Samaa mietin mina kanssa ennen kuin vastasinKannattaisi vähän tarkentaa, mitä tuolla monikulttuurisuudella tarkalleen ottaen tarkoitat. Sitten ehkä asiaan voisi ottaakin kantaa.
Paljon onnea vaan sinne ghettoon.Mina kannatan - muutimme juuri muutama kuukausi sitten ja uusi asuinalue ja uudet koulut ovat etnisesti paljon rikkaammat kuin entinen paikkakunta. Olen tosi iloinen ja tyytyvainen siita etta lapsilla nyt paljon uusia ystavia jotka eivat ole vaan sita samaa massaa. Naapurusto myos. Minusta se on rikkaus tuntea ja olla tekemisissa eri etnista perua olevien ihmisten kanssa.
Muutitko Turkuun varissuolle???Mina kannatan - muutimme juuri muutama kuukausi sitten ja uusi asuinalue ja uudet koulut ovat etnisesti paljon rikkaammat kuin entinen paikkakunta. Olen tosi iloinen ja tyytyvainen siita etta lapsilla nyt paljon uusia ystavia jotka eivat ole vaan sita samaa massaa. Naapurusto myos. Minusta se on rikkaus tuntea ja olla tekemisissa eri etnista perua olevien ihmisten kanssa.
En muuttanut.Muutitko Turkuun varissuolle???
Eli et osaa määritellä? Sitten tämä "keskustelu" on täysin turha,Jos kannattaa monikulttuurisuutta, pitää myös hyväksyä että monikulttuurisuuden mukana tulee myös paljon negatiivisia asioita ja ilmiöitä. Itse olen pikkuhiljaa ruvennut miettimään onko Suomeen mitään järkeä ottaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tule ikinä sopeutumaan länsimaiseen tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.
Jos kannattaa monikulttuurisuutta, pitää myös hyväksyä että monikulttuurisuuden mukana tulee myös paljon negatiivisia asioita ja ilmiöitä. Itse olen pikkuhiljaa ruvennut miettimään onko Suomeen mitään järkeä ottaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tule ikinä sopeutumaan länsimaiseen tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.
Sitähän se käytännössä on.Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368246:Miksi monikulttuurisuus= työtävieroksuvat sossupummi ulkomaanelävät?
80 prosenttia maahanmuutosta on työperätöntä. He tulevat yhteiskunnan eläteiksi ja veronmaksajat maksavat heidän elämisensä. Tämä yhdistettynä eläkepommiin on erittäin huono yhtälö. Mistä rahat tähän kaikkeen?Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368353:Murto-osa siitä on. Maahanmuutto terminä käsittää kaiken ulkomailta tulevan porukan. Osa heistä on pakolaisia. Siitäkin porukasta kaikki eivät jää lepäämään laakereillaan. Vai meinaatko, että tänne muuta vuosikymmen sitten saapunut vietnamilasväestö elelee edelleen meidän verorahoilla? Se, että joku nimeltämainitsematon ihmisryhmä ei nyt oikein meinaa sopeutua, ei tarkoita, että maahanmuutto ja monikultturisuus on kokonaisuudessaan perseestä.
Mutta kahta asiaa rantahurrit eivät hyväksy: suomenkieltä ja suomalaisia. Ei kelvannut Karjalan evakot suomenruotsalaisille ja åålantilaiset suorastaan vihaavat suomenkieltä.Minusta on upeaa kun yliopistolla on muualtakin kuin Suomessa kotoisin olevia opettajia ja proffia.
Pidän siitä, kun lasten luokilla ja ystävissä on etnistä variaatiota.
Nautin siitä että suomalaiseenkin ruokakulttuuriin on tullut virikkeitä muualtakin maailmasta.
Samoin luen mielelläni monipuolista kirjallisuutta ja katselen ulkomaisiakin leffoja jne.
On monia monikulttuurisuuteen liittyviä asioita, joita arvostan kovasti.