Lapsi 1 v 2 kk ja miehelle selvisi vasta eilen missä lapsen vaatteet säilytetään

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Minttu"
Tämä ei ole mikään mollaus- tai "ompa miehet tyhmiä" viesti vasn hämmästyin todella kun asia minulle selvisi.

Käytössä olevat vaatteet ovat olleet lapsen syntymästä asti samassa kaapissa ja mies on ajoittain lapsen kanssa kotona kaksin jos olen käynyt jossain. Jos olen lähtenyt aamusta niin, että lapsi vielä nukkuu on mies kyllä usein pyytänyt illalla minua katsomaan vaatteet aamuksi johonkin esille ja olen ne nostanut ilman ihmettelyä. Muutamia kertoja olen ihmetellyt kun mies on laittanut jotkut todella isot vaatteet jos vaatteita on tarvinnut vaihtaa mutta en ole kommentoinut asiaa mitenkään ettei miehelle tule oloa, että nipotan ja puutun liikaa. Mies on siis hakenut vaatteet vaatehuoneen perällä olevasta kaapista jonka alahyllyillä säilytän vielä aivan liian isoja vaatteita. Käyttövaatteet ja kohta sopivat vaatteet ovat olleet kaapissa yläkerrassa missä vaihdamme lähes poikkeuksetta lapsen vaatteet sekä muutenkin olemme ja vauva aikana kaapinvieressä oli hoitotaso missä vaatteet ja vaipat vaihdettiin.

Näinhän siinä kävi kun koitan olla puuttumatta miehen tapaan hoitaa ja olla lapsen kanssa. Olisi varmaan päässyt montakertaa helpommalla kun olisi tiennyt missä vaatteita säilytetään. En vain voi käsittää miten häneltä on voinut jäädä huomaamatta missä lapsen vaatteita säilytetään kun kokoajanhan niitä saa vaihtaa puhtaisiin. Olisinham minäkin voinut kyllä ihmetellä ääneen miksi on ottanut noin isot vastteet mistä saa kääriä hihoja ja puntteja monta kertaa kun sopiviakin on puhtaana vaikka kuinka paljon :)

"Gemma"
Oletko varma vai tulkitsetko? Onko teille oleskelutilat alakerrassa? Ehkä sulla on siinä mielessä laiska mies, ettei se jaksanut lähteä yläkertaan kiipeämään vaihtovaatteitten hakuun, jos niitä on alakerrassakin saatavilla? Usein miesten mielestä ei haittaa, vaikka vaatteet on vähän epäsopivia.

no mitö sitte
No mistä se ois voinu tietää jos et ole kertonu? Jos mun vaatteita olisi jossain kaapissa niin olettaisin sen olevan vaatekaappini eli miehesi on luullut, että se mistä hän ne vaateet on ottanut on lapsen vaatekaappi.

"Minttu"
Gemma: sopivat vaatteet ovat siis olleet lähellä ja ne isot vaatteet toisessa kerroksessa ja yleensä kaapin edessä on jotain rojuakin. Helpommalla olisi siis päässyt jos olisi ottanut sopivia vaatteita.

Asia selvisi kun mies seisoi kaapin lähellä ja huikkasin annatko puhtaat housut kun olet siellä lähellä. Mies vain ihmetteli, että eihän täällä mitään vastteita ole ja kunsanoin mistä sanoi ettei tiennyt siellä olevan myös vaatteita.

Eipä tuosta nut mitään vahinkoa ole tullut eikä isot vaatteet ole lasta haitanneet kun hihat ja puntit on kääritty.

"Mimu"
Minunkin mies elää aika pimennossa tavaroiden sijainnin suhteen. Ei tunnu ole tarvetta tietää, kun voi kysyä. Jos en ole paikalla, voi olla ilman... Minulle olisi uskomatonta, etten tietäisi, mitä tavaroita missäkin kaapissa on, mutta miehelle ihan ok.

"minä vaan"
[QUOTE="Mimu";29665484]Minunkin mies elää aika pimennossa tavaroiden sijainnin suhteen. Ei tunnu ole tarvetta tietää, kun voi kysyä. Jos en ole paikalla, voi olla ilman... Minulle olisi uskomatonta, etten tietäisi, mitä tavaroita missäkin kaapissa on, mutta miehelle ihan ok.[/QUOTE]

Meillä on oikeasti myös ihan näin. :)

Meillä mies on sellainen järjestelijä ettei pääsisi tapahtumaan etteikö jostain kaapista tietäisi mitä siellä on :D ja hoitaa muutenkin 99% meidän pyykkihuollosta. Silti minäkin joskus innostun pesemään pyykkiä (harvoin) ja tiedän kyllä missä mitäkin on. On se jotenkin hassua että joku on noin ulalla omassa kodissaan..

Mä taas siivoilen ja vaihtelen meiän kaappeja niin usein että mies ei todellakaan taida tietää missä mitäkin on - koskee muutakin kuin lapsen vaatteita. Lapsen vaatteiden paikka ja järjestys on tässä vuoden aikana muuttunut useaan kertaan.

Aina tuokin mies on kuitenkin jotain siedettävää päällepantavaa jostain löytänyt kun on lapsen kanssa ollut yksin mutta jos olen kotona niin huutelee vaan ettei tiedä missä mitäkin on. Nyt laitoin viikonloppuna lipaston laatikoihin laput, loppuu tekosyyt ;)

Meilläkin pyykkihuolto on tosiaan mun toimialuettani ja muutenkin tykkään valkkailla lapselle jotkut kivat vaatteet (vielä kun se suostuu pukemaan mun valitsemat vaatteet). Miehelle taas ulkonäkökysymys on merkityksetön, kunhan lapselle ei tule kylmä.

Yhteistyössä