Meillä on erityislapsi (olin itse yllättynyt, että sitä nimitystä hänestäkin käytetään), poika on eskarissa. Hänellä on pahaa puheviivästymä ja puheen ymmärtämisen vaikeus. Ainakin näillä näkymin nerupsykologi on sitä mieltä, että tavallisella luokalla ei pärjäisi. Eli todennäköisesti menossa startti/pienluokalle. Käy puheteraappiassa kerran viikossa.
Hän on eskarissa sen normaalin eskariajan. Juurikin syksyllä kysyin, että olisiko tarvetta, että poika olisi hiukan pitempää päivää. Mutta yhteistuumin tultiin siihen tulokseen, että hän ei hyötyisi pidemmästä päivästä mitenkään.
Eli sinuna ap kysyisin nyt tolta eskariopelta ne tarkat suunnitelmat, että mitä näillä parilla pitemällä päivällä sitten tehtäisi? Ja miten ne pidemmät päivät olisivat lapsellesi hyödyksi.
Ja tosta kuntalisästä: meidän kunnassa sen saa, jos joku lapsi on päiväkodissa kuntouttavasta syystä. Pitää hakee päivänhoitopäälliköltä vaan lausunto. Että kannattaisi varmaan tarkistaa, miten se teillä menee.