galluppia/kyselyä pukkaa!!

• Viestiketjun aloittaja LähiSOpiskelia
  • Ensimmäinen viesti
LähiSOpiskelia
eli heitämpä tälläsen kysymyksen tännekkin:) opiskelen lähihoitajaksi ensimmäistä vuotta ja meillä olisi nyt sellainen tehtävä että pitäisi etsiä tietoa aiheesta: "minkälaisia ominaisuuksia on hyvällä lähihoitajalla?" eli jos joku jaksaisi vastailla kysymykseen...ei tarvi olla pitkästi mutta sen verran että saisin vähän muutakin näkökulmaa kuin mitä nettisivuilta etsin. Kiitos kaikille:)

Avoin ja sosiaalinen pitää olla. Tärkeää on myös se, että kykenee toimimaan vaikeissakin tilanteissa ja osaa jättää työasiat pääasiassa työpaikalle. Hoitajan työssä törmää väistämättä sairauksiin ja kuolemaan eikä sitä kovin heikko ihminen kestä.

Auttavainen, mutta myös osaa itse ottaa apua vaikeissa tilanteissa vastaan. Oma-aloitteisuus ja reippaus plussaa. Sydämellinen kuvaa mielestäni oikein hyvin sitä millainen hyvä hoitaja olisi.

Tässä jotain entisessä elämässä lähihoitajana toimineen mielipiteitä :)

Empaattinen ja sydämellinen tietty. Uskaltaa lähestyä ihmistä. Ja kun olen nähnyt isoäitini luona käyviä arkoja ja flegmaattisia tyttöjä, niin ehdottomasti on lähihoitajan mielestäni oltava oma-alotteinen ja reipas.

Lähisopiskelia
Kiitos tosi paljon vastauksistanne:) ihanaa kun saa laittaa muualtakin saatuja tietoja kuin mitä googlella löytyy!! teidän nimimerkit ei näy missään kopioin vain vastaukset ja sanon missä esitin kysymyksen:)

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja LähiSOpiskelia:
eli heitämpä tälläsen kysymyksen tännekkin:) opiskelen lähihoitajaksi ensimmäistä vuotta ja meillä olisi nyt sellainen tehtävä että pitäisi etsiä tietoa aiheesta: "minkälaisia ominaisuuksia on hyvällä lähihoitajalla?" eli jos joku jaksaisi vastailla kysymykseen...ei tarvi olla pitkästi mutta sen verran että saisin vähän muutakin näkökulmaa kuin mitä nettisivuilta etsin. Kiitos kaikille:)
Eiköhän toi pitäis kuitenki tulla ihan susta itestä ja sun mielipiteistä.

Ite oon tehny saman tehtävän opiskellessani lähihoitajaks :)

LähiSOpiskelia
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

ei kun meillä on tarkoitus juuri hakea tietoa erilähteistä. tämä on jotain tutoriaali opiskelua:)ja ideana on juuri se ettei omia mielipiteitä vaan tietoa mitä löytyy.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

ei kun meillä on tarkoitus juuri hakea tietoa erilähteistä. tämä on jotain tutoriaali opiskelua:)ja ideana on juuri se ettei omia mielipiteitä vaan tietoa mitä löytyy.
Avot.

Lähihoitajan tulee olla sosiaalinen ja sopivan avoin, erittäin hyvä kuuntelija ja omata empatiaa. Hänen tulee osata tukea sekä omaisia että asiakasta. Hänen tulee muistaa ja kunnioittaa vaitiolovelvollisuutta(tää on hiton tärkee asia) sekä kunnioittaa henkilön intimiteettisuojaa.
Lähihoitajan tulee myös pitää itse itsensä ajantasalla ammatissaan ts. kouluttautua lisää.

Yhteistyössä