Hakutulokset

1. S

Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Kiva taas lueskella kuulumisia. Sukupuoli halutaan tietää ehdottomasti, ollaan niin uteliaita. Mulla loppui eilen totaalisesti kärsivällisyys ja laitoin paikalliseen yksityisneuvolaan kyselyn, voisko sinne mennä käymään ja tarkistamaan tilanteen ja oman hemoglobiinin kun niin väsyttää vieläkin...
  2. S

Minkä kokoinen maha rv 14

Kiitos miiamo92, oon todellakin ihan neuroottisena täällä :/
  3. S

Minkä kokoinen maha rv 14

Olen vk 14+1 ja tuntuu, että maha on tosi pieni. Mites teillä? Entä tuntuuko kohtu kun makaatte selällään? Millä korkeudella se suunnilleen tässä vaiheessa on? Oon varmaan ihan hölmö kun tälläisiä mietin, mutta kun ei pääse vielä kolmeen viikkoon neuvolaan ja edellisestä vauvanäkymystä ultrassa...
  4. S

Kellään myytävänä kotidoppleria p-kaupunkiseudulla?

Edelleen haluaisin ostaa...
  5. S

mikä vanhempainvartti?Tyttö toi koulusta lapun jossa kehoitetaan kaikkia vanhempia varaamaan

Vanhempainvartti on opettajan ja vanhempien tapaaminen, jossa jutellaan mm. siitä kuinka koulu on sujunut, mikä sujuu hyvin ja mahdollisista huolenaiheista tai asioista, joihin tulisi kiinnittää huomioita. Vanhemmat voivat myös kertoa kuinka heidän mielestään lapsi viihtyy koulussa jne. ja...
  6. S

Kellään myytävänä kotidoppleria p-kaupunkiseudulla?

Onko kellään siis myytävänä sellaista kotidoppleria p-kaupunkiseudulla? Jos on, laita vaikka yv:tä, haluaisin ostaa..
  7. S

Onpas taas kiva lukea kuulumisia. Britalle ja Neidolle tsemppiä ja hyviä vointeja. Kävin eilen papakokeessa. Viime kesänä todettiin muutoksia ja tehtiin ns.loophoito ja eilen lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa ihan ohimennen, että loophoito saattaa lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä...
  8. S

Loop-hoito ja ennenaikainen synnytys?

Minulle tehtiin viime kesänä loophoito ja kävin tänään seurantakäynnillä. Lääkäri sanoi, että ko.hoito lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Onko kellään kokemusta tästä? Oletteko olleet jossain extraseurannassa tms. tämän takia? Mulla viikkoja nyt 13+5.
  9. S

Missä vaiheessa raskautta masu alkoi näkymään?

Nyt vk 13+3 ja tänään piti jättää housunnappi auki. Mekoista ei huomaa, mutta housusta kyllä, joten taidan pitää seuraavat viikot mekkoja :) Ei kiirettä kertomaan asiasta töissä...
  10. S

Miten te jaksatte olla noin sairaalloisen omistushaluisia vauvoistanne? En tajua.

No, tämä taitaa olla taas niitä ketjuja, jossa on kiva morkata niitä, jotka ovat eri mieltä tai käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä itse tekee. Mielestäni ei ole kyse mistään sairaalloisesta omistushalusta jos äiti suojelee lastaan parhaaksi näkemällään tavalla eikä myöskään äiti joka ei huolestu...
  11. S

Onko meillä erityislapsi?

Se, että lapsi harjoittelee jotain kirjainta ja kynäotetta, ei tee lapsesta erityislasta. Kaikkihan noita asioita harjoittelee jossain vaiheessa. Eritylapsistatukseen vaaditaan sosiaalisia tms. ongelmia, jotka hankaloittavat arjessa toimimista koulua/p-kotia/eskaria ajatellen. Eli jos...
  12. S

Onpas hienoja vatsoja monella!! Omani on vielä pieni, onneksi. En halua missään nimessä vielä puhua töissä asiasta. Esimies on hieman erikoinen, enkä halua seläntakana juoruilua yms. ennen kuin en voi enää millään asiaa peitellä...:| Ihmettelen kovasti minäkin noita eroja neuvola- ja...
  13. S

Onko kohtuullista, että 4lk saa läksymerkinnän yhdestä puuttuvasta sanasta?

Itse en laittaisi läksymerkintää yhdestä sanasta. Ja ensimmäisen läksyunohduksen olen aina katsonut läpi sormien. Suuri osa tuntee niin suurta häpeää unohduksesta, ettei sitä toista kertaa satukaan :)
  14. S

Pitäisikö kertoa opettajalle?

Opettajana toivoisin, että vanhemmat kertoisivat jos heillä on joku huoli esim.lapsen näöstä. Sitä voisi sitten koulussa myös itse seurata ja kertoa havainnoistaan. Joskus olen itse huomannut näköongelmaa ja jutellut vanhempien kanssa huomioista. Eli toimii myös toisin päin. Opettajilla on...
  15. S

Kuinka usein hoidatatte lapsianne isovanhemmilla?

En ikinä. Asutaan eri paikkakunnilla, joten ei mahdollista. Siskon kanssa katsotaan toistemme lasten perään jos toisella esim.kampaaja ja miehet töissä.
  16. S

Täällä uusi odottaja, la 29.7/toinen lapsi/NKL ja minulla ikää 41. Minulla oli nt-ultra ja veriseula viime viikolla ja niissä kaikki ok. Kovasti kyllä jännitti, kun ikääkin on jo 6v enemmän kuin viime raskaudessa.. Seuraavan kerran neuvola vasta helmikuun lopussa ja tuntuu tosi pitkältä...
  17. S

Eikö peruskoulun opettajat suunnittele tunteja etukäteen? Ja ½-vuotta sitten5.-lk:lle kouluun tullutta ei voi arvioida?!

Öööö.....kuulostaa omituiselta tuo, että ei voi arvioida. Itse opetan luokkaa, jonka oppilaat vaihtuvat joka vuosi ja kyllä kirjoitan todistukset niin jouluna kuin keväällä sen perusteella, mitä lapsesta ja hänen taidoistaan ja oppimisestaan tiedän. Eli arvioin vain sitä, mitä olen...
  18. S

12+0 ja väsyttää :(

Väsyttääkö ketään muuta samalla viikolla olevaa ihan kamalasti? Oon ihan huonotuulinen kun ei jaksais tehdä mitään :( Entä onko jollain teistä tietoa, saako sitä uutta makeutusaine steviaa käyttää raskaana?
  19. S

Raskaus ja stevia

Onko jollain tietoa saako stevialla makeutettuja limuja juoda raskaana?

Yhteistyössä