no jos on kuin kekäle, sun mittaris vissiin näyttää väärin. Ei 38 asteessa vielä olla "kekäleitä". Mun pojalla kuumeen noustessa toissa yönä 39,8 oli kekäle.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Siis saanut yöllä kahdelta pronaxenia, samanmoiseen kuumeeseen. On kuin kekäle. Antaisitko Panadolia jo?
eikös toi oo jo todettu vääräski tiedoksi ja suositus ole että kuumeet pidetäs mahdollisimman alhaallaAlkuperäinen kirjoittaja Leenu-74:Mun käsittääkseni kuumetta ei kannata lääkitä kuin vasta jos se on todella korkea. Kuume on elimistön puolustustapa. Oon kyllä omia lapsiani Panadolilla lääkinnyt yötä vasten, jollei uni ole muuten tullut.
Jos vaikeroi, antaisin. Kyllä lapsella on paha olla ja aika helposti aikuinenki ottaa lääkettä jo kovin paha olla. Muutoin olen kyllä itse yleensä antamatta jos lapsi ok, kuume kuitenkin tappaa tautia tai sinne päinAlkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Okei, siis silmät punottaa, tai luomet sisäreunasta. Näyttää väsyneeltä, jaksaa leikkiä, mutta vaikeroi välillä pitkänkin pätkän.
Ja juu, kyllä tuntuu kekäleeltä, siis omaa ihoani vasten. Mun iho on 36,0 asteinen. Onhan tuossa iso ero. Ja mittari toimii, sen testasin itselläni ja tuommosella 12min mittarin knssa.
Jos on noin kipeä, niin kyllä antaisin lääkettä. En ymmärrä miksi sen kanssa pitäisi pihdata ja antaa toisen kärsiä kun apu on lähellä.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Okei, siis silmät punottaa, tai luomet sisäreunasta. Näyttää väsyneeltä, jaksaa leikkiä, mutta vaikeroi välillä pitkänkin pätkän.
Ja juu, kyllä tuntuu kekäleeltä, siis omaa ihoani vasten. Mun iho on 36,0 asteinen. Onhan tuossa iso ero. Ja mittari toimii, sen testasin itselläni ja tuommosella 12min mittarin knssa.
Sitkeässä se luulo että pitää antaa kuumeen olla. Eihän se ole nykyään suositus.Alkuperäinen kirjoittaja r:Jos on noin kipeä, niin kyllä antaisin lääkettä. En ymmärrä miksi sen kanssa pitäisi pihdata ja antaa toisen kärsiä kun apu on lähellä.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Okei, siis silmät punottaa, tai luomet sisäreunasta. Näyttää väsyneeltä, jaksaa leikkiä, mutta vaikeroi välillä pitkänkin pätkän.
On siinä totuuden siemen että kuume auttaa paranemaan, MUTTA kuumeen parantava vaikutus ei kunnolla toimi enää siinä vaiheessa jos lapsi on kuumeen takia tuskainen ja kivulias. Kärsiminen ei paranna ketään.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:eikös toi oo jo todettu vääräski tiedoksi ja suositus ole että kuumeet pidetäs mahdollisimman alhaallaAlkuperäinen kirjoittaja Leenu-74:Mun käsittääkseni kuumetta ei kannata lääkitä kuin vasta jos se on todella korkea. Kuume on elimistön puolustustapa. Oon kyllä omia lapsiani Panadolilla lääkinnyt yötä vasten, jollei uni ole muuten tullut.
Nyt on liikkeellä pitkällistä kuumetta aiheuttavaa virusta, joten jos yleisvointi on ok, niin voisin viisikin päivää katsella kotona. Sitten pitäisi kyllä alkaa kuumeen olla jo alenemaan päin, ja jos näin ei ole, niin veisin lääkäriin.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:no tehty mikä tehty, katellaan nyt sitten miten tosta eteenpäin.
Mitenhän kauan kattelis kuumetta ennen kun menee lekuriin jos mitän muuta vaivaa ei ilmene.
Mä lääkitsen yleisvoinnin en kuumeen mukaan. Ei mun tytölläkään ollu äsken "kuin" 38.0 kuumetta, mut oli voipunu, itkuinen ja valittelee kaulaa (kurkkuaan) kipeäksi eli annoin lääkettä.Alkuperäinen kirjoittaja Leenu-74:Mun käsittääkseni kuumetta ei kannata lääkitä kuin vasta jos se on todella korkea. Kuume on elimistön puolustustapa. Oon kyllä omia lapsiani Panadolilla lääkinnyt yötä vasten, jollei uni ole muuten tullut.