Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En minäkään. Sehän tässä piinaavaa onkin. Samalla se on jännittävää. Haluan silti. En tiedä koska halu voittaa pelon. Tänään, ensi viikolla, ensi kuussa? Olen pitkäjänteinen ihmisenä, mutta tässä tunnen kärsimättömyyttä. Rohkeakin olen mutta harkitusti. Taidat olla samanlainen. Miten siis edetä?
Varmaan meissä samaa on. Minua kyllä pelottaa tosi paljon. En haluaisi rikkoa mitään enkä ketään. Silti sinä vedät puoleesi järjettömästi.
 
vierailija
Varmaan meissä samaa on. Minua kyllä pelottaa tosi paljon. En haluaisi rikkoa mitään enkä ketään. Silti sinä vedät puoleesi järjettömästi.
Ajattelen ja tunnen samoin. En tiedä, onko tässä helppoa tietä. Ajattelen, että asioista pitäisi ottaa selvää ja pohtia huolella. Ei tehdä mitään harkitsematonta tai ketään rikkovaa, mutta ei jättää myöskään omia tunteita huomioimatta. Itsen kanssa joutuu joka tapauksessa elämään loppuelämänsä. Joskus vanhana pitäisi olla tunne, että eli elämänsä oikein. En pidä ajatuksesta, että siihen jäisi isoja kysymysmerkkejä ja vaivaavia asioita kummittelemaan. Vaikka elämään sekin voi kuulua.
 
vierailija
Ajattelen ja tunnen samoin. En tiedä, onko tässä helppoa tietä. Ajattelen, että asioista pitäisi ottaa selvää ja pohtia huolella. Ei tehdä mitään harkitsematonta tai ketään rikkovaa, mutta ei jättää myöskään omia tunteita huomioimatta. Itsen kanssa joutuu joka tapauksessa elämään loppuelämänsä. Joskus vanhana pitäisi olla tunne, että eli elämänsä oikein. En pidä ajatuksesta, että siihen jäisi isoja kysymysmerkkejä ja vaivaavia asioita kummittelemaan. Vaikka elämään sekin voi kuulua.
Aika lailla samat ajatukset. Kun haluaisi elää, kuten oikein on, niin toivoisi, että asiat sitten järjestyisivät tavalla tai toisella oikeaan asentoon. Tämä välitila uuvuttaa, vaikka onhan meillä rakkaus, josta saa voimaa.
 
vierailija
Aika lailla samat ajatukset. Kun haluaisi elää, kuten oikein on, niin toivoisi, että asiat sitten järjestyisivät tavalla tai toisella oikeaan asentoon. Tämä välitila uuvuttaa, vaikka onhan meillä rakkaus, josta saa voimaa.
Näinpä. Sitten joskus on niin, että toiveet eivät odottamalla toteudu. Asiat voivat olla jämähtäneet kuten hyydepato, eivätkä liiku itsekseen, kuten niiden määrä lopulta on. Silloin pitää vähän tökkäistä tai laukaista pato pikku räjähteellä, jotta palaset lähtevät liikkeelle.

Ihmisasioissa on hankala arvioida, koska tekemättä jättämisen vahingot ylittävät toiminnan haitat. Edessä on aina tuntematon molemmin tein. Pitäisi luottaa tunteeseen, mutta sitten taas mukana on myös toisten ihmisten tunteet. Niitä ei tiedä eikä voi hallita. Voi vain uskoa ja luottaa.

Oikeastaan jokin kohtaaminen on välttämätön vaikkei siitä mitään seuraisikaan. Muuten kaikki jää auki ja selvittämättä.
 

Yhteistyössä