Tietokone ongelma (näytöllä kaikki suurena) - apua!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Migrantt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kaikki on suurta, ei pelkästään selaimen tekstit niin resoluutio on mennyt liian pieneksi. Windows koneilla resoluution saa vaihdettua oikeaa nappia taustakuvan päällä -> ominaisuudet -> oikean puolimmaisin välilehti ja sieltä resoluutio. Jos lukee 800 x 600 niin kaikki todellakin näyttää isolta. Yritä vaihtaa vaikka 1028 x jotain tilaan. Jos ei voi vaihtaa niin voi olla että näytönohjaimen ajurit ovat vinksahtaneet tms. Sitten vaan naapurin nörttiin yhteyttä...

Katsoppa onko näytön resoluutio vaihtunut. Paina työpöydällä hiiren toista nappia -> properties (ominaisuudet) -> settings (asetukset) -> screen resolution (näytön resoluutio). Useimmiten se on 1024x768..

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
paina ctrl ja samaan aikaan miinusta

Aivan näin, tai ctrl ja rullaa hiirellä johonki suuntaan, Toiseen suurenee, toiseen pienenee
;) Yhteenväliin mun 1-vuotias aina jotenki käsitteli tätä näppistä ja teksti suureni mielettömästi. Aika pitkään sain ihmetellä, miten se sen tekee. Paino tyttö vaan ctrl ku mä samaanaikaan hiirellä rullasin kaksplussalla sivua alaspäin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:
Jos kaikki on suurta, ei pelkästään selaimen tekstit niin resoluutio on mennyt liian pieneksi. Windows koneilla resoluution saa vaihdettua oikeaa nappia taustakuvan päällä -> ominaisuudet -> oikean puolimmaisin välilehti ja sieltä resoluutio. Jos lukee 800 x 600 niin kaikki todellakin näyttää isolta. Yritä vaihtaa vaikka 1028 x jotain tilaan. Jos ei voi vaihtaa niin voi olla että näytönohjaimen ajurit ovat vinksahtaneet tms. Sitten vaan naapurin nörttiin yhteyttä...

Jes!!!!
Nyt tilanne ok. Mitenköhän se resoluutio oli päässyt vaihtumaan....

Mistä ihmeestä olen painanut kun näytöllä kaikki on niin isolla, että voisi katsella vähän kauempaakin. Siis tekstin ym. koko on kasvanut ja tullut epätarkaksi. Mistä saan takaisin?!?!?!?!?

Windows 7:lla Ulkoasu ja mukauttaminen -> Näyttö -> Näytön tarkkuus.
Sit meet tarkkuus kohtaan ja laitat 1680 x 1050.
Menee itelläkin hermo välillä tohon tarkkuuden vaihteluun

Yhteistyössä