mihin yletti, mutta ei tajunnut vielä että pitäis pitää kiinni eikä osannut laskeutua muuta kuin otsalleen. Me ostettiin myös konttauskypärä...
  20. Kultapupu

Voi vitsi, tänään aloin miettiä kävellessä että viikonloppuna voi jo sanoa että "ensi kuussa on laskettu aika"! Ja monihan on täällä jo jopa 34+ viikoilla, vain muutaman viikon päästä vauva luetaan täysiaikaiseksi. Kaikilla taitaa joka tapauksessa olla jo alle 10 viikkoa laskettuunkin...

Yhteistyössä