Eilen lueskelin aikani kuluksi muita ketjuja ja sieltä selvisi että teillä matka plussaan ollut kivinen.
Toisaalta nyt kun se plussa testissä on niin eiköhän se ole ihan tarkoitettu näin ja vauvan saatte syliin asti. Näin ainakin kovasti toivon.
Lapsettomuus on siitä kumma asia, että sehän jää ihmiseen kiinni. Mulla alkoi nämä kaksi onnistunutta raskautta hoitojen jälkeen vaikka toiveita sellaisesta ei annettu. Kolmosta toivoin niin kauan, ja kymmenen vuotta siinä sitten menikin. Oltiin toki jo luovutti ajatuksesta että sitä koskaan edes tulisi ja shokki oli melkoinen.
Mutta ajatuksen tasolla on hullua kun se lapsi on, mutta uutta ei kuulu. Sitä on tavallaan.. miten sen sanoisi? Että ei muka kuulu mihinkään. Toisinaan se keho kuitenkin jotenkin älyää mitä kuuluisi tehdä sen ensimmäisen raskauden jälkeen. Toivon että teilläkin tilanne olisi jatkossa tämä ja saisitte sen määrän lapsia mitä toivotte.
Lasten kanssa tulee niitäkin päiviä kun miettii että minkä ihmeen takia minä tätä niin kovasti halusin ja sekin on oikeasti ihan okei eikä tee sinusta epäkiitollista ihmistä saati huonoa äitiä. Se on vaan sitten sellainen päivä ja seuraava taas erilainen. Toivon että osaat olla äitinä armelias itsellesi alusta saakka, minulla siihen kesti aikaa oppia. Välillä kaipaan sitä vapauttani (etenkin kun näin vanhemmalla iällä onkin kohtalon oikusta jatkanut lisää lapsiarkea) mutta samaan aikaan kaikki tämä on oikeasti aika kaunista. Siis koko elämän jatkumo.
Syvissä miettiessä täällä. Me lähdetään tänään vuorokauden lomalle, mutta toivotan kaikille mukavaa päivää ja onnistuneita raskauspäiviä.
Muistan kuinka esikoisesta ajatteli että onpa pitkä aika siihen kun se syntyy. Nyt ensimmäinen ajatus oli että millä ihmeellä me ehditään kun se tulee jo kesällä?!!