Hakutulokset

  1. Chicco

    mitä teet jos 2v ei tykkää ruoasta?

    Mie olen pyytäny aina ainakin maistamaan, mutta pakko ei ole syödä mistä ei tykkää. Olen antanut jotain muuta. Mutta ruoka-ajoista olen pitänyt kiinni. Jos ei syö mitään nyt, niin seuraavan kerran ruokaa tulee vasta kun on taas ruoka-aika. ;)
  2. Chicco

    Milloin eroon tuttipullosta? Milloin ei enää pelkkiä maitoat

    1-vuotiaana jäi pullo pois, ja maitoateriat jo paljon aikasemmin. Pullo oli lähinnä lisäkkeenä ruualle, ennen nukkumaan menoa.
  3. Chicco

    paljonko teijän 2v. puhuu

    Yllättävän hyvin tuon ikäiseksi! Monisanasia lauseita, osaa loruja ja lauluja, ja matkii kaikkia mitä puhutaan. Pitkiäkin lauseita. Tosi selvästi, mutta ei tietenkään aina ihan pilkulleen oikein :p S-kirjaimen oppi sanomaan ensimmäisten sanojen joukossa, esim. -Isi -Pissa Nyt opettelee...
  4. Chicco

    2-vuotiaan pimeänpelko ja nukkumisvaikeudet

    Moiks! :wave: Mulla on tyttö tammikuussa 2vuotta. Nukkunu omassa sängyssä 1vuotiaasta asti koko yön. Nyt kun viimeisen kuukauden aikana, on jostain syystä alkanu olemaan vaikeaa tuo nukkumaan meno. Tyttö on 1,5vuotiaasta asti nukahtanut itse sänkyynsä, on vain jätetty makuhuoneen ovi auki ja...
  5. Chicco

    Halaisitko oman lapsesi

    nii-i. Hankala sanoa. Mutta sepäs ei loppupeleissä ole minun ratkasu ollenkaan, ainoa asia mitä voin tehä niin olla tukena ja turvana kaikissa elämän käänteissä! =) Sehän tosiaan on suhteellista se ikä. Itsekkin olin vasta 18 kun tulin raskaaksi, ja 19 kun esikoinen syntyi, mutta tunsin itteni...
  6. Chicco

    monta lasta..?

    Mie 21, mies 26 ja tyttö 2. Pikkukakkosta yritellään ;)
  7. Chicco

    Miten 1v nukkuun ite omaan sänkyyn...

    Minen ole koskaan sen kummemmin panikoinu nuitten juttujen opettelussa tai tehny jotain siksi ku on sen aika tai että olisi neuvolantäti käskenyt. Kaikki vaan on tapahtunu omalla ajallaan ja omalla painollaan. On siinä tietysti joitain kommervenkkejä mitä on käyttänyt kun on alkanu ruuvi...
  8. Chicco

    palautetta kätilölle

    Onnea uravalinnallesi! :flower: Mulla sattu synnytykseen tosi ihanat kätilöt, vaikka avustava kätilö ei paljoa puhunut. Hymyili vain aina myötätuntoisesti ja kannustavasti. Se oli oikeasti voimia antavaa jo pelkästään! Kätilö seuraili päällisin puolin olotilaa ja huomasi kyllä jos jotain...
  9. Chicco

    ekasynnytys ilman repeämiä??

    \ HÄRRA IETARI MINKÄ KOKONEN PAPU!! :o Ihme kyllä ettei paikat revenny.. :) Mulla oli tytsy 3910g ja 49cm ja minusta just tarpeeksi iso. Huh! Säästäköön luontoäiti meitä isoilta vauvoilta.. ;) Terveisiä kaikille :wave:
  10. Chicco

    Kuumeilijat :)

    Heipsan! =) Tämä tytsy on samassa tilanteessa, hyvä ois saada täältä juttu kaveri kun en halua kelleen tutuille vielä kertoa. Kakkosta yritetään, ja olikin tuossa jo tuloillaan, mutta viikolla kymmenen meni kesken :'( Paha mieli tuli ja on vähän vieläki, ja harmittaa kun niin onnellinen ja...
  11. Chicco

    Päivärahat->kotihoidontuki

    Onnistuu. Ilmoitat vaan kelalle jääväsi kotihoidontuelle. Niin kauan kun sinulla on alle kolmevuotias lapsi, sinulla on oikeus olla kotona. =)
  12. Chicco

    Moniko kotiäiti??????????????

    Meillä on hyvin onnistunut rahapolitiikka perheessä. Vaikka vielä joku aika sitten hätäilin töihinlähdön kanssa, ja samaan aikaan murehdin sitä että haluaisin lapsen saavan olla kotona mahdollisimman pitkään. Mieheni on töissä ja tuo ns. leivän kotiin. Itse olen kotihoidontuella eikä se...
  13. Chicco

    Päiväraha/Kodinhoidontuki

    \ Tietysti on kannattavampaa jäädä liitonpäivä rahalle, kun ei tuo kotihoidontuki mikään päätä huimaava ole! :headwall: Minäkin joku aika sitten pohdiskelin kummin teen. Jos jään päivärahalle, ja saan työhön osoituksen, pätkähtää sitten karenssia. Mutta kelan täti kiltteydessään ja...
  14. Chicco

    Tuleeko karenssi jos...

    Tiiän miten inhottavaa on olla työpaikassa jossa ei viihdy pätkääkään! Ennen irtisanoutumista voi kai kysyä työvoimatoimistosta olisko mahdollista sinun tilanteessasi saada esim. työmarkkinatukea/työttömyyspäivärahaa kelalta tai jos olet liitossa niin sieltä, huonon tilanteen vuoksi. En tiedä...
  15. Chicco

    ikuisesti läski

    Mie tuskailin kans pitkän aikaa kertyneiden kilojen kans. Suvussa taipumus lihavuuteen, vaikken nuorempana ollukkaan ylipainoinen. Lapsen jälkeen jäi muutama kilo, ja siitä sitä sitten alko kertyä. Vaikka kivenkovaa olin suunnitellu että puolen vuoden päästä synnytyksestä olisin täysin bikini...
  16. Chicco

    GALLUP: erikoisin nimi jonka olet kuullut!!!

    Myrsky, Miko, Kira, Kina, Onneli... =)
  17. Chicco

    neuvoja pinnasänkyyn liittyen.

    Kehottasin vielä nukkumapaikaksi pinnasänkyä. Niinkuin itse sanoit, ettei piiperö putoa. Mutta jos kuitenkin haluat vaihtaa, pikku vinkki: Laita lapsen sänky seinän ja oman sänkynne väliin, niin ei pääse putoamaan. Meillä tyttö kohta 2v. pyörii niin paljon unissaan että oli pakko keksiä joku...
  18. Chicco

    Imetyksen vaikutus

    Lisään vielä että esikoiselle tuli ensimmäinen korvatulehdus vasta 2 ja puolivuotiaana, kun meni tarhaan. Pienemmällä ei ole vielä ollut yhtään. Hän nyt 1v3kk
  19. Chicco

    Imetyksen vaikutus

    \ Meillä mentiin vielä vahan pidemmälle. Esikoinen oli kaksi viikkoa vajaa 2-vuotias, kun lopetettiin!!! Neuvolassa oma hoitaja oli myönteinen mutta hänen poissa ollessa toinen oli jo ohjaamassa neuvolapsykologille, turha kai mainita ettei menty !!! Kuopuksen kanssa lopetettii hänen ollessa...
  20. Chicco

    ruokailu

    Mihin kellonaikaan teillä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala?

Yhteistyössä