Tuntuu, että tosi monelle shippaajalle joko Jere tai Bojan tuntuu läheisemmältä, että hän tuntuu selvästi enemmän sellaiselta kuin itse on, samaistuttavammalta ja/tai helpommalta ymmärtää. Esim. minusta Bojan tuntuu mlko samanlaiselta kuin itse olen ja siksi hänen näkökulmastaan on myös helpompi kirjoittaa. Joiltain muilta ficcaajilta olen kuullut samaa. Jotkut taas eivät ymmärrä Bojania yhtään, vaan kokevat Jeren paljon läheisemmäksi.
Jos puhutaan koko bändistä, niin ainoa jota leikin edes vähän tajuavani on Nace. Ficcejä lukiessa tulee joskus fiilis, että tämä "kuulostaa Nacelta", ja muista bändiläisistä ei, vaikka toki skin on vain illuusiota. Se voi osittain liittyä siihen, että juttelin hänen kanssaan pisimpään livenä ja hänellä on vahva presenssi, mutta muutenkin tuntuu etten saa muista otetta. Jan on liian etäinen ja salaperäinen, Krisiä en jotenkin "tajua" vaikka kyllähän hän kertoo itsestään paljon, niin sanoin kuin ilmaisutavallaan, ja yleensä ymmärrän hollantilaista mielenlaatuakin varsin hyvin, ja Jure nyt taitaa olla melkein kaikille vähän mysteeri muuten kuin iloisena heppuna. Luulen että Krisin tajuamattomuus liittyy osittain siihen, että fandomissa on niin vahvat käsitykset siitä, millainen hän on, ja minusta se tuntuu menevän vähän ohi, mutta jos unohdan ne näkemykset, niin ei oikein jää muutakaan.
Kiinnostaisi, että keitä porukasta muut kokevat ymmärtävänsä? Tai jos koskaan kirjoittaisitte ficin, keitä kokisitte helposti tai vaikeaksi kirjoittaa?
Ja ei tarvitse tulla jankkaamaan, että nämä ovat julkkiksia, joita emme oikeasti tunne, se on toki selvää ja käsitykset voivat mennä metsään.
- Joymuffin