vierailija
Nyt täytyy kysyä, mikä asiassa on laitonta?5000
Laitonta touhua, mutta korvauksia uhrille pimeästi LOL
Nyt täytyy kysyä, mikä asiassa on laitonta?5000
Laitonta touhua, mutta korvauksia uhrille pimeästi LOL
Sovittelun.Siis salakuvaamisen?
Joo, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, tiedetään.(Saanko huutaa sivusta, kun olin ottamassa sovittelurahan vastaan).
Laki, oikeus ja hyvät tavat tiedetään jo. Yksittäinen oikeusjuttu ei muuta mitään, vaikka pääsisi uutisiin asti. Noi jutut ei tule loppumaan.
Mut rahalla sais kyl kaivon mökille.
Fm
No sen kans tiettySiis salakuvaamisen?
Olet ilmeisesti yksi mainitsemistani palstan vakiopervoista.Tallentamasi vakiovastaus lipsahtikin väärään ketjuun
LOL
Hyvä pointti. Ja haluaisiko sitä itse siitä kaivosta juoda, vai herättäisikö aina muiston tapahtuneesta. Hassua sinänsä, että valitsin asiaksi kaivon, sillä esim. sohvaa en korvausrahalla ostaisi missään tapauksessa. Mitä sillä korvausrahalla sitten tekisi, että ei olisi karvas maku suussa. Täytyy pureskella.Joo, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, tiedetään.
Mut millaisia ajatuksia siitä tulisi itselle ja kaikille, jotka asiasata tietävät, kun sen kaivon vettä käyttäisivät?
Toisaalta, olen sanonut mielipiteeni ja sen perustellutkin, joten eipä liene enää aihetta jatkaa tästä aiheesta tämän pitemmälle.
Sinullehan on pa/ hoja ha/ rhoja kun näet olemattomia linkkejäOlet ilmeisesti yksi mainitsemistani palstan vakiopervoista.
No törkeä intiimialueiden salakuvaaminen vihdoin ja viimein onNyt täytyy kysyä, mikä asiassa on laitonta?
No kuinka on? Haluatko korvauksen varastetusta tavarasta?Tämähän on mielenkiintoinen juttu. En ole nainen, joten ajattelen asiasta ihan vain miesnäkökulmasta.
Ja kantani on, että jos ei mennä oikeuteen, asia jätetään sitten muutenkin sikseen.
Ja perusteluna sanoisin, että jos mennään sovittelurahan hyväksymiseen, se on sama kuin myönnettäisiin, että kun tarpeeksi maksetaan, on kaikki sallittua. Eli rahastamalla tuollaisesta rahsataja myöntää olevansa kauppatavaraa. itseään vähääkään kunnioittava nainen ei moiseen ratkaisuun alentuisi, jos ei muutenkin töskentelisi alalla, joka edellyttää itsensä myymistä.
Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.No kuinka on? Haluatko korvauksen varastetusta tavarasta?
Ehkä tämä vertaus ei ollut osuva,, mutta en parempaakaan nyt keksinyt.
Voisiko sen ymmärtää, että se olisi rangaistus rikoksests.Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.
No, en halua korvausta, vaan sen varastetun tavaran takaisin.
Mutta sopii kai kysyä, millainen on sellainen itsekunnioitus, jonka saa rahalla takaisin.
Poltatko uunissa murhaajalta saamasi 8 000 € jos lapsesi tai vaimosi on murhattu? Et saa takaisin häntäkään!Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.
Mutta sopii kai kysyä, millainen on sellainen itsekunnioitus, jonka saa rahalla takaisin.
Tåå peeeeEi pidä kulkea värkki paljaana.
Mikä sen jalompaa kuin antaa rikkomus anteeksi (ja kannustaa uusiin rikoksiin).Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.
diogee on suuri ajattelijaMikä sen jalompaa kuin antaa rikkomus anteeksi (ja kannustaa uusiin rikoksiin).
Dee ou gee? A dog?diogee on suuri ajattelija
Eihän siitä ollut alkujaan kyse.Mikä sen jalompaa kuin antaa rikkomus anteeksi (ja kannustaa uusiin rikoksiin).
aah mikä suuri viisaus taas saatiin kuullaEihän siitä ollut alkujaan kyse.
Lähtökohtani oli, että oikeus tuomitsee tekijän, en minä.
Minäkin olen mies ja näen sinut ikävässä roolissa: olet jonkinlainen sutenööri, joka yrittää verhota kiristysyrityksensä "oikeuden" kaapuun. Oletko ajatellut ottaa isonkin provision tarjoamastasi "palvelusta"? Salakuvaaminen on rikos, mutta niin on kiristäminenkin. Yksityiselämää koskevien todellistenkin tietojen levittäminen voi tuoda rangaistuksen.Olen myös mies enkä todellakaan ymmärrä näkökantaasi. Toinen järkevä vaihtoehto on mennä oikeuteen jotta rikolliseen tekoon syyllistynyt saa rangaistuksen = sakko ja jokatapauksessa korvaus uhrille.
Uhrihan on pelkästään ystävällinen jos suostuu sovitteluun. Ajattele tekijän seuraamuksia:
-perhe saa tietää
-tuttavat
-sukulaiset
-työyhteisö jos sellaista säälittävällä tirkistelijällä edes on?
Joutuu ehkä hyljityksi? Paitsi lienee sankari sairaissa suljetuissa salakuvauspiireissään.
Erittäin typeriä oletuksia. En ole mikään välistävetäjä vaan oikeuden puolustaja. Uhri oli suunnattoman järkyttynyt tapahtuneesta ja tuen häntä parhaani mukaan. Hän itse päättää meneekö kyseinen RIKOS oikeutskäsittelyym vai antaako armon käydä oikeudesta sovittelulla.Minäkin olen mies ja näen sinut ikävässä roolissa: olet jonkinlainen sutenööri, joka yrittää verhota kiristysyrityksensä "oikeuden" kaapuun. Oletko ajatellut ottaa isonkin provision tarjoamastasi "palvelusta"? Salakuvaaminen on rikos, mutta niin on kiristäminenkin. Yksityiselämää koskevien todellistenkin tietojen levittäminen voi tuoda rangaistuksen.
Tuon sovittelukorvauksen pohtimisen jotenkin ymmärtäisi, jos pohtija olisi uhri. Tässä tapauksessa ei niin ole, vaan sinä olet joko hyötymistä yrittävä tai katsot naisen kuuluvan omaisuuteesi ja yrität hänelle esittää jonkinlaista yön ritaria.
Ajattelutapa on yleinen esim. rikollisjengien keksinäisissä kähinöissä. Langetetaan omia "rangaistuksia" ja lähdetään sitten niitä toteuttamaan/laskuttamaan. Yhteiskuntajärjestystä kunnioittava suomalainen tyytyy oikeuden antamiin tuomioihin. Usein ne ovat liian lieviä, mutta silloin oikea toimintatapa on äänestää valtaan niitä, jotka vaativat tuomioiden kiristämistä. lainsäädännössä.
Hokutuslintu & "suojelija"-asetelmalla on maailmalla joskus kyllä onnistuttu tekemään ihan sievoisia summia.