Hakutulokset

1. Kultapupu

Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Elea85 :hug: Kauheeta kuulla, kaikkea hyvää tulevalle! Yönenkeli en tiedä oletko itsekin huomannut, mutta monissa ketjuissa on tuolla etusivun listalla "surun kohdanneet" tai vastaavaa, siten muistettu niitä joilla odotus on päättynyt ennen aikojaan tai ikävästi. Pitäiskö meillekin tehdä...
  2. Kultapupu

Sf-mitta oli nyt rv30 tienoilla 27cm eli keskikäyrän alapuolella ja neuvolassa oltiin tyytyväisiä. Vauva on kuulemma ylhäällä vielä. Esikoisesta oli samaan aikaan 25cm ja sillon oli lapsikin pienipainoinen. Mutta tosiaan se vauvan asento saattaa vaikuttaa tosi paljon siihen, jos on alhaalla tai...
  3. Kultapupu

Yönenkeli Mun kokemuksen mukaan noi painoarviot on aika epätarkkoja. Eri lääkäreiden painoarviot (parin päivän sisällä) saattoi heittää reilustikin ja syntymäpainokin heitti ultrassa arvioidusta aika paljon (ja nimenomaan yläkanttiin oli arvio). Jos sf-mittakin menee keskikäyrää niin voihan se...
  4. Kultapupu

Äippyli syynä käynnistykseen oli että lapsi ei kasvanut tarpeeksi mahassa, kasvoi kyllä mutta ei riittävästi. Sekin oikeastaan vaihteli aina ultraavan lääkärin mukaan aina miten tyytyväisiä ne oli siihen kasvuun, eli varmaan aika rajoilla oli se kasvu koko ajan. Syntymäpaino oli sitten 1970g...
  5. Kultapupu

Äippyli Tosi kurja lekuri! Mulla oli tällä kertaa rakenneultrassa myös sellainen joka runno kun ultrasi ja mietin silloin vaan että ei kyllä aiemmin ole ultraaminen sattunut :p Ja tosiaan kävin esikoisen kanssa noissa kasvukontrolleissa, pari kertaa viikossa käyrillä ja muistaakseni 10 päivän...
  6. Kultapupu

Juu vilmuskille onnea uuteen kotiin, ihanaa että mieskin on nyt saman katon alla :) Täällä ei pahoinvointi esikoista odottaessa koskaan loppunutkaan mutta tosiaan myös synnytyksessä oksensin pariin otteeseen. Ikävältä kuulostaa vilmuskin kokemus tuosta oksentelusta, toivottavasti säästyt...
  7. Kultapupu

solezki83 poks tarkoittaa sitä kun "poksuu" tasaviikot (rv 30+0, 31+0...), ei onneksi olla vielä jakauduttu :) Ja hyvä että teilläkin kaikki hyvin siellä.
  8. Kultapupu

solezki83 Itse olen myös pitänyt sellaista "päiväkirjaa" esikoiselle ja toiselle olis tarkoitus hommata sellainen ennen syntymää. Aloitin kirjoittamisen esikoisen kohdalla vasta synnytyksen jälkeen mutta kirjoitin siihen pari sivua raskaudesta, esim milloin sain tietää olevani raskaana, lyhyesti...
  9. Kultapupu

Yönenkeli joo mun mielestä on välillä aika turhauttavaa kun mistään "merkeistä" ja edellisistä kokemuksista ei voi päätellä oikein mitään, aina sellaista arpomista :D Synnytys voi käynnistyä vaikka mitään ei olis tapahtunutkaan ja voi mennä yliajalle vaikka olis valmiiksi auki. Mutta parasta...

Yhteistyössä