Poikani 1,5 v vaatetuksessa on lähes aina jotain punaista. Se on oma lempivärini, enkä todellakaan halua pukea poikaani pelkkään (vaalean)siniseen/ruskeaan/harmaaseen, joita useimmat poikien vaatteet ovat. Em.värit sen sijaan ovat todella kivoja, kun niihin yhdistää punaista. Suosin myös vihreän...
Nitriitti heikentää solujen hapensaantia. Nitriittiä on leikkeleiden ja makkaroiden lisäksi myös punajuuressa sekä lantussa ja nauriissa. Alle 1-vuotiaille nitriittä sisältäviä elintavikkeita ei suositella ollenkaan, ja taaperoikäisillekin viikottainen suositusannos on varsin pieni (oliko se nyt...
Samaa mieltä! Ihminen ei tarvitse herkkuja, joten miksi antaa niin kauan, kuin lapsi ei itse tajua nitä pyytää ja tulee tyytyväiseksi ruisleivästäkin. Kyllä lapset nyt viimeistään 2-3-vuotiaina sitten rupeavat pyytämään, ja silloin voi sitten antaa kohtuudella. Ja "tavallinen" jugurtti on...
1v5kk poika säännöllisesti viikoittain hoidossa jommassa kummassa mummolassa miehen ja minun yhteisen harrastuksen vuoksi. Lisäksi ollut muutaman kerran yökylässä (1-3 yötä ) työjuttujen takia. Toi kolme yötä otti kyllä itselläni koville...
1v5kk poika saanut elämässään vähän jäätelöä ja pieniä paloja pullaa ja piparia. Karkkia ja suklaata aion pantata niin kauan kuin mahdollista, ts siihen asti, kuin poika ei tajua niiden olevan "extra"herkkuja. Sokerimehuja ei juoda, saunan jälkeen saa laimennettua omenatuoremehua.
Poika käytti tuttia vain nukkuessaan, mutta sekin loppui n. 1v2kk iässä, kun otin sen kylmästi pois kyllästyneenä nostelemaan lattialle huvikseen heitettyä tuttia kymmenen kertaa ennen nukahtamista. Parissa päivässä oppi hyvin nukkumaan ilman. Kannatti!
1v4kk herää nykyään 6.30, joten todellakin nukkuu kahdet: n. klo 10-11 ja 15-16. Unelmoin yksistä pitkistä unista, ei tossa tunnissa ehdi tehdä itse mitään.
No ei todellakaan mitään syytä huolestua.
Täällä 1v4kk poika ymmärtää tosi paljon, mutta itse sanoo vaan "mummo" ja "anna" ja "nam nam", joskus harvoin "äti". Isä on "sss". Näiden lisäksi tulee vain onomatopoeettisia eläinten ja koneiden ääniä.
Joo Popissa ihania kirkkaita perusvärejä. Sain sieltä lahjaksi pojalle kirkkaanpunaisen välikausihaalarin, jota en olisi kyllä itse raaskinut ostaa. Ostan pojalle aina kun mahdollista kirkkaanpunaisia vaatteita, joita sitten käytetään tummansinisten, oliivinvihreiden, ruskeiden ja beigejen...
Poika on nyt 1v3kk ja asutaan edelleen 47 neliön kaksiossa. Asuntomme on ihana ja valoisa ja alue ehdoton suosikkimme, joten aiomme asua tässä niin kauan kuin vain mahdollista, jopa toisenkin lapsen (, jonka toivottavasti saisimme runsaan vuoden sisään..) kanssa.Tällä aluella kun ei edes ole...
Empaattinen ja sydämellinen tietty. Uskaltaa lähestyä ihmistä. Ja kun olen nähnyt isoäitini luona käyviä arkoja ja flegmaattisia tyttöjä, niin ehdottomasti on lähihoitajan mielestäni oltava oma-alotteinen ja reipas.
Kannattaa varmaan käydä kyselemässä tuolla imetystukilistan sivuilla. Vai oliko se nyt Imetyksen tuki ry:n sivuilla, joilla oli linkki Maitolaituri-keskustelupalstalle.. No jompikumpi...
Itse kun en yltänyt taaperoimettäjäksi asti, poika lopetti itse 9-kuisena.
Totta, että maustamattomien litrahinnat on korkeat, mutta meillä ainakin saa Alepasta Arlan Luonto+-juggea hintaan 1,90 ja Valion A+-juggea hintaan 2,20. Ja K-kaupassa toi A+ on jopa halvempaa kuin Alepassa, eli vain 1,99.