Meillä pikkumies 1v2kk ja silloin tällöin on ollut ohi menevä vauvakuume, tai ainakin mielessä pyörinyt, että nyt vai myöhemmin saisi pikkuveli tai -sisko tulla (jos on tullakseen). Toistaiseksi olen sillä kannalla, että ei vielä...sanoo järki ja tahto, vaikka tunne sanookin ehkä muuta ja vaikka mies kyllä olisi jo valmis siihen, että toinen saisi tulla. Itse olen ainut lapsi ja olen tietyllä tapaa kaivannut ainakin nuorempana, että minulla olisi sisarus tai sisaruksia, vaikka hyvin tietysti olen ilmankin pärjännyt ja leikkikavereita lapsuudessa ja ystäviä vanhempana on riittänyt, arvostan sitä. Välillä kun olen todella väsynyt arjen pyörittämiseen olen saattanut todeta miehelle, että meille sitten riittää yksi lapsi...tai kun joku tuttava on kysynyt, että ollaanko ajateltu toista heti perään vai myöhemmin, niin on tehnyt mieli sanoa juurikin se, että mikä sääntö se on että pitäis lisää haluta, tai mitäs jos me haluammekin vain yhden lapsen?? Mutta totuus tosiaan kuitenkin on, että kyllä minä lisää pienokaisia haluaisin ja pojallemme sisaruksen.
Minäkin kyllä ymmärrän todella hyvin, jos/kun joku ei halua kuin yhden lapsen, kaikkien oma valintahan se on ja ei siihen pitäisi olla mitään sanavaltaa sukulaisilla tai muilla.