Hakutulokset

  1. O

    Lapsi todella kipeä ja kaksi yötä valvottu...avautumista ja pohdintaa töihin menosta.

    Ensinnäkään et puhunut mitään ylityövapaasta ensimmäisessä viestissäsi. Hyvä että voit pitää noin lyhyellä varoitusajalla ylityövapaita! Siitä olen vähän kade, koska mun pitää järjestää itse omat ylityövapaani kalenteriin jopa useamman viikon edeltä. Toiseksi mietit että kun tyttö haluaa...
  2. O

    Odotatko jo mökkeilykautta?

    En todellakaan, mökkeily on vihoviimeinen tapa viettää "lomaa". Yleensä ne tuppaa olemaan varsinaisia työleirejä, siellä sitten kökötetään jossin korvaess hyttysten syötävänä. Ehkä jos siellä olisi juokseva vesi, sähkö ym, mutta siinä tapauksessa ei taas juurikaan eroa kotona olosta. Hotelliin...
  3. O

    Mies painostaa ottamaan kierukan.

    Oletteko keskustelleet miksi mies niin kovasti toivoo sitä kierukkaa? Pelkääkö hän vaikka että hankkiudut salaa raskaaksi "unohtamalla" pillerin ottamisen ja onko pelolle syytä? Itse voin lämpimästi suositella hormonikierukkaa, on tosi näppärä, kuukautisista pääsee eroon eikä tarvitse muistaa...
  4. O

    Mitä teette työksenne jos ette "voi olla" poissa lapsen sairauden takia?

    Yleisesti lääkärien ajat ovat täynnä eikä useampaa potilasta vo ottaa kerralla, ja lisäksi siinä on yleensä kyse ihmisen terveydestä, jopa hengestä. Potilas kuolee koska se ohitusleikkauksia tekevä lääkäri lähtee hakemaan lasta vessaan. Palomies ei nyt ehdi sammuttamaan tulipaloa koska pitää...
  5. O

    Muita, jotka stressaa lasten sairastumisista - jo etukäteen... - ?

    En mä noita perustauteja stressaa, ne on kuitenkin pääosin viattomia ja itsestään ohimeneviä. Lisäksi vielä hyvällä hygienialla torjuttaviasa. Sen sijaan vakavat taudit pelottaa. Kun on noita kuvia missä on tuoli jokaista syöpään sairastunutta lasta kohti, kuulee että joku tutun tuttu on saanut...
  6. O

    Mitä teette työksenne jos ette "voi olla" poissa lapsen sairauden takia?

    Jos olen kaupan kassa tms niin ei paljoa vaadikaan. Monissa ammateissa taas on melkoisen vaikeaa. Vai tykkäisitkö itse että sulle sanottaisiin ettet nyt vaan pääse leikkaukseen kun kirurgi lähti kotiin hakeen lasta vessaan kun se ei pärjää muuten päiväkodissa. Tai vielä parempi, kesken...
  7. O

    Päiväkotien työntekijät huom! Ylellä epäasiallinen kysely

    Samanlaisia asenteellisia kysymyksenasettelut on muutenkin. Onko sinut jätetty ilman hoitoa terveyskeskuksessa, oletko saanut epäasiallista kohtelua kaupassa, onko sinua kohtaan oltu töykeitä ravintolassa... Näitä on pilvin pimein. Joten miksi tarhantädit olisi jotenkin erillisesti suojelti...
  8. O

    Voiko kunta tosiaan rajoittaa subjektiivista päivähoito-oikeutta?

    ...Eikä ollut juoksevaa vettä, ei sähköä eikä edes tietä ollut keksitty. Kouluun hiihdettiin kesät talvet 40 km suuntaansa ja sitä ennen käytiin navetassa lypsämässä lehmät ja porsaat hoidettiin koulun jälkeen keskellä yötä... Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Eipä ne äidit ennenkään lapsiaan...
  9. O

    Potilastietojen kieltäminen kanta.fi palvelussa, mitä se tarkoittaa?

    Jos kiellät kaiken niin kiellät myös hätätilanteessa tietojen näkymisen. Melkoisen tyhmää jos sulla on vaikka hengenvaarallinen allergia. Sulle lykätään jotain lääkettä ja tadam -huonosti käy. Kellään ei ole muutenkaan oikeutta katsella kuin tarpeellisia tietoja joten toi kielto on aika turha.
  10. O

    Ei päiväkoti sen sosiaalisemmaksi tai "fiksummaksi" lasta tee, päin vastoin

    Aaaaa, eli olet taas yksi töitä tekemään kyllästynyt hoitaja. Niitä jotka valittaa ettei lapsia saa viedä päivystävään päiväkotiin kun hoitajat joutuu oleen töissä, ja että (teidän hoitamina) lapset ovat muutenkin ihan heitteillä päiväkodeissa. Tällaisten hoidettavina onkin varmasti niin että...
  11. O

    Sairaan lapsen hoitaminen kotona ja poissaolo töistä

    Lue se työehtosopimus. Jos jää epäselvää kysy työpaikkasi luottamusmieheltä. Yleiseti ottaen sairaan lapsen hoitamisesta ei pitäisi joutua tekemään tunteja takaisin, mutta odottaahan tekemättömät työt kuitenkin että taas menet töihin. Riippuu myös työn luonteesta. Kaupan kassalla et varmasti...
  12. O

    Vittu minä vihaan tuota työtä ...

    Useimmissa työpaikoissa pitää tehdä niinkuin käsketään, ei niinkuin huvittaa. Tälleen on vaikea sanoa mikä sun työtavoissa on vinossa, jospa kysyisit pomoltasi? Mutta esim hygienia-asioissa on pakko olla tarkka, eikä silloin voi tehdä vaan jotain sinne suuntaan. Etkä sä voi pitää taukoja...
  13. O

    Sairaan lapsen hoitaminen kotona ja poissaolo töistä

    Lue alasi työehtosopimus, sieltä löytyy. Useimmiten se on kolme päivää palkallista jonka jälkeen palktonta. Työnantaja voi vaatia todistuksen heti ekalta päivältä joko hoitajalta tai lääkäriltä, tai sitten voi olla omalla ilmoituksella pois. Se on työnantajan päätettävissä.
  14. O

    Ei päiväkoti sen sosiaalisemmaksi tai "fiksummaksi" lasta tee, päin vastoin

    Mistä ap tämä vuosien näkeys tulee? Ainakin sun tietämyksesi erilaisista kuntouttavasta toimenpiteistä vaikuttaa melko heikolta, joten kovin vaikea uskoa että olisit ainakaan mikään varhaiskasvatuksen ammattilainen.
  15. O

    Periikö teidän perheessä nuoremmat lapset vanhempien sisarusten vaatteet?

    Enää ei juurikaan koska lapset ovat eri sukupuolta ja vaatemaku mahdollisimman kaukana toisistaan. Eli eteenpäin menee varsin nopealla tahdilla. Pienempiä vaatteita on kierrätetty paljonkin. Vaate on saattanut kiertää 3 serkkua, tulla meille kahdelle lapselle ja jatkaa matkaa vielä eteenpäin...
  16. O

    Osaako teidän alle kouluikäiset laskea?

    Tarkoitatko laskea vai luetella numeroita? Meillä molemmat ovat osanneet ennen kouluikää. Nuorempi täyttää kohta 5, osaa yhteen ja vähennyslaskuja. Ymmärtää myös negatiiviset luvut , eli tietää mitä on esim 10-20. Helpot kertolaskut kuten 2x2 sujuu myös. Ekaluokkalainen osaa sitten laskea jo...
  17. O

    Ystäväni mielipide vammaisista muutti mielipiteeni ystävästäni

    No mun mummoni ei ole mua halunnut tavata vuosiin. Ei ole kertakaan ollut esim synttäreillä, ylioppilasjuhliinkaan ei vaivautunut tulemaan. Ei ole ollut mun tai siskoni lasten ristiäisissä, hänen ainoat lapselapsenlapsensa. Oli juuri isoisäni hautajaiset, hän ei sanonut meille sanaakaan. Kunhan...
  18. O

    Kuinka paljon leikitte lasten kanssa arkisin

    Näin meilläkin. Ja onneksi lapset osaavat leikkiä keskenään niin aikuisen ei tarvitse ottaa leikittäjän roolia. En kyllä muutenkaan ole mitään leikkijätyyppi. Legoja tai junarataa innostun ajoittain rakentelemaan.
  19. O

    Kehtaisitko antaa halvan lahjan?

    Halvemmastkin saa ihan kivan paketin kun ostaa siihen jotain muuta kylkeen, jopa alle kympillä saa, puhumattakaan tuosta 10-15€ kategoriasta. On puuhakirjakin yksinään vähän ankea, mutta värikyniä ja karkkipussi mukaan niin heti on erilainen. Alennuksesta saa joskus jopa legoja, niitä kannattaa...

Yhteistyössä