Hakutulokset

  1. Ä

    Minkäkokoisia 2-v tyttöjä?

    tyttö syntyessään 54 cm ja 4500g ja 2 vuotiaana 94cm ja 14 kg. Isokokoinen on ja kaikki luulee aina paljon vanhemmaks ja kyselee vaikeita kysymyksiä tytöltä ;)
  2. Ä

    riitelettekö lastenhoidosta lasten kuullen?

    Meillä ollaan siirrytty tälläiseen "isi tulee pesemään tänään sun hampaat" linjaan jolloin isillä ei ole juuri mahdollisuutta kun lähteä pesemään ne neidin hampaat kun toinen 1,7v seisoo siinä ja odottaa että isi lähtee pesulle :saint: oveluutta, mutta toimii myös toisin päin mies pistää...
  3. Ä

    Uniutti pois 1,5-vuotiaalta

    Mielestäni paras keino on kerrasta poikki, meillä neiti heitti itse tutit roskiin 1,4v ikäisenä ja sitten vähän itkeskeli 2-4 iltana tämän jälkeen, olisin varmaan antanut itse periksi mutta mies ei suostunut enää tuttia antamaan ja vaikeapa olisi ollut enää antaa kun kaikki oli heitetty kerralla...
  4. Ä

    kiinnittymisvuodosta

    Kylläpä kiinnitysvuodoista täällä kysellään. Itselläni ei ole koskaan mitään kiinnitysvuotoja ollut, ja aika harvinainen ilmiö taitaa olla. Antaa monesti myös turhaa toivoa. Ei kai se nyt varsinkaan mitään valkoista liimaa ole, ennemminkin punaista tai punaruskeaa tuhrua..
  5. Ä

    onko äitien mukavuudenhalu lisääntynyt?

    Osittain varmaan onkin aikuisten mukavuuden halu lisääntynyt, mutta myöskin yhteiskunta/työelämä vaatii nykyään enemmän ja muutenkin mielestäni yhteiskunta muuttuu koko ajan ja on turha jaaritella siitä mitä on ollut 15 vuotta sitten. Ja ei se ole mielestäni ole hyvän äidin mitta että lähteekö...
  6. Ä

    MItä jugurttia...

    a-jugurttia sanoivat ainakin meidän neuvolasta, vähemmän sokeria kun tavallisissa valioissa.
  7. Ä

    minne lahjoittaa pehmoleluja

    eivät taida ottaa vastaan kun vaan niitä tavaroita millä on keräys menossa, vai olenkohan käsittänyt ihan väärin, vaakalla on ollu lelukeräys viimeks vuosia sitten.
  8. Ä

    Mistä "lapsieste" lieteen?

    ikeassa maksaa säädettävä versio vähän päälle kympin, et ei pitäs olla ainakaan hinnasta kiinni :)
  9. Ä

    minne lahjoittaa pehmoleluja

    tietäiskö kukaan mihin voisi lahjoittaa vanhoja pehmoleluja, kun meillä olisi niitä vähän enemmän kun omiin tarpeisiin, mielellään jos olis joku keräys esim Venäjän suuntaan tms... tuntuu että siellä olisi kovempi tarve leluille kun täällä kotosuomessa.
  10. Ä

    Onko muita huono syömäisiä?

    silloin kun meillä on menossa syömättömyyskausi neidillä ni olen tarjonnut sekä ruokaa että hedelmää. Ja yleensä silloin molemmat kelpaavat yhtä huonosti. Viimeksi kun meillä oli tälläinen kausi noin 3viikoa sitten niin syy selvisi että neiti halusi karkeampaa ruokaa, äiti ei meinannut oikein...
  11. Ä

    mistä nimilappuja vaatteisiin?

    Kiitos, toiveekkana tilaan meille satsin noita ja todennäköisesti olen josssain vaiheessa myöskin tussi kädessä kirjottelemassa nimiä vaattteisiin :ashamed: mutta aion yrittää :D
  12. Ä

    Onko muita huono syömäisiä?

    meillä pikku-neiti täyttää kohta vuoden ja painimme saman ongelman kanssa. Tytöllä on kausia jolloin ei syö juuri mitään saattaa kestää viikosta kolmeenkin viikkon kun tuntuu että alas menee pari lusikallista päivässä, maitoa menee silti vaan sama määrä kun normaalistikkin. Neuvolassa käskivät...
  13. Ä

    mistä nimilappuja vaatteisiin?

    tyttö olis lähdössä tarhaan ja pitäisi laittaa vaatteisiin nimi, tietääkö kukaan esim nettisivua mistä sais tilattua sellasia vaatteisiin ommeltavia nimi(lappuja/nauhoja). oon joskus nähnyt niitä myytävän kuponkiuutisissa esim, mut eipä nyt sit sellastakaan ole postiluukusta kolahtanut.
  14. Ä

    päiväkotiin 1 vuotias

    Perhepäivähoitajalle en halua tyttöä laittaa koska jos käy niin huono tuuri ettei tule toimeen hoitajan kanssa niin täälläpäin suomea on hoitopaikat sen verran kiven alla että hoitopaikkaa ei sitten niin vaan vaihdeta, koen muutenkin tarhan parempana vaihtoehtona koska siellä on useampi hoitaja...
  15. Ä

    pyöräily

    Minkämerkkisiä teidän kypärät on?
  16. Ä

    päiväkotiin 1 vuotias

    Tyttö on lähdössä päiväkotiin syksyllä ja ikää on silloin tuo reilu vuosi, lähinnä olen neidin ruokailua siellä miettinyt kun on niin nirso ettei mitään rajaa. Tällä hetkellä siis ikää 11kk ja syö ainoastaan 5kk tarkoitettuja purkkiruokia tai sitten itsetekemiäni kasvissoseita, tarjotaan kyllä...
  17. Ä

    Graco Cosmic vai mikä istuin?!

    Meillä on farkku Astra ja Gracon cosmic istuin, on muuten todella ahdasta istua pelkääjän paikalla, kun istuin on penkin takana. Ollaan kyllä muuten oltu tyytyväisiä istuimeen mutta vie liikaa tilaa. :/

Yhteistyössä