Naiset, mikä olisi sovittelurahanne hinta jos tuntematon mies syyllistyy seksuaaliseen häirintään julkisella paikalla, josta joutuisi oikeuteen?

(Saanko huutaa sivusta, kun olin ottamassa sovittelurahan vastaan).
Laki, oikeus ja hyvät tavat tiedetään jo. Yksittäinen oikeusjuttu ei muuta mitään, vaikka pääsisi uutisiin asti. Noi jutut ei tule loppumaan.
Mut rahalla sais kyl kaivon mökille.


Fm
Joo, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, tiedetään.
Mut millaisia ajatuksia siitä tulisi itselle ja kaikille, jotka asiasata tietävät, kun sen kaivon vettä käyttäisivät?
Toisaalta, olen sanonut mielipiteeni ja sen perustellutkin, joten eipä liene enää aihetta jatkaa tästä aiheesta tämän pitemmälle.
 
vierailija
Nyt kun asiasta puhutaan, niin voisko joku mies selitää, että miksi pitäisi kuvata jonkun naisen hameen alle? Saat suttuisen kuvan pikkupöksyistä ja hikisistä reisistä. Laadukkaampaa kuvaa löytyy ihan ilmaiseksikin netistä ja vähän maksamalla only fansista. Etenkin jos kuvataan tuntematonta. Naapurin muijan kuvaamisen joten kuten ymmärrän, jos just se on se päivärunkkujen kohde, mutta... no, en kyllä oikeastaan sitäkään. Mitä iloa se kuvaaja saa siitä kuvasta? Vai onko se ilo se jännitys itse kuvaamishetkellä?
 
vierailija
Joo, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, tiedetään.
Mut millaisia ajatuksia siitä tulisi itselle ja kaikille, jotka asiasata tietävät, kun sen kaivon vettä käyttäisivät?
Toisaalta, olen sanonut mielipiteeni ja sen perustellutkin, joten eipä liene enää aihetta jatkaa tästä aiheesta tämän pitemmälle.
Hyvä pointti. Ja haluaisiko sitä itse siitä kaivosta juoda, vai herättäisikö aina muiston tapahtuneesta. Hassua sinänsä, että valitsin asiaksi kaivon, sillä esim. sohvaa en korvausrahalla ostaisi missään tapauksessa. Mitä sillä korvausrahalla sitten tekisi, että ei olisi karvas maku suussa. Täytyy pureskella.

Ja älä käsitä väärin, minun mielestä toi sun näkökanta asiaan on ehdottomasti moraalisemipi ja kunniakkaampi kuin minun. Mutta oletkin sellainen mies. Jos vähänkin isompi osa ajattelisi, kuin sinä, niin koko ongelmaa tuskin olisi.

Olipas kiva saada perjantai-illaksi kunnollinen moraalipohjainen ajatus pohdittavaksi, kiitos tästä:)

Fm
 
vierailija
Tämähän on mielenkiintoinen juttu. En ole nainen, joten ajattelen asiasta ihan vain miesnäkökulmasta.
Ja kantani on, että jos ei mennä oikeuteen, asia jätetään sitten muutenkin sikseen.
Ja perusteluna sanoisin, että jos mennään sovittelurahan hyväksymiseen, se on sama kuin myönnettäisiin, että kun tarpeeksi maksetaan, on kaikki sallittua. Eli rahastamalla tuollaisesta rahsataja myöntää olevansa kauppatavaraa. itseään vähääkään kunnioittava nainen ei moiseen ratkaisuun alentuisi, jos ei muutenkin töskentelisi alalla, joka edellyttää itsensä myymistä.
No kuinka on? Haluatko korvauksen varastetusta tavarasta?

Ehkä tämä vertaus ei ollut osuva,, mutta en parempaakaan nyt keksinyt.
 
No kuinka on? Haluatko korvauksen varastetusta tavarasta?

Ehkä tämä vertaus ei ollut osuva,, mutta en parempaakaan nyt keksinyt.
Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.
No, en halua korvausta, vaan sen varastetun tavaran takaisin.
Mutta sopii kai kysyä, millainen on sellainen itsekunnioitus, jonka saa rahalla takaisin.
 
vierailija
Kuvien laittaminen nettiin on kasvava ongelma varsinkin peruskouluissa.
Toivottavasti viranomaiset saavat aikaan tepsivät keinot ongelman kitkemiseksi.
Tehkää aina ilmoitukset palstan valvojalle, kun palstalle ilmestyy sairaita ketjuja.
 
vierailija
Tässä tapauksessa siis asetat varastetun/loukatun itsekunnioituksrén varastetun tavaran vertaiseksi.
No, en halua korvausta, vaan sen varastetun tavaran takaisin.
Mutta sopii kai kysyä, millainen on sellainen itsekunnioitus, jonka saa rahalla takaisin.
Poltatko uunissa murhaajalta saamasi 8 000 € jos lapsesi tai vaimosi on murhattu? Et saa takaisin häntäkään!

  • MOT kävi läpi Suomessa annetut ja hovioikeuden vahvistamat murhatuomiot vuosilta 2006-2020. Tuomiot pyydettiin oikeusrekisterikeskukselta asiasanana murha ja tuomioistuimena hovioikeus. Tapauksia löytyi yhteensä 289.
  • Pois karsittiin tapaukset, joissa hovioikeus ei antanut murhatuomiota. Toisinaan syytetty vapautettiin tai käräjäoikeuden murhatuomio alentui tapoksi. Joskus kyse oli alun perin taposta, murhan yrityksestä tai muusta seikasta.
  • Hovioikeuden vahvistamia murhatuomioita on aineistossa 205. Oikeus on tuominnut omaisille kärsimyskorvauksia maksettavaksi yhteensä 4,8 miljoonaa euroa.
  • Korvauksiin on ollut oikeutettu lähes 600 omaista. Joka kymmenennen omaisen korvausvaatimukset oikeus on hylännyt. Hovioikeus ei ole yleensä puuttunut korvauksiin.
  • Keskimäärin suurimmat korvaukset oikeus määräsi uhrien lapsille (n. 10 000 euroa), puolisoille (9 000) ja vanhemmille (8 000). Sisaruksille myönnettiin keskimäärin 3 000 euroa. Aineiston suurimmat korvaukset olivat 30 000 euroa.
 

Yhteistyössä