Kuinka paljon lapsilukkoja teillä on??

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Oikeasti jokapäivä?

Melko ruhtinaallista. :saint:

Kyllä, ihan joka päivä meillä tuli kupu ravituksi. Tosin, toisinaan se oli jonkun muun valmistamaa.....mutta vain toisinaan :saint:

Nonih, [/b]TIIIIIIIIIINU.

Nythän me päästiin jälleen aiheeseen.

Kiitos lapsilukkojen, mä valmistan itse jokaikinen herran päivä meidän ateriat. Ei olla muiden valmistamia ikunakoskaan, lainassakaan. :snotty: :p
 
Jos mitään ei tarvitse nostaa lapsen ulottumattomiin, niin missä te säilytätte konetiskiainetta kenellä nyt sellaista on?
Meillä se oli tuossa roskiskaapissa, kunnes likka sitten otti maistoi sellaista tablettia. :/ ( ennen sitä lapsilukkoa tietennii... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Oikeasti jokapäivä?

Melko ruhtinaallista. :saint:

Kyllä, ihan joka päivä meillä tuli kupu ravituksi. Tosin, toisinaan se oli jonkun muun valmistamaa.....mutta vain toisinaan :saint:

Nonih, [/b]TIIIIIIIIIINU.

Nythän me päästiin jälleen aiheeseen.

Kiitos lapsilukkojen, mä valmistan itse jokaikinen herran päivä meidän ateriat. Ei olla muiden valmistamia ikunakoskaan, lainassakaan. :snotty: :p



Eikö teidän lapsillenne sitten opeteta ravintolakulttuuria ja tapakasvatusta :eek: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Oikeasti jokapäivä?

Melko ruhtinaallista. :saint:

Kyllä, ihan joka päivä meillä tuli kupu ravituksi. Tosin, toisinaan se oli jonkun muun valmistamaa.....mutta vain toisinaan :saint:

Nonih, [/b]TIIIIIIIIIINU.

Nythän me päästiin jälleen aiheeseen.

Kiitos lapsilukkojen, mä valmistan itse jokaikinen herran päivä meidän ateriat. Ei olla muiden valmistamia ikunakoskaan, lainassakaan. :snotty: :p



Eikö teidän lapsillenne sitten opeteta ravintolakulttuuria ja tapakasvatusta :eek: :saint:



Tapakasvatusta ihan kotona, ja ravintoleita ei ollenkaan. Vasta myöhemmin, kun ovat sen ikäisiä... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Jos mitään ei tarvitse nostaa lapsen ulottumattomiin, niin missä te säilytätte konetiskiainetta kenellä nyt sellaista on?
Meillä se oli tuossa roskiskaapissa, kunnes likka sitten otti maistoi sellaista tablettia. :/ ( ennen sitä lapsilukkoa tietennii... )
Minä en ole tässä ketjussa sanonut, etten nosta mitään pois. Nostan nimittäin pesuaineet. Pesuaine löytyy keittiön yläkaapista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Ei varmaan MUILLA olekaan paskasta ja eletä nälässä ilman lukkoja.

Mutta MEILLÄ varmasti elettäisi (ei täälä nytkään ole kiiltävän puhdasta), en muutenkaan välitä ruoan laitosta kovin paljoa, riittää että jaloissa pyörii vinkumassa tuo ipana kun jonglööraan kuumien kattiloiden ja pannujen kanssa, en kaipaa siihen enää sitä että saisin sen puolen minuutin välein olla ottamassa poikaa pois roskiskaapilta tai vaihtoehtoisesti juosta keittiön ja olohuoneen väliä laittamassa DVD-soitinta pienemmälle kun poika säikähtää kovaa ääntä ja siinä välissä rauhotella hysteeristä muksua ja miettiä mahtokohan ne lihapullat jo palaa ihan kokonaan siihen pannulle.... Menisi viimesetkin mielenkiinnon rippeet ruoanlaittoa kohtaan :snotty:
Enkä halua että syödään saarioisten eineksiä jokapäivä.
Minen ole mikään kotitalous ihme. Ja haluan tehdä sen vähäisenkin kototalous-huseraamisen edes hieman mielyttävämmäksi itselleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
[
..jonka paistoi äiti :whistle:

Joo ja se sama äiti ei ois pystynyt siihen paistamiseen ilman lapsilukkoja.

Eikä sen äidin ois tarvinyt ostaa sen äidin paistamaa,
jos se olis käyttänyt lapsilukkoja.

Tässä päästiinkiin perusasiaan:
Lukkojen puolustajat ovat laiskoja ja kyvyttömiä vahtimaan lapsiaan
Lukkojen vastustajat elävät paskassa ja nälässä + lapset ovat jatkuvassa hengenvaarassa

Dippadiipadaapaadaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Jos mitään ei tarvitse nostaa lapsen ulottumattomiin, niin missä te säilytätte konetiskiainetta kenellä nyt sellaista on?
Meillä se oli tuossa roskiskaapissa, kunnes likka sitten otti maistoi sellaista tablettia. :/ ( ennen sitä lapsilukkoa tietennii... )
Meillä konetiskiaineet, kuten muutkin siivousaineet, on siivouskaapissa joka on lukossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Ei varmaan MUILLA olekaan paskasta ja eletä nälässä ilman lukkoja.

Mutta MEILLÄ varmasti elettäisi (ei täälä nytkään ole kiiltävän puhdasta), en muutenkaan välitä ruoan laitosta kovin paljoa, riittää että jaloissa pyörii vinkumassa tuo ipana kun jonglööraan kuumien kattiloiden ja pannujen kanssa, en kaipaa siihen enää sitä että saisin sen puolen minuutin välein olla ottamassa poikaa pois roskiskaapilta tai vaihtoehtoisesti juosta keittiön ja olohuoneen väliä laittamassa DVD-soitinta pienemmälle kun poika säikähtää kovaa ääntä ja siinä välissä rauhotella hysteeristä muksua ja miettiä mahtokohan ne lihapullat jo palaa ihan kokonaan siihen pannulle.... Menisi viimesetkin mielenkiinnon rippeet ruoanlaittoa kohtaan :snotty:
Enkä halua että syödään saarioisten eineksiä jokapäivä.
Minen ole mikään kotitalous ihme. Ja haluan tehdä sen vähäisenkin kototalous-huseraamisen edes hieman mielyttävämmäksi itselleni.
Kookosta, onko siun lapses sulle taakaksi? :'( :saint: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
[
..jonka paistoi äiti :whistle:

Joo ja se sama äiti ei ois pystynyt siihen paistamiseen ilman lapsilukkoja.

Eikä sen äidin ois tarvinyt ostaa sen äidin paistamaa,
jos se olis käyttänyt lapsilukkoja.

Tässä päästiinkiin perusasiaan:
Lukkojen puolustajat ovat laiskoja ja kyvyttömiä vahtimaan lapsiaan
Lukkojen vastustajat elävät paskassa ja nälässä + lapset ovat jatkuvassa hengenvaarassa

Dippadiipadaapaadaa :whistle:
Eiks kukaan saa sädekehää :'( :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
J missä te säilytätte konetiskiainetta
Tiskikaapissa. Hyvä korkeus minun selälleni ja pois lasten ulottuvista.
Juu, mutta kun oli aikaisemmin puhe ettei niitä kiellettyjä tavaroita nosteta lasten ulottumattomiin, vaan opetetaan ettei niihin saa koskea. :saint:
Niin opetetaan. kaikki pesuaineet siis mars alakaappeihin huomisaamusta lukien, nyt alkaa koulutus. :kieh:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Niin opetetaan. kaikki pesuaineet siis mars alakaappeihin huomisaamusta lukien, nyt alkaa koulutus. :kieh:
Pitää vissiin hakee sitä konetiskiainetta huomenna siwasta...ei oo kyl konetta, mut jos koulutus alkaa huomenna :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Enkä halua että syödään saarioisten eineksiä jokapäivä.
Minen ole mikään kotitalous ihme. Ja haluan tehdä sen vähäisenkin kototalous-huseraamisen edes hieman mielyttävämmäksi itselleni.
Ei meilläkään syödä. Ilman lisäaineita tai mahdollisimman vähin lisäainein tehty kotiruoka on kaiken a ja o.

Ja ymmärrä nyt jo, että on ok pitää niitä lukkoja herranen aika sentään :saint: Mutta lisäaine-einesruokaa toivottavasti ei tarvitse kenenkään lapsi syödä joka päivä, oli lukkoja tai ei :saint:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei vauva ole kykenevä oppimaan käskyjä.. Miten pirussa sä olet vauvan saanut opetettu, tai taaperon, tekemään niinkuin sä haluat? Sitä mä vaan en käsitä.

Mä jos sanon ukolle toruvasti ei, niin se katsoo vaan ja painelee menemään sen minkä vikkelistä pulleista kintuistaan pääsee juuri sinne minne oli aikeissa mennä, sitä kiinnosta pätkääkään mitä mä sanon, tai jätän sanomatta. :xmas:

Että melkoinen noita oot, jos vauvatkin saat tekemään oman mielesi mukaan.
Ei ... oikeesti ei...vänkäätkö vaan vänkäämisen ilosta etkä haluakaan ymmärtää mitään, mitä selitän? Ei vauva teekään niinkuin sinä sanot, mutta just siksi pidät huolen siitä, ettei vauva tee mitä se itse tahtoo. Jos vauva on sun sylissä, se ei varmaankaan ole saamaan aikaan myös kielletyllä kaapilla? Tosin voit ihan hyvin sylin sijasta käyttää lapsilukkoja. Mä en kyllä nyt oikein ymmärrä, mikä sut sai noin kiehahtamaan, koska mä kuitenkin olen koko ketjun ajan toistanut sitä, että lapsilukot on ihan ok, jos niistä kokee olevan hyötyä. Meillä ei lapsilukkoja tarvittu, koska minä toimin lapsilukkona. Ja toimin muuten vieläkin...tolle 16 veelle... ei tarvitse laittaa viinejä lukkojen taakse, junnu kyllä tietää, että mutsin alkomahooleihin ei kosketa. Vaikka ne ovatkin keittiössä saatavilla. Systerin taas piti aikoinaan laittaa viinat lukkojen taakse.

Ei sanaa ei pidä käyttää liikaa, koska lapsi turtuu siihen. Se on ihan sama asia kuin jos sulle pomo alkaa töissä toitottaa joka päivä, että nopeemmin, nopeemmin. Sä turrut siihen. Mä muistan kuinka siskonpoika aikoinaan juoksi äitinsä luokse ja sanoi, että "anna nyt äkkiä tukkapölly että pääsen takaisin pahantekoon". Joten tukkapöllykään ei estänyt siskonpoikaa tekemästä mitä huvitti. Mun ja siskoni keskeisin kasvatusero onkin aina ollut se, että siskonlapset saa tehdä mitä vaan, mihin pystyvät, mutta saa siitä sitten rangaistuksen. Mun lapseni taas eivät saa tehdä kiellettyjä asioita.Mun siskoni kuuluu niihin, jotka tautofonisesti toistyivat ei-ei-ei-eitä. Mä olen sanonut lapsilleni loppujen lopuksi aika harvpoin ei, koska mä en ole päästänyt lapsiani kiellettyihin tilanteisiin. Tai tottakai noi kumpikin on pahojaan tehnyt, mutta kyllä mä äitinä olen nähnyt, että nyt se just kävelemään oppinut on menossa videoita räpeltämään, niin mä olen vienyt sen lapsen jo ennenkuin se ehtii videoille asti, toiseen huoneeseen tai ainakin muihin, sallittuihin puuhiin. Työlästä se oli, sitä en kiellä, mutta kannatti. Kolmevuotiaana kumpikin on osannut käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa ilman, että mun olisi tarvinnut tehdä muuta kuin tietyllä katseella mulkaista.



 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
J missä te säilytätte konetiskiainetta
Tiskikaapissa. Hyvä korkeus minun selälleni ja pois lasten ulottuvista.
Juu, mutta kun oli aikaisemmin puhe ettei niitä kiellettyjä tavaroita nosteta lasten ulottumattomiin, vaan opetetaan ettei niihin saa koskea. :saint:
Jaa, käsitin keskustelun vain lapsilukkoja koskevaksi ja nyt selviääkin, että asiasta olisi pitänyt olla laajempikin näkemys. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ja toisilla sitä että toisilla on lukkoja =) Tai että ne jopa olisivat tarpeellisia joillakin.
Joo, sitä en ole kieltänytkään, kuten varmaan huomaat kun luet =)

Sitä vastoin ihan oikeasti tässä ketjussa toiset antaa ymmärtää, että jostain on luovuttava, jos ei ole lukkoja. Ja asia ei niin ole. Meillä ei eletä paskassa, eikä kusessa. Ruokaakin on joka päivä.
Ei varmaan MUILLA olekaan paskasta ja eletä nälässä ilman lukkoja.

Mutta MEILLÄ varmasti elettäisi (ei täälä nytkään ole kiiltävän puhdasta), en muutenkaan välitä ruoan laitosta kovin paljoa, riittää että jaloissa pyörii vinkumassa tuo ipana kun jonglööraan kuumien kattiloiden ja pannujen kanssa, en kaipaa siihen enää sitä että saisin sen puolen minuutin välein olla ottamassa poikaa pois roskiskaapilta tai vaihtoehtoisesti juosta keittiön ja olohuoneen väliä laittamassa DVD-soitinta pienemmälle kun poika säikähtää kovaa ääntä ja siinä välissä rauhotella hysteeristä muksua ja miettiä mahtokohan ne lihapullat jo palaa ihan kokonaan siihen pannulle.... Menisi viimesetkin mielenkiinnon rippeet ruoanlaittoa kohtaan :snotty:
Enkä halua että syödään saarioisten eineksiä jokapäivä.
Minen ole mikään kotitalous ihme. Ja haluan tehdä sen vähäisenkin kototalous-huseraamisen edes hieman mielyttävämmäksi itselleni.
Kookosta, onko siun lapses sulle taakaksi? :'( :saint: :D
On ainakin pihalla jos ei halua kävellä ja leikkiä vaikka vartavasten sinne mennään sen takia että poika purkaisi energiaansa. Mutta ehei, ei pureta, kökötetään äidin sylissä :kieh:

Enemän taakkaa on tuosta ruokapuolesta. Onneksi omista ihanan miehen joka usei (siis oikeasti USEIN) tekee ruokaa meille jo edellisenä päivänä ja minun tarttee vaan lämmittää se ja se aika mikä säästyy ruoan laitosta voidaan lepposasti pojan kanssa leikkiä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
J missä te säilytätte konetiskiainetta
Tiskikaapissa. Hyvä korkeus minun selälleni ja pois lasten ulottuvista.
Juu, mutta kun oli aikaisemmin puhe ettei niitä kiellettyjä tavaroita nosteta lasten ulottumattomiin, vaan opetetaan ettei niihin saa koskea. :saint:
Niin opetetaan. kaikki pesuaineet siis mars alakaappeihin huomisaamusta lukien, nyt alkaa koulutus. :kieh:
Taidanpa nostaa kissan hiekkalaatikon tuohon olohuoneen lattialle ja opettaa senkin ettei siihen saa koskea. :xmas:
Nyt se on tuolla suljetun oven takana :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Enkä halua että syödään saarioisten eineksiä jokapäivä.
Minen ole mikään kotitalous ihme. Ja haluan tehdä sen vähäisenkin kototalous-huseraamisen edes hieman mielyttävämmäksi itselleni.
Ei meilläkään syödä. Ilman lisäaineita tai mahdollisimman vähin lisäainein tehty kotiruoka on kaiken a ja o.

Ja ymmärrä nyt jo, että on ok pitää niitä lukkoja herranen aika sentään :saint: Mutta lisäaine-einesruokaa toivottavasti ei tarvitse kenenkään lapsi syödä joka päivä, oli lukkoja tai ei :saint:
En puhunutkaan muusta kun MEIDÄN perheestä. Koska en pidä ruoanlaitosta tykkään että se pakollinen laittaminen on niin mielekästä kun mahdollista koska en halua että liu'umme eineshyllyjen vakio asiakkaaksi =)
 
Meillä on yks ainoa lapsilukko.. parvekkeen ovessa. Sekään ei ole ollu "toiminnassa" pitkään aikaan. Lapset eivät ole kiinnostuneitä menemään parvekkeelle jos siellä ei ketään ole. Lääkkeet tosin on yläkaapissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jaa, käsitin keskustelun vain lapsilukkoja koskevaksi ja nyt selviääkin, että asiasta olisi pitänyt olla laajempikin näkemys. ;)

Tässä jo hyvää vauhtia on viriämässä seuraavaksi keskustelun aiheeksi einesruoka vs kotiruoka :saint: :D

No, ei nyt sentään.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nää foorumit on huippuja, kun kaikessa voidaan kilpailla että kenen tapa on paras ja kuka on vaan laiska ja tyhmä eikä välitä omista lapsistaan.
Älä muuta sano :D Mulle alko tulla tunne, että pitää nyt viimestään lukita toi junnu jotenkin, etten ole ihan paska äiti.

 

Yhteistyössä