Hakutulokset

1. K

G:Minkä ikäisenä lapsenne oppi

13 kk ensiaskeleet, mutta siitä vasta kuukauden kuluttua siirtyi täysin konttaajasta kävelijäksi.
  2. K

Asutteko pienessä asunnossa?

En nyt laita tätä gallupia tuonne asunnot ja rakentaminen -puolelle, koska siellä tosiaan puhutaan vaan rakentamisesta, ja aiheeni olisi aivan päinvastainen...: Kuinka pienessä asunnossa asutte ja kuinka monta lasta? Itse asumme ihanassa valoisassa 47 neliön kaksiossa yhden taaperon kanssa...
  3. K

Mitä jugurttia/viiliä?

Mikset, Sofia, anna "tavallista" jugurttia ilman sokeria, siis maustamatonta..? "Tavallisissa" sokerijugurteissa on todella paljon sokeria ja usein myös lisäaineita. Ja aika harva täällä mainosti mitään kevytjugurtteja aspartaameineen lapselleen antavansa.
  4. K

Kestoilijat! 95 asteen pesu??

Pikakysymys, jos paikalla olis kestoilijoita: Ootteko uskaltaneet pestä (Fuzzin) mikroinsertin 95 asteessa? Haju kun alkaa olla vuoden käytön jälkeen jo niin pinttynyttä.. Ja voihan froteeta pestä 95ssä?
  5. K

Milloin pottaharjoitteluun?

9 kk -ikäselle ostettiin potta ja heti alusta tykkäs kyllä istua siinä. Aluks se itse istuminen oli niin jännää, ettei pottaan tullut mitään, mutta n. vuoden ikäsenä saatiin usein jo jompikumpi tuotoskin aikaan. Nyt 1v 3kk tekee melkein kaikki kakat pottaan, vaikkei hädästään vielä kertoa...
  6. K

Mitä jugurttia/viiliä?

No maustamatonta tietenkin! Poika tykkää sekä pelkästään, että hedelmäsoseen kanssa.
  7. K

Entäs kuinka monen taapero syö tuttia?

1v 3kk nyt kolmena yönä jo nukahtanut ilman tuttia. Tutti ollut aina vain unikäytössä, mutta nyt tein sillekin stopin, koska poika otti tavakseen heitellä tuttia sängystä pois useita kertoja, mihin äidillä tietenkin meni hermot...
  8. K

Vauvahaaveita?

Poika vajaa 1v3kk ja lievää kuumeilua on ollutjo muutaman kuukauden. Mutta ensi kesänä vasta alkaa sisaruksen yritys, että äiti ehtisi syksystä lähtien olla myös joitakin kuukausia töissä...
  9. K

Kysymys ruuasta??

Pyrin välttämään arominvahvennetta (natriumglutamaatti E 621) taaperon ruuissa. Sitä on just tommosissa valmissekotuksissa ja myös esim. liemikuutioissa. Itse saan runsaasta natriumg:stä migreenin, lapsilla se aiheuttaa mm. ylivilkkautta. Toki käytetään tavallisissa ruuissa, kuten...
  10. K

Osittaisella hoitovapaalla kotona kiukuttelua

Päivähoito on niin uusi juttu teillä, että lapsi selvästi käytöksellään protestoi "hylkäämistä". Ei siis tarkoita, ettei lapsi viihtyisi päivähoidossa tai olisi lakannut tykkäämästä äidin seurasta. Lapsi kokee eroahdistusta ja purkaa ikäväänsä kiukutellemalla. Menee varmaankin ohi, kunhan on...
  11. K

Korvatulehduksessa suihkuun?

Tyhmä kysymys: Voiko/saako/kannattaako korvatulehduksessa mennä suihkuun?
  12. K

Muita joilla vasta yksi taapero

Poika 1v 2kk, äiti 33v. Kesällä olis tarkotus alkaa yrittää sisarusta. Poika vielä kevään ja kesän kotihoidossa, elokuussa päiväkotiin ja äiti taas töihin, mutta siellä ei toivottavasti siis ehtisi olla kovin kauan... :heart:
  13. K

mikä potta ois hyvä?

Meillä on 2 euron Emma-potta (Lastentarvikkeesta) ja hyvin toimii! Se on kopio Babybjörnin (10e) ergonomisesta potasta. Mummolassa on kirppikseltä ostettu (50 c) ostettu Orthex. Molemmissa 1-vuotias istuu mielellään vaikka 20 minuuttia, kaivaa viereen nostettua lelulaatikkoa ja lähes aina...
  14. K

suolaa 1-vuotiaalle?

Neuvolassa sanoivat, että 1-vuotias saa saada suolaa 1g/vrk. Pienen munuaiset rasittuu suuremmasta määrästä. Itse tehtyyn lapsen (nyt 1v2kk) ruokaan en lisää ollenkaan suolaa. Natriumia kuitenkin on lähes jokaisessa raaka-aineessa maidosta lähtien.
  15. K

Astma ja homeopatia?

Onko joku saanu apua astmaan homeopatiasta? Korvatulehduksien moni kertoo loppuneen helmillä, mutta entäs astma? Meillä 1v2kk-pojalla vasta hyvin lieviä astmaattisia oireita keuhkoputketulehduksen yhteydessä, mutta jos pahempia oireita voisi jo ennaltaehkäistä..?
  16. K

Korvatulehdus ja tasapainoaisti?

Voiko korvatulehdus vaikuttaa tasapainoaistiin? 1v 2kk-pojalla todettiin oikeassa korvassa välikorvantulehdus, ja vasta kotona lääkärin jälkeen tuli mieleen, että voikohan pojan pari päivää kestänyt tavallisempaa holtittomampi kävely ja kaatuilu johtua siitä...?
  17. K

Päiväkoteihin tutustuminen (Hki)

Eikö niin, että on ihan normaali käytäntö, että ennen kuin lähtee hakemaan päiväkotipaikkaa, käydään tutustumassa eri päiväkoteihin? Nyt vaan kun itse olen soittanut pariin lähellä olevaan päiväkotiin, ovat johtajat olleet vähän että "No voit sä tänne tulla kattomaan, jos haluut...". Nyt...

Yhteistyössä