Hakutulokset

1. N

*Helmikuun helmet 2017*

Kinder_Kitty, imodiumia ei saa käyttää raskausaikana, just edellisessä raskaudessa sitä nimittäin meinasin ottaa. Kai ne pöpöt on vähän huonoa tuuria kun että kuka saa ja kuka ei, eihän samoja ruokia Oo välttämättä samoilla likaisilla käsillä käsitelty molempia. Mistä niitä aina tietää :unsure:
  2. N

*Helmikuun helmet 2017*

Kinder_Kitty, mä varmaan välttelisin jääpaloja, ne on aika yleinen mahapöpön lähde. Samoin huonosti pestyt vihannekset ja sit just kaikki buffeteissa seisoneet maidot ja majoneesit. Mä Oon kans joka reissussa melkeinpä kärvistellyt mahan kanssa vaikka olis millaiset tropit mukana, on se vaan...
  3. N

*Helmikuun helmet 2017*

Tervetuloa uusille taas! Matkustamisesta, meillä on tarkoitus tehdä joku Eurooppaan suuntaava lyhyt reissu elo-syyskuun vaihteessa, jos ei mitään erikoisia riskejä ilmaannu. Suurin riski reissussa on varmaan listeria tai muu pöpö kun bakteerikanta on erilainen ja hygieniasta ei aina ole...
  4. N

*Helmikuun helmet 2017*

Pihakeinulla hyvä pointti tuo rakkauden syttyminen. Kyllä se aluksi oli enemmän sellainen hoivavietti mutta oli suoraan sanoen vaikea ihan silmittömästi rakastua heti johonkuhun, joka on kuitenkin ihan ventovieras siitä huolimatta että se on kasvanut Sun sisällä yhdeksän kuukautta. Se rakkaus...
  5. N

*Helmikuun helmet 2017*

Piinamiina, mulle esikoisen odotus oli nimenomaan tunnetasolla uskomaton myllerrys. Välillä pelotti ja ahdisti, sit suorastaan kadutti, sit Olin valmis eroamaan miehestä ja ties mitä. Se mylläkkä oli aivan älytön. Kukaan ei myöskään sanonut että imetys tuo sitten uuden mylläkän ja kaikki...
  6. N

*Helmikuun helmet 2017*

Tervetuloa uusille odottaville! Mä olen keskittynyt juttelemaan tuolla fb-ryhmässä enemmän mutta yritän täälläkin kyllä edelleen käydä. Hankintoja ei meille liiemmin tarvitse tehdä koska esikon jäljiltä on kaikki. Mä en edes tykkää vauvahankintojen tekemisestä joten tää on tosi huojentavaa...
  7. N

*Helmikuun helmet 2017*

Tervetuloa uudet! Sukupuolesta on arvauksia, tosin viimeksikin mun vahvat arvaukset oli vääriä. Esikoisesta ei kysytty sukupuolta rakenneultrassa eli paljastui vasta synnytyssalissa, nyt Oon vähän kahden vaiheilla että kysytäänkö. Se jännitys on kieltämättä kivaa eikä se odottaminen kovin...
  8. N

*Helmikuun helmet 2017*

Dopplerista, Mulla on ja onhan se kätevä jos ei ole älyttömän herkästi huolestuva. Sitä on kuitenkin ensin opeteltava käyttämään että erottaa erilaiset äänet toisistaan ja sit se syke kuuluu aluksi ihan alushousujen rajasta ihan vaimeasti, toisilla vielä on istukkakin edessä. Eli jos pystyy...
  9. N

*Helmikuun helmet 2017*

Nypon, sulla on tainnut olla aikamoinen koettelemus, kun oot valituksen tehnyt. Mulla ei ollut mitään, mistä olis oikeastaan voinut valittaa, kätilön kanssa ei oltu ihan samalla aaltopituudella, mutta noin muuten kaikki teki kyllä parhaansa. Esim. kivunlievitys ei vaan toiminut, siitä on kai...
  10. N

*Helmikuun helmet 2017*

piinamiina, tuo ensimmäinen ultra eli niskapoimu-ultra seuloo sitä riskiä esim downin syndroomaan. Siihen liittyen otetaan ennen ultraa verikokeet ja verikokeen tulokset + ultran löydökset + synnyttäjän ikä + mikähänmuuvielä sitten ynnäillään yhteen ja niistä muodostuu ns. riskiluku sille...
  11. N

*Helmikuun helmet 2017*

Ajan kuluminen; Mä en ole oikeasti ehtinyt liiemmin ajatella koko raskautta. Esikoinen on tällä hetkellä suoraan sanoen aika raskas päivisin (alkavaa uhmaa) ja nukkuu yönsä niin huonosti, että mulla ei kerta kaikkiaan ole päivisin aikaa eikä iltaisin energiaa ajatella mitään muuta kuin kämpän...
  12. N

*Helmikuun helmet 2017*

Mansikkainen123, Mulla on sulle lohduttava kokemus ihan vastaavasta tilanteesta! Esikoisesta plussasin tosi ajoissa ja se digin 3+ pärähti myös. Ultrassa sanottiin että näkyy korkeintaan just raskauspussi mutta ei alkiota ja kehotettiin odottamaan pari viikkoa. Seuraavassa Ultrassa parin viikon...
  13. N

*Helmikuun helmet 2017*

Ja vielä toisessa viestissä; Onko muille tulossa sisaruksille pientä ikäeroa/onko jonkun aiemmilla lapsilla pieni ikäero? Ajatuksia, fiiliksiä? Meille siis tulossa 1v 10kk ja mun mittapuulla se on vielä pieni ikäero :ROFLMAO:
  14. N

*Helmikuun helmet 2017*

Oinas-84, mulla myös tuo taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Oli tosi kiva, kun maha pysyi pienenä eikä mitään venymisarpia tai muita tullut, mutta hitto että olo oli tukala, kun vauva melskasi kirjaimellisesti sisuskalujen joukossa. Mut raskauden piilottaminen oli helppoa! Neuvolaan en...
  15. N

*Helmikuun helmet 2017*

Mua myös kiinnostaa tuo fb-ryhmä, mutta siis salainen ryhmä, ei pelkästään suljettu. Ei ole kuitenkaan aikomuksena tulla kaapista raskauden kanssa ihan lähiviikkoina tai edes lähikuukausina ja nuo suljetut ryhmät näkyy kaikille fb.n käyttäjille. Uusille tervetuloa!
  16. N

*Helmikuun helmet 2017*

Sonaralle osanotot ja paljon kaikkea hyvää jatkoon! Pahoinvointia ei täällä ole, ei ollut esikostakaan kyllä. Mulla tosin vasta rv 4+5 tjsp joten enpä ihmettelekään :D Saa nähdä hyökkääkö hajuyliherkkyys taas jostain kulman takaa. Muina oireina oikeastaan vain se, että kahvi tökkii. Väsymys...
  17. N

*Helmikuun helmet 2017*

Tervetuloa uudet! :) Oireita on täällä ihan minimaalisesti, niin oli esikoisestakin, ja mä soisin tän jatkuvan näin :D Loppuraskaudessa ehtii sit kärvistellä kaiken maailman kipujen kanssa, joten nyt mä nautin tästä olemisen helppoudesta niin kauan, kuin se jatkuu. Testejä tein useamman...
  18. N

*Helmikuun helmet 2017*

Ei kukaan varmasti naureskele kenenkään ensiodottajan kysymyksille :) kannattaa ehdottomasti kysyä kaikkea, sillä mun kokemus ainakin neuvolasta/äitipolilta/synnäriltä on se ettei sielläkään oikein osata kertoa kysymättä ja moni asia tulee sit vähän yllätyksenä. Mut muuten mä kehottaisin kyllä...
  19. N

*Helmikuun helmet 2017*

Fiiliksistä joku kyseli! Täällä on rauhallinen ja luottavainen olo, varmaan ihan siksikin, ettei ton taaperon kanssa ehdi paljon ajattelemaan :D viimeksi tuli myös jossain vaiheessa jo ennen varhaisultraa hyvin vahvasti sellainen aavistus että kaikki on kyllä hyvin kun ensin ekat viikot Olin...
  20. N

*Helmikuun helmet 2017*

Mariiii, kyllä mä silti haluaisin synnyttää ennemmin kuin saada suunnitellun sektion. Tahtoisin saada hyvän synnytyskokemuksen ja onhan se sektio kuitenkin iso leikkaus. Vaikka synnytys oli henkiseltä kannalta aika raju juttu niin palauduin kuitenkin nopeasti ja mitään fyysisiä vaivoja ei...

Yhteistyössä