Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huomaan, että täällä todellakin on monenlaisia suhtautumisia.
Ennen viime vuoden euroviisuja en edes tiennyt mitä shippaus on.
Heräsin vain seuraamaan jotain tavattoman kaunista, mikä tapahtui kahden ihmisen välillä.
Toisten ihmisten suhteessa elämisen ei kai pitäisi olla ihan näin tärkeää?
 
vierailija
Huomaan, että täällä todellakin on monenlaisia suhtautumisia.
Ennen viime vuoden euroviisuja en edes tiennyt mitä shippaus on.
Heräsin vain seuraamaan jotain tavattoman kaunista, mikä tapahtui kahden ihmisen välillä.
Toisten ihmisten suhteessa elämisen ei kai pitäisi olla ihan näin tärkeää?
Se on tärkeää sulle ja liikuttaa sua, ja saat siitä iloa elämääsi. Sekin on kaunista ja inhimillistä ❤💚
 
vierailija
Mua kiinnostaisi tietää, jos täällä on heitä joille Bojere ei ole ensimmäinen shippi, millaisia aikaisemmat shippinne ovat olleet? Ei tarvitse kertoa sitä keitä olette shipanneet, jos ette halua, mutta että millainen dynamiikka on ollut, mistä olette heissä tykänneet? Miten aiemmat shippinne vertautuu Bojereen? Huomaatteko yhtäläisyyksiä/eroavaisuuksia?
Kaikki mun shipit on mulle tärkeitä, mutta mä en oikein osaa sanoa, miksi mä kiinnyn joihinkin pareihin toisten ollessa yhdentekeviä. Kaikkien välillä on kyllä jonkinlainen kemia, on se romanttinen, eroottinen tai jotenkin ristiriitainen. Niistä vaan tulee lämmin olo tai joissakin tapauksissa sellainen, että niiden tarinaa on pakko jatkaa, koska muuten tuntuu niin väärältä.

Bojeren kohdalla mä olen ensimmäistä kertaa nähnyt oikeiden ihmisten välillä sellaista kiintymystä, jonkinlaista lumoa ja hyvää, mikä on näkynyt voimakkaasti ulospäin ja vetänyt itseäni puoleensa. Se on ollut sellaista, josta haluaa ammentaa.

Shipit ylipäätään on mulle arjen eskapismia, jonkinlaista latautumista, asioiden tarinallistamista ja omien tunteiden käsittelyä. Halua uskoa hyvään.
 
vierailija
Huomaan, että täällä todellakin on monenlaisia suhtautumisia.
Ennen viime vuoden euroviisuja en edes tiennyt mitä shippaus on.
Heräsin vain seuraamaan jotain tavattoman kaunista, mikä tapahtui kahden ihmisen välillä.
Toisten ihmisten suhteessa elämisen ei kai pitäisi olla ihan näin tärkeää?
Mulla sama, en tiennyt koko termiä eikä mulla koskaan aiemmin ollut pienintäkään kiinnostusta toisten ihmisten välisiin suhteisiin. Tarkoitan siis, että ei kiinnostanut juorut siitä onko joillakin puolitutuilla sutinaa, ei kiinnostanut romanttiset elokuvat, ei kiinnostanut julkkisten suhteet tai se olisiko joku kaksikko ihana pari.

Toisin sanoen se, että näissä jokin niin ihmeellisesti vetosi ei liity siihen, että tällainen olisi mulle tyypillistä. Tämä on ensimmäinen ja luultavasti myös viimeinen kerta, kun toisten ihmisten välinen suhde saa mussa aikaan ihastumisen kaltaisia tunteita. Jännä ilmiö kyllä.
 
vierailija
Mulla sama, en tiennyt koko termiä eikä mulla koskaan aiemmin ollut pienintäkään kiinnostusta toisten ihmisten välisiin suhteisiin. Tarkoitan siis, että ei kiinnostanut juorut siitä onko joillakin puolitutuilla sutinaa, ei kiinnostanut romanttiset elokuvat, ei kiinnostanut julkkisten suhteet tai se olisiko joku kaksikko ihana pari.

Toisin sanoen se, että näissä jokin niin ihmeellisesti vetosi ei liity siihen, että tällainen olisi mulle tyypillistä. Tämä on ensimmäinen ja luultavasti myös viimeinen kerta, kun toisten ihmisten välinen suhde saa mussa aikaan ihastumisen kaltaisia tunteita. Jännä ilmiö kyllä.
Mun ei tarvitsisi kirjoittaa mitään, kunhan vaan kopioida tuo edellinen teksti. Se vois olla sanasta sanaan mun kirjoittama. Vois kai sanoa, että shippaukseen uppoaminen oli täysin epätyypillistä käytöstä itselleni ja kaikista omituisinta ehkä on, että edelleen olen täällä.
Vaikka oonkin tällainen umpi realistinen, epäromanttinen tyyppi (joskus jopa kyyninen) niin jostain syystä (tai ehkä juuri siitä syystä) välillä vaistoan ärsyttävänkin selvästi ihmisten välisiä fiiliksiä. Näiden kahden välillä näin jotain aitoa, jotain joka ehkä itseltä on jo unohtunut ja siksi se kiinnitti huomiota ja kosketti syvältä. Uskon edelleen siihen, että siinä viisukuplassa koetut tunteet ei ikinä unohdu kummaltakaan osapuolelta.
Ja mä jatkan matkaani täällä edelleen.
 
vierailija
En ole shipannut ikinä. Tiesin ilmiön tuttavani kautta. Mutta ei ole ollut oma juttu. Kaikki muuttui kun näin dinnerdate liven täysin vahingossa. En tiedä mikä siinä kemiassa vakuutti. Jokin mitä luulin näkeväni ja luulen edelleen näkeväni sen.

Se mitä se sitten oikeasti on en ota kantaa. Maailma on sellainen paikka että täällä on niin monia asioita jotka vaikuttaa. Asiat ei ikinä ole yksinkertaisia
 
vierailija
En ole shipannut ikinä. Tiesin ilmiön tuttavani kautta. Mutta ei ole ollut oma juttu. Kaikki muuttui kun näin dinnerdate liven täysin vahingossa. En tiedä mikä siinä kemiassa vakuutti. Jokin mitä luulin näkeväni ja luulen edelleen näkeväni sen.

Se mitä se sitten oikeasti on en ota kantaa. Maailma on sellainen paikka että täällä on niin monia asioita jotka vaikuttaa. Asiat ei ikinä ole yksinkertaisia
Tämä juuri, asiat eivät ole yksinkertaisia. Mä ainakin ymmärrän enemmän kuin hyvin, että ihmisen tekemiin päätöksiin oman elämänsä suhteen vaikuttaa todella monet asiat. Vahva ja riippumaton täytyy olla, jotta pystyisi tekemään täysin itsenäisiä ratkaisuja. Parisuhdetta koskien näitä ihmisiä täytyisi ollakin sitten jo kaksi vahvaa.
Shippi antaa vapautta haaveilla siitä vaihtoehtoisesta todellisuudesta ilman rajoituksia ja luvan toivoa kenties sellaisen päivän vielä koittavan.
 
vierailija
En ole shipannut ikinä. Tiesin ilmiön tuttavani kautta. Mutta ei ole ollut oma juttu. Kaikki muuttui kun näin dinnerdate liven täysin vahingossa. En tiedä mikä siinä kemiassa vakuutti. Jokin mitä luulin näkeväni ja luulen edelleen näkeväni sen.

Se mitä se sitten oikeasti on en ota kantaa. Maailma on sellainen paikka että täällä on niin monia asioita jotka vaikuttaa. Asiat ei ikinä ole yksinkertaisia
Mullakin dinner date oli se käännekohta, joka sai mut sekoamaan 😃

T. se joka tuossa muutama viesti aiemmin puhui siitä, että romanttiset leffat tai ihmisten väliset sutinat eivät kiinnostaneet
 
vierailija
Tämä juuri, asiat eivät ole yksinkertaisia. Mä ainakin ymmärrän enemmän kuin hyvin, että ihmisen tekemiin päätöksiin oman elämänsä suhteen vaikuttaa todella monet asiat. Vahva ja riippumaton täytyy olla, jotta pystyisi tekemään täysin itsenäisiä ratkaisuja. Parisuhdetta koskien näitä ihmisiä täytyisi ollakin sitten jo kaksi vahvaa.
Shippi antaa vapautta haaveilla siitä vaihtoehtoisesta todellisuudesta ilman rajoituksia ja luvan toivoa kenties sellaisen päivän vielä koittavan.
Aika vaikea on tehdä täysin itsenäisiä ratkaisuja, vaikka olisi vahva ja riippumaton, kun tyypillisesti ihmisen itsensäkin sisällä on valtava määrä ristiriitaisia haluja, toiveita ja pelkoja, joita sitten osa välillä tukahtuu, että jokin toinen pääsee framille. Ja kun mallinnetaan muiden ihmisten mahdollista toimintaa (tai edes oman itsen), suurin osa ihmisistä jättää tämän aspektin kokonaan huomiotta.
 
vierailija
En tiedä kiinnostaako ketään, mut mä olen teini-ikäisenä shipannut Andreas Thorkildsenia ja Markus Pöyhöstä yhteen. Olen kirjoittanut heistä tarinoita sekä tallentanut kuvia silloin aikanaan muistitikulle. Viime kesänä B&K shippauksen innoittamana kävin ikivanhat muistitikkuni läpi ja nähtävästi olin säilyttänyt ainakin osan näistä tarinoista, joita heistä olen aikanaan kirjoitellut. Tästä on siis noin 20 vuotta aikaa. Ne tarinat oli aika noloja, mut mitä teini-ikäiseltä voi muuta odottaakaan.😂 Se oli sellaista kivaa ruusuista höttöä ja ne mun kirjoittamat seksikohtaukset oli aika viattoman naiiveja. Andreas oli aina suutelemisessa aloitteentekijä ja Markus näin jälkikäteen ajateltuna tosi passiivinen. Mitäköhän olen lie teini-ikäisenä ja seksuaalisesti täysin kokemattomana ajatellut näistä asioista ja rooleista, huh?!😅 En edes tiedä täyttääkö nämä mun todella laadukkaat kirjoitukset shippauksen kriteerit ja valitettavasti huomasin sellaisenkin tosiasian, että en ole kyllä yhtään kehittynyt kirjailijana tämän 20 vuoden aikana.😂 Hatunnosto siis heille, joilla on mielikuvitusta, luovuutta, intohimoa ja taitoa luoda kaikkea uutta joko kirjoittaen tai vaikkapa pensseliä käyttäen.😊
 
vierailija
En tiedä kiinnostaako ketään, mut mä olen teini-ikäisenä shipannut Andreas Thorkildsenia ja Markus Pöyhöstä yhteen. Olen kirjoittanut heistä tarinoita sekä tallentanut kuvia silloin aikanaan muistitikulle. Viime kesänä B&K shippauksen innoittamana kävin ikivanhat muistitikkuni läpi ja nähtävästi olin säilyttänyt ainakin osan näistä tarinoista, joita heistä olen aikanaan kirjoitellut. Tästä on siis noin 20 vuotta aikaa. Ne tarinat oli aika noloja, mut mitä teini-ikäiseltä voi muuta odottaakaan. Se oli sellaista kivaa ruusuista höttöä ja ne mun kirjoittamat seksikohtaukset oli aika viattoman naiiveja. Andreas oli aina suutelemisessa aloitteentekijä ja Markus näin jälkikäteen ajateltuna tosi passiivinen. Mitäköhän olen lie teini-ikäisenä ja seksuaalisesti täysin kokemattomana ajatellut näistä asioista ja rooleista, huh?! En edes tiedä täyttääkö nämä mun todella laadukkaat kirjoitukset shippauksen kriteerit ja valitettavasti huomasin sellaisenkin tosiasian, että en ole kyllä yhtään kehittynyt kirjailijana tämän 20 vuoden aikana. Hatunnosto siis heille, joilla on mielikuvitusta, luovuutta, intohimoa ja taitoa luoda kaikkea uutta joko kirjoittaen tai vaikkapa pensseliä käyttäen.
Pöyhöset ovat siis sinun juttusi? :)
 
vierailija
Täällä nauta, joka pari viikkoa sitten kyseli vinkkejä Slovenian-reissua varten ja pohti, mennäkö Bled- vai Bohinj-järvelle. Tässä pieni rapsa Bledistä, skippaa, jos ei kiinnosta. Halusin kuitenkin raportoida, kun kerran neuvoja kyselin.

Valitsin lopulta Bledin, ja järvialue on kyllä huikaisevan kaunis ja suomalaiselle eksoottinen ympäröivine vuorineen ja turkoosine vesineen! ❤ Hirvittävästi turisteja, totta kai, mutta siihen olin jo etukäteen varautunut henkisesti 😄

Menin järvellä olevalle saarelle sellaisella yhden miehen soutamalla "gondolilla", johon mahtuu 20 ihmistä. LadySLOn suosituksen perusteella haaveilin pulahtavani järveen siellä saarella (siellä ollaan 45 minsaa, se on superpieni ja siellä on 1 kirkko eikä juuri muuta erityistä). En lopulta kehdannut, kun tarjolla oli pari pikkuista laituria joissa oli veneilijöitä enkä nähnyt uimassa kuin pikkulapsia ja nuoria miehiä eikä se ollut sellainen suomalainen saari, josta olisi polun varrelta helppo mennä uimaan (kävelypolku oli vähän korkeammalla, ja sen ja järven välissä oli monenlaista puskaa ja puuta). Saarella oli myös kylttejä, joissa kiellettiin olemasta uimavaatteissa - ei niitä kyllä kaikki totelleet 😄

Pääsin kuitenkin uimaan menemällä yleiselle uimarannalle nimeltä Mala Zaka. Vesi oli ihanan lämmintä 😍💦 Tällä ei ole mitään vaatteidenvaihtokoppeja, joten pitää vissiin mennää bajamajaan vaihtamaan 😬

Monet myös hyppää uimaan ihan tuolta pusikoista, joten sinänsä uiminen on täällä hyvin suosittu ajanviettotapa soutelun ja suppailun lisäksi.

Vinkiksi, jos joku suunnittelee tänne kesäreissua, että täällä on myös maksullinen uimaranta, jossa on kaikki systeemit, mut otin nyt tän ilmaisversion 😄

Vaikka Bled-järvi on melkoinen turistirysä, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Tänne on helppoa tulla Ljubljanasta myös julkisilla (tulin bussilla, joka ajaa suoraan järvialueelle). Tämän ja Ljubljanan perusteella muutenkin suosittelen reissua Sloveniaan, jos on mahdollisuus matkustaa. Täällä olisi niin paljon muutakin nähtävää, että nyt jo mua kutkuttelee tulla tänne uudelleen 🥰🤩
 
  • Rakkaus
Reactions: LadySLO:)
vierailija
En tiedä kiinnostaako ketään, mut mä olen teini-ikäisenä shipannut Andreas Thorkildsenia ja Markus Pöyhöstä yhteen. Olen kirjoittanut heistä tarinoita sekä tallentanut kuvia silloin aikanaan muistitikulle. Viime kesänä B&K shippauksen innoittamana kävin ikivanhat muistitikkuni läpi ja nähtävästi olin säilyttänyt ainakin osan näistä tarinoista, joita heistä olen aikanaan kirjoitellut. Tästä on siis noin 20 vuotta aikaa. Ne tarinat oli aika noloja, mut mitä teini-ikäiseltä voi muuta odottaakaan. Se oli sellaista kivaa ruusuista höttöä ja ne mun kirjoittamat seksikohtaukset oli aika viattoman naiiveja. Andreas oli aina suutelemisessa aloitteentekijä ja Markus näin jälkikäteen ajateltuna tosi passiivinen. Mitäköhän olen lie teini-ikäisenä ja seksuaalisesti täysin kokemattomana ajatellut näistä asioista ja rooleista, huh?! En edes tiedä täyttääkö nämä mun todella laadukkaat kirjoitukset shippauksen kriteerit ja valitettavasti huomasin sellaisenkin tosiasian, että en ole kyllä yhtään kehittynyt kirjailijana tämän 20 vuoden aikana. Hatunnosto siis heille, joilla on mielikuvitusta, luovuutta, intohimoa ja taitoa luoda kaikkea uutta joko kirjoittaen tai vaikkapa pensseliä käyttäen.
Sympaattinen muisto, kiitos jakamisesta! 😊❤ Kiva myös ettet ollut tuhonnut kirjoittamiasi tarinoita, koska niitä voi olla kiinnostava tutkailla lempeästi oman kasvun ja kehityksen kannalta. Mua vähän harmittaa, että olen tuhonnut omat ficciyritelmäni parinkymmenen vuoden takaa. Olisi ollut jännä selvittää, onko siellä ollut jotakin samanlaista, kuin mitä nyt näen Kärtsässä ja Bojanissa, vai onko ajatusmaailma ollut täysin erilainen.
 
vierailija
Täällä nauta, joka pari viikkoa sitten kyseli vinkkejä Slovenian-reissua varten ja pohti, mennäkö Bled- vai Bohinj-järvelle. Tässä pieni rapsa Bledistä, skippaa, jos ei kiinnosta. Halusin kuitenkin raportoida, kun kerran neuvoja kyselin.

Valitsin lopulta Bledin, ja järvialue on kyllä huikaisevan kaunis ja suomalaiselle eksoottinen ympäröivine vuorineen ja turkoosine vesineen! Hirvittävästi turisteja, totta kai, mutta siihen olin jo etukäteen varautunut henkisesti

Menin järvellä olevalle saarelle sellaisella yhden miehen soutamalla "gondolilla", johon mahtuu 20 ihmistä. LadySLOn suosituksen perusteella haaveilin pulahtavani järveen siellä saarella (siellä ollaan 45 minsaa, se on superpieni ja siellä on 1 kirkko eikä juuri muuta erityistä). En lopulta kehdannut, kun tarjolla oli pari pikkuista laituria joissa oli veneilijöitä enkä nähnyt uimassa kuin pikkulapsia ja nuoria miehiä eikä se ollut sellainen suomalainen saari, josta olisi polun varrelta helppo mennä uimaan (kävelypolku oli vähän korkeammalla, ja sen ja järven välissä oli monenlaista puskaa ja puuta). Saarella oli myös kylttejä, joissa kiellettiin olemasta uimavaatteissa - ei niitä kyllä kaikki totelleet

Pääsin kuitenkin uimaan menemällä yleiselle uimarannalle nimeltä Mala Zaka. Vesi oli ihanan lämmintä Tällä ei ole mitään vaatteidenvaihtokoppeja, joten pitää vissiin mennää bajamajaan vaihtamaan

Monet myös hyppää uimaan ihan tuolta pusikoista, joten sinänsä uiminen on täällä hyvin suosittu ajanviettotapa soutelun ja suppailun lisäksi.

Vinkiksi, jos joku suunnittelee tänne kesäreissua, että täällä on myös maksullinen uimaranta, jossa on kaikki systeemit, mut otin nyt tän ilmaisversion

Vaikka Bled-järvi on melkoinen turistirysä, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Tänne on helppoa tulla Ljubljanasta myös julkisilla (tulin bussilla, joka ajaa suoraan järvialueelle). Tämän ja Ljubljanan perusteella muutenkin suosittelen reissua Sloveniaan, jos on mahdollisuus matkustaa. Täällä olisi niin paljon muutakin nähtävää, että nyt jo mua kutkuttelee tulla tänne uudelleen
Kiitos reissurapsasta, kiva että on ollut antoisa reissu 😊 Kuulostaa kauniilta tuo Bled-järvi.
 
vierailija
Täällä nauta, joka pari viikkoa sitten kyseli vinkkejä Slovenian-reissua varten ja pohti, mennäkö Bled- vai Bohinj-järvelle. Tässä pieni rapsa Bledistä, skippaa, jos ei kiinnosta. Halusin kuitenkin raportoida, kun kerran neuvoja kyselin.

Valitsin lopulta Bledin, ja järvialue on kyllä huikaisevan kaunis ja suomalaiselle eksoottinen ympäröivine vuorineen ja turkoosine vesineen! Hirvittävästi turisteja, totta kai, mutta siihen olin jo etukäteen varautunut henkisesti

Menin järvellä olevalle saarelle sellaisella yhden miehen soutamalla "gondolilla", johon mahtuu 20 ihmistä. LadySLOn suosituksen perusteella haaveilin pulahtavani järveen siellä saarella (siellä ollaan 45 minsaa, se on superpieni ja siellä on 1 kirkko eikä juuri muuta erityistä). En lopulta kehdannut, kun tarjolla oli pari pikkuista laituria joissa oli veneilijöitä enkä nähnyt uimassa kuin pikkulapsia ja nuoria miehiä eikä se ollut sellainen suomalainen saari, josta olisi polun varrelta helppo mennä uimaan (kävelypolku oli vähän korkeammalla, ja sen ja järven välissä oli monenlaista puskaa ja puuta). Saarella oli myös kylttejä, joissa kiellettiin olemasta uimavaatteissa - ei niitä kyllä kaikki totelleet

Pääsin kuitenkin uimaan menemällä yleiselle uimarannalle nimeltä Mala Zaka. Vesi oli ihanan lämmintä Tällä ei ole mitään vaatteidenvaihtokoppeja, joten pitää vissiin mennää bajamajaan vaihtamaan

Monet myös hyppää uimaan ihan tuolta pusikoista, joten sinänsä uiminen on täällä hyvin suosittu ajanviettotapa soutelun ja suppailun lisäksi.

Vinkiksi, jos joku suunnittelee tänne kesäreissua, että täällä on myös maksullinen uimaranta, jossa on kaikki systeemit, mut otin nyt tän ilmaisversion

Vaikka Bled-järvi on melkoinen turistirysä, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Tänne on helppoa tulla Ljubljanasta myös julkisilla (tulin bussilla, joka ajaa suoraan järvialueelle). Tämän ja Ljubljanan perusteella muutenkin suosittelen reissua Sloveniaan, jos on mahdollisuus matkustaa. Täällä olisi niin paljon muutakin nähtävää, että nyt jo mua kutkuttelee tulla tänne uudelleen
Ihanaa 😍! Kyllä Joksut on ehdottomasti onnistunut siinä matkailun edistämisessä 😄.
 
vierailija
Minulla on kovasti kiikarissa Siddhartan keikka Ljubljanassa 22.10., mutta haluaisin siihen mukaan vielä jonkin muun keikan, ei ole pakko olla Joksut jos sellaista ei siihen hätään järjesty, mutta edes joku. :) Saa nähdä onnistuuko.
 

Yhteistyössä