neuvoja pinnasänkyyn liittyen.

  • Viestiketjun aloittaja tiuna83
  • Ensimmäinen viesti
tiuna83
Poikani on nyt 1v1kk. ei kävele vielä,nousee tukia vasten ja ryömii. :flower: Koska olisi otollinen aika ostaa sille sellainen jatkettava sänky ja rupee nukuttamaan se siihen? Jotenkin tuntuu että on liian pieni vielä sellaiseen? Koska, voi tippua reunan yli!! ja satuttaa itsensä pahasti. :/

Joten olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja vinkkejä asiasta.
 
Meillä 2 ensimmäistä lasta siirtyi jatkettavaan 1v iässä, mutta kumpikin jo käveli hyvin. Kuopus on just oppinut kävelemään, mutta ajattelin odottaa että oppii kunnon tasapainoon, sit siirrän. Jonkunlainen pieni reuna ois varmaan hyvä olla jos kovasti pyörii :) ai niin, ja ois hyvä että osaa itse tulla jalat edellä pois. Meillä poitsu jo veljen sänkyyn kiipee, mutta alastulo on vähän niin ja näin.
 
felicia
mun poika(1v3kk) osaa kyllä tulla jo jalat eellä tavallisesta sängystä pois...sisarusten sänkyyn se aina haluu kiivetä,itellä sillä on vielä pinnasänky,mut ois tarkotus nyt hankkia tavallinen jatkettava,pienellä reunalla oleva sänky...
 
Meillä tyttö oli muutama viikko yli 1v kun siirrettiin jatkettavaan lastensänkyyn .. tyttö ei kyllä kävelly mutta hyvin se meni aluks pidin sängyn vieressä patja lattialla jos sattuu että tippuisi sieltä mutta ei se kertaakaan tippunut sieltä.. nyt aattelin että pitäisi laittaa poikakin lastensänkyyn ja sekään ei kävele ikä on 1v ja 1kk

 
Anin
Hei!
Meillä poika 1,4 -v ja pari vko:a sitten siirrettiin jatkettavaan "isojen poikien" sänkyyn nukkumaan, koska pinnis alkoi käydä ahtaaksi. Meillä ei vielä kävellä kunnolla (no, on ottanut askeleita ilman tukea, mutta pääasiassa "seiniä pitkin" mennään tai kontaten), mutta osaa lasketua nätisti mm. sohvalta/sängyltä jalat edellä, minkä takia uskalsin siirtää laidalliseen lasten sänkyyn nukkumaan. On ollut aina helppo nukahtamaan pinnasänkyynkin ja yksinään on tottunut nukkumaan aina (yö)imetyksen loputtua eli n. 10 kk:n ikäisestä. Itse laitoin alussa vähän pehmuketta sängyn viereen, JOS sattuu tippumaan, mutta hyvin on tottunut uuteen sänkyyn eikä ole enää tarvittu päiväpeittoa sängyn viereen :D . On varmaan lapsen/perheen tavoista kiinni, miten onnistuu tavalliseen sänkyyn siirtyminen.
 
Kehottasin vielä nukkumapaikaksi pinnasänkyä. Niinkuin itse sanoit, ettei piiperö putoa. Mutta jos kuitenkin haluat vaihtaa, pikku vinkki: Laita lapsen sänky seinän ja oman sänkynne väliin, niin ei pääse putoamaan. Meillä tyttö kohta 2v. pyörii niin paljon unissaan että oli pakko keksiä joku ratkasu. Siitä on myös kiva kömpiä äiskän viereen jos näkyy pahoja unia! =)
 

Yhteistyössä