Hakutulokset

  1. L

    Ylläkselle laskettelukavereita

    Hei! Käymme perheeni kanssa (mies, 4- ja 2-vuotias) Ylläksellä usein viikonloppuisin laskettelemassa. Löytyiskö sinne kaveria etenkin tuolle 4-vuotiaalle tytölle, joka tykkäis todella laskettelukaveria, mutta myös meille muille? Jos kiinnostaa, laita tähän viestiä. Käyn välillä katsastamassa...
  2. L

    Kuumetta 38,0, lääkitsetkö? ikää vajaa 2v

    Googlaa (muiltakin kuin esim. lääketehtaiden sivuilta) Esim. http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,20234,1249,1259 (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin ohjeet) http://www.flunssa.com/kuume.html Eivät kyllä neuvo lääkitsemään lapsia pienessä kuumeessa. Tiede-lehti...
  3. L

    tämä maalainen kävi stadissa ja meni kyllä yli ymmärryksen meno siellä :/!!!!

    Minä kävin Helsingissä viimeksi keväällä, ja olin ihmeissäni, miten ystävällisiä ihmisiä siellä oli joka paikassa. Oli itsestään selvää, että kärryt autetaan ratikkaan ja pois. Ei meillä päin sellaista osata alkuunkaan. Jotenkin tuntui suorastaan, että ihmiset osas tapoja paremmin ku...
  4. L

    Kuumetta 38,0, lääkitsetkö? ikää vajaa 2v

    Mun käsittääkseni kuumetta ei kannata lääkitä kuin vasta jos se on todella korkea. Kuume on elimistön puolustustapa. Oon kyllä omia lapsiani Panadolilla lääkinnyt yötä vasten, jollei uni ole muuten tullut.
  5. L

    Mää en osannu viime yönä jättää lasta omaan sänkyyn nukkuun, vaan hiivin yöllä kantamaan sen viekkuun (nukkuvana)

    En ois kantanu, mutta et todellakaan ole mitenkään "kipee". Perhepedin puolesta on paljon hyviä argumentteja - lähinnä lapsen kannalta. Lue vaikka lastenpsykiatri Jukka Mäkelän mielipiteitä. Mielestäni ei ole mitenkään sairasta haluta pitää vauvaa lähellä. Tosin itselle se on paljon...
  6. L

    Läheisen ylipaino.

    Mulla myös ystävä, joka on lääkkeiden ja masennuksen takia lihonut todella paljon. Kun on masentunut, ei jaksa tuollaisista välittää, sillä silloin ylikilot ei ole niitä merkityksellisempiä asioita elämässä. Mutta salakavalasti siinä saattaa käydä, kuten ystäväni kohdalla, että ylikiloja onkin...
  7. L

    Uskonnottomat tai muuten ev.lut. seurakuntaan kuulumattomat/toista uskontokuntaa edustavat: miltä tämä teistä kuulostaa?

    mutta mielestäni noiden kyseisten asioiden tunteminen kuuluu yleissivistykseen. Nuo asiat ympäröivät kuitenkin suomalaista joka puolella, että jos olisin uskonnoton, haluaisin kuitenkin lapseni tietävän noista asioista. Ihan niin kuin haluan heidän tietävän muistakin uskonnoista ja...
  8. L

    Leivonta-apua pikasesti!

    ku vasta valmiin piirakan päälle vasta.
  9. L

    Mitä ajattelette tästä miehen käytöksestä? Hankala tilanne...

    että on miehelle hauskempaa tehdä jotain hauskaa koko perheen kanssa kuin jäädä yksin kotiin lasten kanssa. Jollei toimi molemminpäin, niin...
  10. L

    Kuinka nopeesti ruskettuu? (solarium )

    kun tietoa saa helposti, sitä kannattaa käyttää hyväkseen. Suosittelisin jättämään väliin koko homman.
  11. L

    Rovaniemeltä yli 30v äitejä?

    oletko itse vielä täällä? Asun Pöykkölässä, ja minulla on 4-vuotias tyttö ja kohta 2-vuotias poika. Tyttö varsinkin on vähän liiankin sosiaalinen ja kaipaa kaveria melkeinpä jatkuvasti, joten uusille kavereille olisi käyttöä - myös minulle. =) Ilmoittelepa itsestäsi, jos vielä oot...

Yhteistyössä