Hakutulokset

1. R

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Kuusaman kanssa sama harrastus, imetys:D Meillä tiheää imua jo kolmatta päivää. Ja sen kyllä huomaa. Pojalla on maha ihan pallona. Tänään kävi perhetyöntekijä keskolasta. Paino on viikossa noussut 250g siis oikeasti:O 130g on se mikä pitää nousta, me sitten tuplattiin! Nyt on huimat 2650g...
  2. R

Onnea Catnip :flower: Pääset pikkuruisia vaatteita hommailemaan. Kannattaakin nyt vauvan teholla olo aika hyödyntää ja hankkia kaikki tarpeellinen. Jos teilläkin tulee kuukauden "liikumiskielto" infektioriskin vuoksi. Täällä on poika ilmeisesti aloittanut maitotilaukset. Tunnin - kahden...
  3. R

Onnea ninatus vauvoista:) Meille saa lisätä painon 2195g Mun puolesta voidaan olla kaikki täällä, kunnes ollaan jokainen jakauduttu. Mielelläni lueskelen loppuraskauden oloja, kun en itse niitä kokenut. Ja samalla lähetän tsempitykset kaikille mahojen kanssa oleville. Ei enää montaa...
  4. R

Onnea paljon Pihla, Kuusama ja Citypähkinä! Kolme vauvaa samalle päivälle, vau! Toivottavasti saatte levättyä ja pian kotiin tuhisijoiden kanssa. Ja kiva ettei meidän Massa Taavetti ole enää ainut vauveli tässä ryhmässä=)
  5. R

Tähkä: Mun mielestä äippäpakkauksen liivinsuojat ovat parhaat, kun niissä on ns. Verkkomallinen sisäpinta. Mulla on myös sellaisia sileä pintaisia suojia. Niihin maito kuivuu ja kovettuu ja se on vaikea pestä nyrkkipyykillä pois. 3 suojat mulla kiertää, kahdet pesussa ja yhdet käytössä...
  6. R

Pakko oli tulla kommentoimaan näin imetyksen lomassa :) Siis nythän tapahtuu :D tsempiä Citypähkinä! Kuka se lähtee seuraavaksi :popcorn: Täytyy kehua imetystyynyä. Kyllä tavallisellakin pärjää, mutta kyllä imetystyyny on huippu. Mulla on Doomoo merkkinen, rae sisuksinen tyyny käytössä. Ruu
  7. R

Voi hitsi, me taidetaan saada tänään uusi vauva kesäkuisiin :D Onneksi sulla Kuusama on viikkoja kivasti, jos siellä päätetään tulla väkisin maailmaan :) Tästä päivästä taisikin tulla monelle palstan kyyttäyspäivä, uutisia odotellessa:popcorn::laugh:
  8. R

Meinasin, etten vielä ääneen sano, mutta koputtelen täällä valmiiksi puuta. Musta tuntuu, että olen saanut kaikista vastoinkäymisistä huolimatta täysimetys vauvan:heart: Jos näin jatkuu, niin olisin äärettömän onnellinen! Olin nimittäin ihan varma, että tehon pulloruokinta vei mahdollisuudet...
  9. R

Kuusamalle onnittelut :) En ole kateellinen, mutta olisi kiva ollut kokea tuo keilapallo persiissä :laugh: No jospa seuraavalla kerralla sitten, tai sitten ei. Joku teholla olevista äideistä mainitsi, että jos ensimmäinen on aikaisin syntynyt, niin on riski myös seiraavien lapsien syntyä...
  10. R

Lauwra, mulla riitti kuukautissuojat lapsiveden hulahteluun, mutta niitä sai olla jatkuvaan vaihtamassa. Joten kyllä Tenoja suosittelen, siloin kun alkaa tapahtumaan :D
  11. R

No nyt ne meinaa kotiuttaa meidät! :O jännittää ihan kauheesti. Onneksi ollaan eilisestä saatu olla perhehuoneessa harjoittelemassa, eiköhän me huomenna osata kotona nää jutut. Se hikka ja tukkaennustus piti paikkaansa. Meillähän oli mahassa ne 5 hikkaa päivässä ja tukka on pojalla parin...
  12. R

Pihla, kotiutumisessa ei ole paino / ikä rajaa. Ainoastaan syöminen ja painon nousu. Kun ne ovat hyvällä mallilla, niin kotiin päästään. Ja tietysti perheen osaaminen yms. Ennenkotiutusta ollaan perhehuoneessa 1-2 yötä hoitaen vauvaa koko ajan. Ainakin ensikertalaiset. Joku mietti miehen...
  13. R

Täällä on ilmeisesti nyt tapahtunut se maidon nousu, kun rintoja pakottaa, vaikka just olen ne tyhjentänyt pumpulla. Pikkumieskin on jo kerralla 10-20 ml syönyt rinnasta ja loput annetaan pullosta. Nenämahaletku otettiin toissa yönä pois. Vähän jännittää, kun nyt alkavat kuulemma ne...
  14. R

Täällä ollaan ja kaikki hyvin. En vain ole kerennyt palstailemaan. Viimeisiä töitä yritän saada hoidettua kotiasioiden ja keskolassa käymisen lomassa. Kuitenkin pari tuntia menee matkoihin päivässä ja sielläkin haluaa olla paljon, niin loppuu tunnit vuorokaudessa. Yritän tunnollisesti lypsää...
  15. R

Kiitos onnitteluista kaikille :) Täällä voidaan hyvin. Eli maitoa on alkanut tulla, saa poika oman äidin pisaroitakin ja vaippa kastuu, joten se suurin munuaishuoli on sivuun siirretty. Keskolassa vietetään vielä muutama viikko, mutta se ei haittaa. Toivottavasti tutkimuksissa ei löydy tänään...
  16. R

Noniin. Meillä on ihana pikkumies perheessä 2195g panoinen. On se vaan suloinen:heart: Sain pitkään pitää rinnalla synnytyksen jälkeen, koska herra oli niin virkeä. Veivät sitten vasta keskolaan tai tehoko se nyt on. Synnytyskertomusta onkin jo riepoteltuna täällä, mutta koitan ulkomuistista...
  17. R

Kiitos tsempeistä, ootte ihania :hug: Minä kahlailen viimekuun ketjua läpi löytääkseni vinkit äänitä yms supistuksien helpotuksiin. Enhän minä niitä kirjojakaan kerennyt lainaamaan. Varpaiden rullailun muistinkin, se auttaa ihanasti. Keskittyy vaan siihen jalkojen kipuun, ja sitä pystyy itse...
  18. R

Täällä ollaan synnärillä! Ja vauvan syntymään saakka! Kyllä nyt ottaa aivoon ja rankasti! Tosiaan ensimmäinen kortisooni annettu ja yritetään lykätä supistuksia huomiseen, että keretään antamaan toinen kortisooni. Sitten saa syntyä, jos on tullakseen. Tulehdusarvoja seuraillaan ja jos ne...
  19. R

Siis voi p... Täällä polttelee menkkakipumaisesti tasaisin 5-7min. väliajoin ja housuun hulahtelee jotain, vaikka vaakatasossa olen edelleen:O Mä en halua vielä synnyttämään. Mullahan on kaikki työt vielä kesken ja vauvan vaatteet pesemättä. Kauhuskenaario näin vappupäivälle. Mä nyt sitten...
  20. R

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Huhtikuu**

Sonde, katsoin juuri kelan sivuilta. Oli myönteinen päätös aamulla tullut. Mistään en löytänyt kyllä, mitä kaikkea matkakorvauksiin saa laitettua. Vuotuista omavastuuta tuo ei tietenkään vielä ylittänyt, mutta kun kaikki käynnit laittaa, niin ylihän se menee että heilahtaa. Pitäisikö kokeilla...

Yhteistyössä