Hakutulokset

1. V

Testaa kielitaitosi HS:n äidinkielen ylioppilaskokeessa

56 pistettä, laudatur. Kaksi huolimattomuusvirhettä tuli kun lapsi höpötteli vieressä, harmittaa ;).
  2. V

Miksi monen mielestä temperamentiltaan vilkas lapsi on aina huonosti kasvatettu ja kuriton?

Tai toisin: jos lapsi on helppo, vanhempi ajattelee, että se johtuu hyvästä kasvatuksesta = oma ansio; jos taas lapsi on vilkas ja siksi kuriton, syy onkin vanhemman mielestä lapsessa, ei omissa kasvatustaidoissa.
  3. V

Miksi monen mielestä temperamentiltaan vilkas lapsi on aina huonosti kasvatettu ja kuriton?

Miksi niin monen temperamentiltaan haastavan ja vilkkaan lapsen vanhempi tuntuu kuvittelevan, että lapsen luonne on syy olla kasvattamatta lasta kunnolla? "Kun se nyt vaan on sellainen", on ihan liian yleinen selitys nykyisin. Kaikki lapset tarvitsevat rajoja, rutiineja ja tietynlaista...
  4. V

Pieru

Mitäs luulisit? Ei tietenkään oo :D.
  5. V

Pieru

Ihan ei ole poljento kohdallaan, mutta yritys on hyvä :D
  6. V

Valmistuminen

Miksi peruskoulusta pääsevä valmistuu, ap?
  7. V

En ymmärrä miksei koululaisille voida jakaa todistuksia jo huomenna

Jaa opettajatko? Ylityökorvauksia. Ei tosiaankaan saa :D.
  8. V

En ymmärrä miksei koululaisille voida jakaa todistuksia jo huomenna

Laissa on määrätty, että koulupäiviä on tietty määrä. Jos tokareita ei haettaisi la, ne haettaisiin seuraavana maanantaina. Ja siitä se vasta rutina syntyisi! Ja ei, ei siihen maailma kaatuisi vaikka työpäiviä olisi yksi vähemmän. Mutta kun niitä sattuu nyt olemaan tämän verran. Samahan se on...
  9. V

hoidosta suositeltiin perheneuvojaa! Miksi? Mitä olen tehnyt väärin?

Ei se lapsi tähän paikkaan kuole :D. Eikä perheneuvola ole mikään rangaistuslaitos. Sieltä saatte apua kasvatuksen ongelmiin.
  10. V

Pitäisikö päiväkodin henk.kuntaa muistaa?

No, ei kai pidä, mutta minä ainakin haluan kiittää heitä siitä, että hoitavat rakkaintani hyvin silloin kun itse en voi. Olen vienyt lahjaksi (jouluna ja keväällä) aina jotakin hyvin pientä: ananaksen, itsemaalatun mökkitiskiharjan, kompostoitavat salaattiottimet, varvasvälivillaa...
  11. V

hoidosta suositeltiin perheneuvojaa! Miksi? Mitä olen tehnyt väärin?

Ei tullut mieleen kysyä niitä perusteluita hoitopaikasta? Me täällä voidaan vain arvailla. Mutta uskon, että joko ap ei näe totutta lapsestaan tai sitten hän kaunistelee sitä. Jos ammatti-ihminen suosittelee perheneuvolaa, sille varmasti on tarvetta.
  12. V

Siivoiletko joka paiva jotain pienta?

Tietty! Kävisi liian raskaaksi, jos jättäisi kaiken viikkosiivoukseen. Ts. viikkosiivouksen pitäisi olla sitten paaaaaljon perusteellisempi.
  13. V

Kannatatko monikulttuurisuutta

Taas kerran muistuttaisin, että turvapaikkahakemusten käsittelyajat ovat hyvin, hyvin pitkiä. Lisäsksi monikulttuurinen ohjaus on puutteellista, samoin maahanmuuttajien kielikoulutus. On osin suomalaisen järjestelmän vika, että kaikki maahanmuuttajat eivät integroidu nopeasti yhteiskuntaamme...
  14. V

Luottaako joku oikeasti päiväkodin henkilökuntaan tai opettajiin?

Totta kai luotan. Eikä mulla ole mitään syytä epäillä, etteivätkö he olisi luottamukseni arvoisia.
  15. V

Eli et osaa määritellä? Sitten tämä "keskustelu" on täysin turha,
  16. V

Puistossa nähtyä! *asiaa teineistä*

Ei. Oman lapseni kaverin pikkuveli kyseessä.
  17. V

Kannattaisi vähän tarkentaa, mitä tuolla monikulttuurisuudella tarkalleen ottaen tarkoitat. Sitten ehkä asiaan voisi ottaakin kantaa.
  18. V

annatko lapsesi pelata sota/taistelupelejä tietokoneella tai livenä?

Mä väittäisin kanssa, että sen kyllä erottaa. Vanhemmat eivät ehkä huomaa eroa, kun näkevät vain omaa lastaan ja korkeintaan suppeaa (ja samanhenkistä) kaverijoukkoa.
  19. V

G: Oletko seksi-ihminen?

En voi sanoa olevani.

Yhteistyössä