Kuinka paljon lapsilukkoja teillä on??

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
En puhunutkaan muusta kun MEIDÄN perheestä. Koska en pidä ruoanlaitosta tykkään että se pakollinen laittaminen on niin mielekästä kun mahdollista koska en halua että liu'umme eineshyllyjen vakio asiakkaaksi =)
Joo, tiedän sen. Et voikaan kovin uskottovasti puhua toisten perheistä, jos et ole heidän kanssaan nykyaikaisesti sanottuna kakskytneljäseitsemän :saint: =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nää foorumit on huippuja, kun kaikessa voidaan kilpailla että kenen tapa on paras ja kuka on vaan laiska ja tyhmä eikä välitä omista lapsistaan.
Älä muuta sano :D Mulle alko tulla tunne, että pitää nyt viimestään lukita toi junnu jotenkin, etten ole ihan paska äiti.



:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nää foorumit on huippuja, kun kaikessa voidaan kilpailla että kenen tapa on paras ja kuka on vaan laiska ja tyhmä eikä välitä omista lapsistaan.
Älä muuta sano :D Mulle alko tulla tunne, että pitää nyt viimestään lukita toi junnu jotenkin, etten ole ihan paska äiti.
:LOL: :LOL: :LOL:
Joo, paree laittaa se välittömästi lukkojen taakse :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
En puhunutkaan muusta kun MEIDÄN perheestä. Koska en pidä ruoanlaitosta tykkään että se pakollinen laittaminen on niin mielekästä kun mahdollista koska en halua että liu'umme eineshyllyjen vakio asiakkaaksi =)
Joo, tiedän sen. Et voikaan kovin uskottovasti puhua toisten perheistä, jos et ole heidän kanssaan nykyaikaisesti sanottuna kakskytneljäseitsemän :saint: =)
Jepjep =)

ja älkää huoliko, kyllä täälä riittää koulutusmateriaalia vielä senkin jälkeen vaikka nuo muutomat hassut paikat onkin pojan pääsemättömissä :D Kai se joskus oppii että "äiti on aina oikeassa" :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
J missä te säilytätte konetiskiainetta
Tiskikaapissa. Hyvä korkeus minun selälleni ja pois lasten ulottuvista.
Juu, mutta kun oli aikaisemmin puhe ettei niitä kiellettyjä tavaroita nosteta lasten ulottumattomiin, vaan opetetaan ettei niihin saa koskea. :saint:
Niin opetetaan. kaikki pesuaineet siis mars alakaappeihin huomisaamusta lukien, nyt alkaa koulutus. :kieh:
Taidanpa nostaa kissan hiekkalaatikon tuohon olohuoneen lattialle ja opettaa senkin ettei siihen saa koskea. :xmas:
Nyt se on tuolla suljetun oven takana :kieh:

Kissan hiekkalaatikkoon, just hyvä idea! :wave:

Mä luulen että mä varaan ton keittiksen itselleni tänne lapsilukoksi, joten voin sitten rauhassa maatua sohvan nurkassa valvomattam jälkikasvuani. Keittikselläkään ei varmaan ole mitään sitä vastaan, kun pelkkä mulkaisu riittää?
Hyvä.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Tässä jo hyvää vauhtia on viriämässä seuraavaksi keskustelun aiheeksi einesruoka vs kotiruoka .
Pitää miettiä kai siihen joku syvällinen periaate. :snotty: Vaikeaa, kun sekä itsetehty että valmis ruoka ovat hyviä ja molemmat tarjoillaan kotona. Jokapäivä ei ole varaa ravintolassa syödäkään.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei vauva ole kykenevä oppimaan käskyjä.. Miten pirussa sä olet vauvan saanut opetettu, tai taaperon, tekemään niinkuin sä haluat? Sitä mä vaan en käsitä.

Mä jos sanon ukolle toruvasti ei, niin se katsoo vaan ja painelee menemään sen minkä vikkelistä pulleista kintuistaan pääsee juuri sinne minne oli aikeissa mennä, sitä kiinnosta pätkääkään mitä mä sanon, tai jätän sanomatta. :xmas:

Että melkoinen noita oot, jos vauvatkin saat tekemään oman mielesi mukaan.
Ei ... oikeesti ei...vänkäätkö vaan vänkäämisen ilosta etkä haluakaan ymmärtää mitään, mitä selitän? Ei vauva teekään niinkuin sinä sanot, mutta just siksi pidät huolen siitä, ettei vauva tee mitä se itse tahtoo. Jos vauva on sun sylissä, se ei varmaankaan ole saamaan aikaan myös kielletyllä kaapilla? Tosin voit ihan hyvin sylin sijasta käyttää lapsilukkoja. Mä en kyllä nyt oikein ymmärrä, mikä sut sai noin kiehahtamaan, koska mä kuitenkin olen koko ketjun ajan toistanut sitä, että lapsilukot on ihan ok, jos niistä kokee olevan hyötyä. Meillä ei lapsilukkoja tarvittu, koska minä toimin lapsilukkona. Ja toimin muuten vieläkin...tolle 16 veelle... ei tarvitse laittaa viinejä lukkojen taakse, junnu kyllä tietää, että mutsin alkomahooleihin ei kosketa. Vaikka ne ovatkin keittiössä saatavilla. Systerin taas piti aikoinaan laittaa viinat lukkojen taakse.

Ei sanaa ei pidä käyttää liikaa, koska lapsi turtuu siihen. Se on ihan sama asia kuin jos sulle pomo alkaa töissä toitottaa joka päivä, että nopeemmin, nopeemmin. Sä turrut siihen. Mä muistan kuinka siskonpoika aikoinaan juoksi äitinsä luokse ja sanoi, että "anna nyt äkkiä tukkapölly että pääsen takaisin pahantekoon". Joten tukkapöllykään ei estänyt siskonpoikaa tekemästä mitä huvitti. Mun ja siskoni keskeisin kasvatusero onkin aina ollut se, että siskonlapset saa tehdä mitä vaan, mihin pystyvät, mutta saa siitä sitten rangaistuksen. Mun lapseni taas eivät saa tehdä kiellettyjä asioita.Mun siskoni kuuluu niihin, jotka tautofonisesti toistyivat ei-ei-ei-eitä. Mä olen sanonut lapsilleni loppujen lopuksi aika harvpoin ei, koska mä en ole päästänyt lapsiani kiellettyihin tilanteisiin. Tai tottakai noi kumpikin on pahojaan tehnyt, mutta kyllä mä äitinä olen nähnyt, että nyt se just kävelemään oppinut on menossa videoita räpeltämään, niin mä olen vienyt sen lapsen jo ennenkuin se ehtii videoille asti, toiseen huoneeseen tai ainakin muihin, sallittuihin puuhiin. Työlästä se oli, sitä en kiellä, mutta kannatti. Kolmevuotiaana kumpikin on osannut käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa ilman, että mun olisi tarvinnut tehdä muuta kuin tietyllä katseella mulkaista.

Meilläkin on kolmevuotias osannut käyttäytyä.... Ihmeellistä.

Missä menee pieleen? :xmas:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
:LOL: :LOL: :LOL:
Joo, paree laittaa se välittömästi lukkojen taakse :attn:
Jotain on kyllä pakko keksiä. Ja nyt alko kahta kauheemmin ahistaa, kun olen jättämässä ens kuussa junnun yksin kotiin kymmeneksi päiväksi eikä mulla ole edes lukollista baarikaappia :eek:

Mutta asiaan....toistan nyt jo kyllästymiseen asti sitä. että lapsilukot on varmaan ihan ok, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mutta on ikävää, kun joku lähestulkoon hyökkää kimppuun sen takia, ettei joku toinen ole vilkkaankaan lapsen kanssa tarvinnut lapsilukkoja.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meilläkin on kolmevuotias osannut käyttäytyä.... Ihmeellistä.

Missä menee pieleen? :xmas:
Miksi sä olet noin vihamielinen mua kohtaan? Mä olen kuitenkin tässä ketjussa lähes joka käänteessä sanonut, että lapsilukot on ihan ok, jos niistä kokee saavansa jotain hyötyä. Jos meillä ei ole niitä lukkoja tarvittu, niin mikä ihme siinä sua riepoo?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta on ikävää, kun joku lähestulkoon hyökkää kimppuun sen takia, ettei joku toinen ole vilkkaankaan lapsen kanssa tarvinnut lapsilukkoja.
Samoin ajattelin. Tosin, tämä toistaa kyllä aika pitkälti sitäkin ketjua, jossa jotkut vanhemmat eivät halua jättää lapsiaan yksin päiviksi kotiin ja sitä piti sitten puolustella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
:LOL: :LOL: :LOL:
Joo, paree laittaa se välittömästi lukkojen taakse :attn:
Jotain on kyllä pakko keksiä. Ja nyt alko kahta kauheemmin ahistaa, kun olen jättämässä ens kuussa junnun yksin kotiin kymmeneksi päiväksi eikä mulla ole edes lukollista baarikaappia :eek:

Mutta asiaan....toistan nyt jo kyllästymiseen asti sitä. että lapsilukot on varmaan ihan ok, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mutta on ikävää, kun joku lähestulkoon hyökkää kimppuun sen takia, ettei joku toinen ole vilkkaankaan lapsen kanssa tarvinnut lapsilukkoja.

On myös ikävää yhtälailla, kun väitetään että lapsi oppii ainoastaan toistamalla rutiinilla näitä käskejä ja ohjeita ja kantamalla muualle jatkuvalla syötöllä.

Ja mä olen vähän vittumaisella tuulella. :D

Mutta jokatapauksessa: kukin saan kieltää ja kantaa muksujaan vaikka maailman tappiin saakka, mä en aio enkä ala kun helpommallakin pääsee. Se siitä.. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
olen jättämässä ens kuussa junnun yksin kotiin kymmeneksi päiväksi eikä mulla ole edes lukollista baarikaappia :eek:
Tässä meille pulmaa muutamaksi yöksi. Soitetaanko viranomaisille vai muistetaanko, että moni on samanikäisenä opiskelemassa vieraassa kaupungissa ihan yksin.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Samoin ajattelin. Tosin, tämä toistaa kyllä aika pitkälti sitäkin ketjua, jossa jotkut vanhemmat eivät halua jättää lapsiaan yksin päiviksi kotiin ja sitä piti sitten puolustella.
Mitäh..nyt tipahdin kyydistä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
On myös ikävää yhtälailla, kun väitetään että lapsi oppii ainoastaan toistamalla rutiinilla näitä käskejä ja ohjeita ja kantamalla muualle jatkuvalla syötöllä.
Kun se on totuus. Lapsi kyllä oppii, jos ei ymmärryksessä ole vajavuutta. Enkä tosiaankaan viittaa sinun tai kenenkään muunkaan lukollisen lapseen tässä toteamuksessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Samoin ajattelin. Tosin, tämä toistaa kyllä aika pitkälti sitäkin ketjua, jossa jotkut vanhemmat eivät halua jättää lapsiaan yksin päiviksi kotiin ja sitä piti sitten puolustella.
Mitäh..nyt tipahdin kyydistä :eek:
Hops, tulehan takaisin kyytiin :)

Täällä plussalla joutuu puolustelemaan mitä ihmeellisimpiä asioita välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meilläkin on kolmevuotias osannut käyttäytyä.... Ihmeellistä.

Missä menee pieleen? :xmas:
Miksi sä olet noin vihamielinen mua kohtaan? Mä olen kuitenkin tässä ketjussa lähes joka käänteessä sanonut, että lapsilukot on ihan ok, jos niistä kokee saavansa jotain hyötyä. Jos meillä ei ole niitä lukkoja tarvittu, niin mikä ihme siinä sua riepoo?
En mä ole oikeasti vihamielinen, mä olin tuossakin tonttu. :D Ei tontut oo vihaisia. :D

Mutta oikeasti, mä olen ennen kovasti kunnioittanut sua ja pitänyt sua kovin viisaana. Mutta mitä isommaksi tuo mun esikko tulee, sitä varmemmaksi mä tulen siitä että sä et lopulta tiedä juuri paljon enempää kuin minäkään vauvoista ja pienistä lapsista, harmillista kyllä. Kaikki heitot vauvojen ruokintaketjuissa (yksikään vauva ei tee periaatteellista itsemurhaa kieltäytymällä pulloruokinnasta, ihan vain esimerkkinä) ja nyt nämä jutut täällä...

Naurattamaan käy, ei voi mitään. :D

Oikeasti ihan hyvällä tämä, ei kenenkään mieltä pahoittaakseni. =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Tässä meille pulmaa muutamaksi yöksi. Soitetaanko viranomaisille vai muistetaanko, että moni on samanikäisenä opiskelemassa vieraassa kaupungissa ihan yksin.
Jotain teidän on kyllä pakko keksiä siksi aikaa, kun mä olen sielä Orlandossa. Jos junnu olisi tyttö ja teiniäiti, asia olisi varmaan ihan ok...tottakai 16 v pärjää yksin vauvan kanssa. Mutta 16 veen pojan jättäminen koiran kanssa kotiin on luonnollisesti heitteillejättö :D :D :D

 

Yhteistyössä