Luottaako joku oikeasti päiväkodin henkilökuntaan tai opettajiin?

• Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
Minä en. En ole hetkeäkään kuvitellut, että naisvaltaisella alalla työssä, jonka tekijöitä on paljon, olisi jotenkin luotettava. En pidä opettajia mitenkään ylevinä varsinkaan palstan perusteella, enkä voi uskoa että päiväkotihenkilökunta olisi mitenkään parempaa.

Samanlailla siellä juorutaan ja puhutaan pahaa, kuin missä tahansa muualla. Samalla tavalla otetaan silmätikkuja kuin muillakin työpaikoilla ja samalla tavalla kiusataan ja ollaan inhottavia. En ikinä menisi sinisilmäisesti luottamaan kehenkään heistä.

alkuper.
[QUOTE="heh";26368247]Silti lapses luotat sellasten käsiin?[/QUOTE]

Pieniä lapsia en luotakaan. Isompien kanssa ei kai ole muuta mahdollisuutta? Kun kotikoulua en omalta työssäkäynniltäni voi pitää.

Luotan toki. Yhteistyö on ollut erittäin hyvää kaikki nämä vuodet.

Ei mua haittaa/kiinnosta, jos meistä juorutaan. Ei mulla ole mitään sellaista salattavaa mistä ei saisi puhua, ihan aito oma itseni olen pk:ssa/koulussa aina ollut.

Ja itellä ei oo syytä epäillä pojan hoitajia. Eikä mun ryhmän lasten vanhemmilla mua tai muita. Miettii vaan että mitä sellaset on kokeneet jotka noin negatiivisesti suhtautuvat ja epäilevät sitä jotta muka kukaan luottas?

yeah
Siis mitä tarkoitat tuolla luottamuksella? Sitäkö, että he hoitavat lastani? Vai sitä, että hei eivät puhu meistä selän takana.

Luotan. Meistä saa puhua, minusta on ihan luonnollista, että hoitajat puhuvat lapsen vanhemmista ja purkavat tuntojaan, jos on tarvis.

Luotan, että lapseni hoidetaan päiväkodissa ja heillä on siellä ihan yes-oltavat.

Tiedän, että niin hoitajat kuin opettajatkin ovat ihmisiä, jotka tekevät virheitä, joskus jopa vääryyksiä. Silti uskon, että voittopuolisesti he pyrkivät hyvään ja luomaan lapsille mukavan ilmapiirin, jossa kasvaa ja kehittyä.

"vieras"
Luotan. Olemme onnekkaita. Lapsemme on saaneet olla aivan huippuihanassa erityisryhmässä tukilapsina. Kokemus on ollut hieno. On ollut ilo päästä tuohon ryhmään oppimaan erilaisuutta ja olemaan turvallisessa hoitopaikassa ihanisen ihmisten ympäröimänä.

Luotan ja olen kiitollinen. Totta kai ne puhuu lapsista ja perheistä. Aivan varmasti ne puhuu.

Puhutaanhan mekin työpaikalla potilaista ja omaisistakin. Eikä aina kovin mairittelevasti. Joskus vituttaa, väsyttää, suututtaa ja kokee riittämättömyyttä ja se tuntuu. Välillä ihmetyttää, naurattaa tai sitten ei vaan voi uskoa, että joku ihminen voi olla niin tyhmä. Joskus on pakko vaan hirnua nurkan takana, hihittää, kasata itsensä ja yrittää taas parhaansa. Saattaa siinä pieni perkelekin livahtaa suusta, mutta yritetään jaksaa, hoitaa ja ymmärtää.

Inhimillistähän se vain on. Ihmisiä tässä ollaan, eikä mitään ylisuorittajia.

noooin
Ihmiskunnan koko kirjo löytyy päiväkodin työntekijöistä ja opettajista, aivan niinkuin kaikissa muissakin ammateissa. Elämä menee äärettömän vaikeaksi, jos ei luota keneenkään. Pahoja asioita voi tapahtua, vaikka itse seisoisit lastesi vieressä koko heidän elämänsä. Ja tuskin silti olisit onnellinen, eikä varsinkaan lapsi, jos on joku varjo aina mukana jokapaikassa.

Yhteistyössä