Puhuttuani joillekin queer-kavereilleni olen taas miettinyt sitä, paljonkohan Joksuissa on oikeasti ei-heteroita. Monen näkemyshän varmaan on, että jos on Bojere, Jance ja nyt vielä Damkris (joka voi toki olla yksipuolinen juttu), niin kuinka todennäköistä olisi, että kaikki nuo olisivat oikeita, "tilastollisesti" ainakin osa on huumoria/fan serviceä, koska eihän nyt about koko bändi voi olla ei-heteroita.
Olen itse ei-hetero, mutta en koskaan liikkunut LGBT-"skenessä" tai tietoisesti hakenut sateenkaarevia kavereita, ja silti nykyisistä ja entisistä kavereistani varmaan yli puolet on LGBT-porukkaa. Siinä on myös selvä korrelaatio, että mitä läheisemmistä kavereista/ystävistäni puhutaan, niin sitä useammin he ovat olleet LGBT-ihmisiä.
Minulla on myös LGBT-kavereita, joilla >90 % kaveripiiristä on sateenkaariväkeä. Tällaisesta näkökulmasta ei ole lainkaan ihmeellistä, jos bändissä tosiaan olisi esim. se yksi hetero kuten usein arvellaan, eli Jure. Ja en siis mitenkään väitä, että esim. Kris olisi oikeasti bi, eikä vain läpällä mukana Damonin flirtissä, mutta en sitä pidä mahdottomanakaan.
Itse saan myös Raivenista aika bi-vibat.