Mistä "lapsieste" lieteen?

  • Viestiketjun aloittaja kalle
  • Ensimmäinen viesti
Isommat marketit myyvät Emma-merkkistä suojaa, maksaa n 30- 40 eur. Meillä on sellainen ja ajaa asiansa ihan hyvin. Lastentarvikkeessa on ainakin Brion suoja, jonka leveyttä voi säätää ja maksaa n 70 eur. Me ei tarvittu eri leveyksille säätyvää suojaa, koska hellamme on melko uusi ja kapeampaan ei olla vaihtamassa, eikä myöskään olla muuttamassa lähivuosina toiseen asuntoon (jolloin hellakin vaihtuisi).
 
Ota vain lieden nappulat pois niin on kaikista näppärin. Sitten vaan aina sujautat yhtä hiukkasen paikalleen kun tarviit niin ei tartte ostella kalliita liesisuojia. Ja lisäksi monet piiperot oppivat vielä työntämään sormensa liesisuojan välistä ja pääsevät siltikin laittamaan nappulat kaakkoon =) .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 12:58 Aleksia kirjoitti:
Ota vain lieden nappulat pois niin on kaikista näppärin. Sitten vaan aina sujautat yhtä hiukkasen paikalleen kun tarviit niin ei tartte ostella kalliita liesisuojia. Ja lisäksi monet piiperot oppivat vielä työntämään sormensa liesisuojan välistä ja pääsevät siltikin laittamaan nappulat kaakkoon =) .
Suoja estää myös sen, ettei taapero vedä kuumaa kattilaa päähänsä. Mielestäni se on paljon tärkeämpää kuin se saako hän käännettyä nuppeja. En kuitenkaan jätä häntä kovin pitkäksi aikaa silmistäni, kun on vähän vaarallisessa iässä ja koko ajan saa muutenkin vahtia kiipeämisiä yms. Joten varmasti huomaan aika nopeasti jos hella on yksinään päällä. Mutta minkäs teet siinä vaiheessa kun toinen on vetänyt kiehuvan perunakattilan niskaansa, hui kauhistus pelkkä ajatuskin... :/
 
alkuper
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 15:22 Äit kirjoitti:
ikeassa maksaa säädettävä versio vähän päälle kympin, et ei pitäs olla ainakaan hinnasta kiinni :)
Olen ymmärtänyt että tuossa ikean mallissa ei suojaa nappuloita, on vain liesitason "esteenä"??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 15:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 12:58 Aleksia kirjoitti:
Ota vain lieden nappulat pois niin on kaikista näppärin. Sitten vaan aina sujautat yhtä hiukkasen paikalleen kun tarviit niin ei tartte ostella kalliita liesisuojia. Ja lisäksi monet piiperot oppivat vielä työntämään sormensa liesisuojan välistä ja pääsevät siltikin laittamaan nappulat kaakkoon =) .
Suoja estää myös sen, ettei taapero vedä kuumaa kattilaa päähänsä. Mielestäni se on paljon tärkeämpää kuin se saako hän käännettyä nuppeja. En kuitenkaan jätä häntä kovin pitkäksi aikaa silmistäni, kun on vähän vaarallisessa iässä ja koko ajan saa muutenkin vahtia kiipeämisiä yms. Joten varmasti huomaan aika nopeasti jos hella on yksinään päällä. Mutta minkäs teet siinä vaiheessa kun toinen on vetänyt kiehuvan perunakattilan niskaansa, hui kauhistus pelkkä ajatuskin... :/
Itse keitän perunani ja riisini takalevyllä jonne taaperon näppärät sormet eivät yllä =). Etulevyllä keittelen kun olen itse KOKO AJAN keittiössä läsnä, sen verran vikkelä on tuo poika. Ja muuten, hellan ei tarvitse pitkäänkään yksin kärytä kun vahinko on jo lähellä...
 
Huuto.netistä löytyy myös hakusanalla "liesisuoja", mutta havaintoni mukaan ne ovat kyllä kalliimpia siellä kuin kirppiksillä (meidän ostettiin kirppikseltä vitosella). Ja postikulut olisivat tietysti Huuto.netin kautta aikamoiset, jos ei samalta paikkakunnalta satu löytymään sopivaa... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 11:52 mamma -75 kirjoitti:
minkä levyinen liesi sulla on? meillä olisi 60 cm ylimääräisenä ja saa todellakin halvemmalla kuin uuden!!!
Oletko jo saanut liesiesteen eteenpäin? Olen yrittänyt kissojen ja koirien kanssa etsiä käytettyä 60cm liesisuojaa mutta huonolla menestyksellä. Ostaisin mielellään jos edullisesti saa. Mistä päin olet?
 

Yhteistyössä