Hakutulokset

  1. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

    Kotiintulovaatteista itselle olen aiemmilla kerroilla kotiutunut laitokselta samoissa vaatteissa kuin mitkä päällä sinne meninkin. Vatsa kuitenkin on vielä aika kookas kotiutumisvaiheessa. Pitää tuossa loppuajasta sitten pitää äitiysverkkarit puhtaana jotta kehtaa ne päällä lähteä synnyttämään...
  2. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

    Lansinoh eilen huomasin että ainakin Prisman vauvantarvikehyllyssä oli sitä (ja tietenkin apteekista löytyy). Millamakia varmasti säikäytti tuo onnettomuus! Onneksi vauvalla kuitenkin pitäis olla kaikki hyvin. Tärkeää varmasti tuo ultaraus jotta voivat katsoa että istukkaan ei ole tullut...
  3. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

    Salmiakki mulla ainakin ne suosikkimerkit löytyi sitten kokeilemalla, esim.vaippa-, liivinsuoja yms. Alkuun ostaa jotain ja mikäli tuntuu että ei ollut aivan sitä mitä odotti niin seuraavalla kerralla sitten koittaa toista merkkiä =) Itse ostin nyt Pampersin vaippoja ja Ainun liivinsuojia, en...
  4. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Onko kellään omaa kokemusta ns. aktiivisesta synnyttämisestä? En välttämättä tarkoita tällä täysin lääkkeetöntä synnytystä, enemmänkin aktiivista liikkumista, ponnistamista muuten kuin puoli-istuvassa, eri rentoutuskeinoja yms. Esikoisen synnytys mulla oli täynnä kivunlievitystä tosi pitkän...
  5. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Luna itse pakkaan sairaalakassin luultavasti vasta sitten kun tiedän että lähtö synnärille on todella lähellä. Aiemmissa raskauksissa olen kuitenkin kirjoittanut listan valmiiksi mitä pakkaan, niin sitten on helppo tehdä tarvittavat hankinnat kaappiin odottamaan, ja mikäli synnärille lähtö...
  6. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Kääkkis tiedän hyvin tunteen kun kaaos ympärillä stressaa.. Aiemmissa odotuksissa mulla on ollut koti tip top jo hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa, mutta toisin on tällä kertaa. Me rakennetaan taloa ja alunperin oli tarkotus muuttaa ennen vauvan syntymää, noh se aikataulu meni romukoppaan ja...
  7. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Kivunlievityksestä mulla esikoisen synnytys kesti todella pitkään. Ensin kärvistelin kokonaisen vuorokauden kotona supistusten kanssa jotka olivat sen verran kipeitä että maata ei pystynyt niiden tullessa. Ainut ongelma oli vaan se että suppareitten väli heitteli todella paljon ja monesti meni...
  8. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Yana varmaan olet jo tullut tutuiksi noiden monikkoperhesivustojen kanssa, mutta varuulta kuitenkin ilmotan että siellä on kirpputorit ja niissä myydään paljon tavaraa kaksosille. Mun miehen veljellä on kaksoset ja he käyttävät jonkin verran tuota kirppistarjontaa. :)
  9. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Pikainen päivitys tänne. Minä olin tiistaina neuvolassa, kaikki ok, sain loppuviiko sairaslomaa ja mutta maanantaina meen vielä päiväks töihin. Sitten on tiistaiaamuna lääkärineuvola mistä sitten todennäkösesti saan sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, ihanaa!!! Mulla on ihan hirveesti asioita...
  10. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Salmiakki ja Leijonamama mullahan oli nyt to ja pe saikkua ja maanantaina sekä tiistaina olen menossa töihin. Tiistaina on sitten työpäivän jälkeen neuvola ja toivon kovasti että voisin jäädä jo loppuajaksi sairaslomalle. Mulla kans vaivaa kova väsymys sekä selkä- ja lantiosäryt töissä.. Oon...
  11. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

    Heippa hei! Väliin minäkin vähän ilmottelen olemassa olostani, ei ole taas tullut ainakaan viikkoon mitään kirjoiteltua vaikka lukemassa käyn kyllä melkein päivittäin. Lomalta palasin töihin maanantaina ja tänään keskiviikkona sitten soitin jo neuvolaan ja pyysin loppuviikon sairaslomaa...
  12. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Yana minä kans soittaisin ja kysyisin neuvoa tuohon mahdolliseen lapsivesiasiaan. Jos vaikka oiskin vauvat siellä tekemässä tuloaan, niin antaiskohan ne tässä vaiheessa vielä sen kortisonipiikin jotta pienten keuhkot vahvistuis nopeampaa? Tai sitten voivat laittaa sänkyyn makaamaan jotta...
  13. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Pullero mun mielestä raskautuminen noin 6kk yrityksen jälkeen on tapahtunut melko nopeasti, joten sen vuoksi ei ainakaan kannata kantaa huolta siitä että kauanko seuraavalla kerralla menee! :) Meillä esikoista yritettiin 2,5 vuotta, toka tuli ensiyrittämällä ja tämä kolmas tärppäs viidennestä...
  14. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Parisuhdeasioiden kanssa kamppaileville paljon voimia! Itse aina ajattelen että asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella, mutta onhan se ikävää että odotusaikana tulee noin paljon surua ja huolta elämään eikä voi jakaa raskauden iloja ja suruja puolison kanssa. Mutta yrittäkää pitää...
  15. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Daredevil ei kannata turhaan stressiä ottaa hankinnoista, se on oikeestaan hyvin pieni määrä uutta tavaraa mitä vauvan kanssa tarvitsee. Itse teen hankinnat ihan siellä viimesillä viikoilla ennen laskettua-aikaa,vaikka toki vaunut ja turvakaukalo pitää hommata tai ainakin tilata hyvissä ajoin...
  16. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Tänään käyty sokerirasituksessa ei ollut paha homma ollenkaan, kerran aiemmin olen siinä käynyt n 4v sitten mutta en juuri muistanut mitään. Colajuoma ei edelleenkään tuottanut vaikeuksia vaan meni alas kerralla. Verikokeiden otto ei kyllä ole mun lempihommaa mutta sekin meni kun ajatteli että...
  17. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Ninka ihan turhaan pohdit ja hermoilet kotona kun voit mennä ja tarkistuttaa että kaikki on vauvalla kunnossa. Ite odotan kolmatta ja aina jos jotain vähänkin mietityttää soitan neuvolaan ja kysyn neuvoa tai pyydän päästä lääkärillä käymään. Siellähän ne on sitä varten töissä ja jos itse olisin...
  18. D

    Toista lasta synnyttäneet mammat! (ja esikoisia myös)

    Esikoisen synnytys kesti kaiken kaikkiaan kaks vuorokautta, vaikka supisteluiden väli piteni niin että kestoksi merkittiin vain 18h. Tosi kivulias ja hankala oli kaikin puolin. Kyllä hirvitti tuleva synnytys kun toista lasta odotin, ei auttanut vaikka kaikki sanoivat että toinen syntyy...
  19. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Minä kans varasin sokerirasitusajan ens viikon maanantaille. Se on mun eka kesälomapäivä, mutta ajattelin että paras käydä heti niin on sitten ohi ja saa keskittyä loman viettoon ja siihen iänikuiseen raksaamiseen ;) Harmi alku kyllä lomalle jos rd sieltä ilmeneekin, ainakin lomaherkut saa...
  20. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

    Synnytystapa-arvio tehdään mun muistikuvien mukaan vasta siellä ihan lopussa noin rv 38 tietämillä.. tai ainakin näin itse muistelin, korjatkaa jos olen ihan väärässä :) Isompien lasten päivähoidosta Meillä nuorimmainen 4v jää kotihoitoon ja esikoinen lähtee eskariin mutta tulee sitten...

Yhteistyössä