Kertokaa parhaat talvivaatteenne! Ja saa haukkuakin niitä huonoja.

Se on jo alkanut. Ainainen paleleminen!
Kun menee ulos saa kylmä vetämään olkapäät korviin ja tekemään pakollisen ja kiirehtimään sisälle heti kun mahdollista.

Toppahaalarihan ois varmasti hyvä mutta jos haluaisi rymytä useamman tunnin kerrallaan metsässä on siinä välissä väkisinkin piipahdettava puskaan joten se ei käy.

Toinen ongelma on se, että jos vaatteet ovat turhan paksuja, kiristäviä, pingottavia, painavia tai muutoin epämukavia niin jäävät käyttämättä.

Villakerroksia alle. No joo, mulla on normaalisti KAHDET villapöksyt housujen alla joten ei niitäkään hirmusti enää voi lisätä...

Oiskohan kevyttoppahousut ja pidempi, polvimallinen untuvatakkiyhdistelmä hyvä?

Kertoaa, miten te selviätte talvesta!

vierailija
Paras vinkki, minkä osaan antaa on, että osta toppavaatteet miesten puolelta. Jostain syystä naisten toppahousut on just tommosia kiristäviä ja puristavia. Kai niiden on tarkoitus näyttää hyvältä, korostaa peppua ja lantiota jne. Mutta sitten ne ei ole mukavia metsässä rymytessä tai lämpimiä pilkillä istuessa. Eli minä olen ostanut miesten puolelta lasketteluhousut ja takin.

Alle merinovillasta kerros.

Älä osta Haltin kenkiä!!! Eivät kestä mitään. Ostin viime vuonna talvikengät, alkoivat heti hajota liimauksistaan. Vein ne suutarille ja suutari sanoi, että hän näkee paljon Haltin kengissä tuota. Tehdään kuulemma nykyään niin halvalla jossain Kiinassa tai Indonesiassa, että eivät oikeasti kestä mitään. Vikingin kengät ovat olleen lämpimät ja kestävät. Samoin Pomarin huopasaappaat.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Paras vinkki, minkä osaan antaa on, että osta toppavaatteet miesten puolelta. Jostain syystä naisten toppahousut on just tommosia kiristäviä ja puristavia. Kai niiden on tarkoitus näyttää hyvältä, korostaa peppua ja lantiota jne. Mutta sitten ne ei ole mukavia metsässä rymytessä tai lämpimiä pilkillä istuessa. Eli minä olen ostanut miesten puolelta lasketteluhousut ja takin.

Alle merinovillasta kerros.

Älä osta Haltin kenkiä!!! Eivät kestä mitään. Ostin viime vuonna talvikengät, alkoivat heti hajota liimauksistaan. Vein ne suutarille ja suutari sanoi, että hän näkee paljon Haltin kengissä tuota. Tehdään kuulemma nykyään niin halvalla jossain Kiinassa tai Indonesiassa, että eivät oikeasti kestä mitään. Vikingin kengät ovat olleen lämpimät ja kestävät. Samoin Pomarin huopasaappaat.
Joo mul sama ostin talvikengät ja kesti jopa 4 käyttäkertaa ja sit repes. Mistäs noita vikingin kenkiä saa?.

vierailija
Kengät, hanskat, kauluri ja päähine ovat tärkeät. Varsinkin sellainen kauluri, joka jatkuu rintaan ja selkään on hyvä. Myöskin säärystimistä voi olla apua. Housut kannattaa valita mieluummin korkeavyötäröistä mallia. Ei ole sattumaa, että laskettelu- ja kelkkailuhousut ovat yleensä sellaiset. Taskuun voi varata kemialliset kädenlämmittimet, jotka voi laittaa hanskojen sisään tai kenkiin, jos tulee oikein kylmä.

• Tykkää
vierailija
Naisten vaatteet ovat karmean mallisia. Kainaloista kiristää ja kaikki on vähän liian pientä vaikka ostaisi suurimman koon!
Mulla on ongelma housujen kanssa, kun on paksut reidet. Jos ostaa niin ison koon, että reidet ei purista, niin vyötäröllä on turkasesti tilaa, jos taas vyötärö olis hyvä, niin reidet kiristää. Miesten malleista löytyy parempia minun ruumiinrakenteelle.

• Tykkää

Yhteistyössä