uskonnot huonoja vitsejä
Hyllä se hymy hyytyy, kun hoksaat, mikä on l u o t o :Luin että vitsit Naantali
Siis siellä se luostari on siirretty Raisioon - ihan muutevaan, kaikki kivet ja kaikki? Ja mitäs sitten, kun on rakennetty se iso pytinki luodolle?Luin että vitsit Naantali
korjailin vähänMuutama luoto on löytynyt tuolta pohjoisesta, kun siellä se jääkausi vasta lähenee loppua ja vaikka se jää sulaa, on maa sen alla vapautunut valtavasta painosta ja alkaa nousta. Sitä sanotaan maankohoamiseksi. Miten eivät sellaista asiaa ole huomioineet laskelmissaan, vaikka sitä on tapahtunut koko ajan? Etelässä jää suli nopeammin kuin pohjoisessa ja uuttakin muodostuu...
UppOlen uskossa. Luen Raamattua ja tutkin, löydän aina uutta, kun kasvan. Olen myös saanut syntyä ja kasvaa matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa. Yhdistän uskonnon ja tieteen. Ja tiedän, että ne mätsää.
Kerro vaan miten.Olen uskossa. Luen Raamattua ja tutkin, löydän aina uutta, kun kasvan. Olen myös saanut syntyä ja kasvaa matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa. Yhdistän uskonnon ja tieteen. Ja tiedän, että ne mätsää.
....sanoo hän joka ei ole vaan kohdannut Jeesusta.
Mulle Jeesus on niin todellinen että voisin mennä kuolemaan hänen takiaan, ja mä sentään olen perusluonteeltaani epäluuloinen ja kriittinen.
Tee testi: parin viikon ajan rukoilet Jeesusta ilmestymään sun sydämessäsi, sisällytät siihen pari käyntiä vapiksella tai hellareilla. Tuu sit sanomaan onko Jumalaa tai ei.
(Joillekin riittää 15 sek-5 min, joillakin viikkoja, kuukausia).
Todella mielenkiintoiset videot, säälittää vaan kun suurin osa ihmiskunnasta elää uskontojen valhemaailmassaRaamattua on muokattu todistettavasti useita kertoja. Se ei ole jumalan sanaa, eikä jumalan muuttumaton ilmoitus ihmiskunnalle. Muokkauksen ansiota ovat Raamatun eri kirjojen profetiat, jotka täyttyvät toisissa Raamatun kirjoissa ja viittaukset kirjojen välillä, ja yleensäkin kirjojen teologinen yhtenäisyys. Profetioita on tarkoituksella kirjoitettu toteutumaan myöhemmin kirjoitetuissa kirjoissa. Raamatun kaikkien kirjojen välistä teologista yhteneväisyyttä on juuri käytetty paljon todistamaan sitä että sen kirjat olisivat muka jumalan ohjauksessa kirjoitettuja.
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaan
Kristinuskossa keksittiin kolmiyhteinen jumala. Kristinuskon jumala pohjautuu juutalaisuuden jumalaan ja ennen kuin juutalaisuus-uskonto keksittiin juutalaisuuden jumala Jahve oli vain yksi monista kanaanilaisten palvomista jumalista, ja pääjumala Elin alainen jumala.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
2000-luvulla ihmiselle ei ole enää mitään syytä uskoa kristinuskon jumalaan tai mihinkään muuhunkaan ihmisten keksimään mielikuvitusolentoon. Kristinuskon jumala on yhtä epätodellinen kuin Zeus tai Odin, tai mikä tahansa ihmisten muinoin keksimä uskonnollinen mielikuvitusolento. Esko Valtaoja selittää oheisella videolla hyvin maailmankaikkeuttamme ja sen historiaa. Sille että miksi maailmankaikkeudessamme luonnonlait ovat juuri tällaiset, elämälle otolliset, on annettavissa muu selitys kuin jumala.
Elämän synty on luonnollinen asia johon ei tarvita jumalaa.
Kreationismi eli luomisoppi on pseudotiedettä ja epätieteellistä ja kreationistien väitteet on kumottu.
http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html
Tee järkevä päätös jo tänään ja eroa kirkosta. Tämän sivuston avulla se onnistuu muutamassa minuutissa.
https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/
En tiedä mut kertoiko itse?Alkuperäinen kirjoittaja vierailijaost: 31702926:Minkä sortin uskova Zariza on?
käännynnäinen?Minkä sortin uskova Zariza on?
luonnon luomuksia kumpikin mut ei aina tiedetä miten on syntynyt. Nykyään saari voi olla jätekasasta kyhätty rakennelma.Hyllä se hymy hyytyy, kun hoksaat, mikä on l u o t o :
https://www.kirjastot.fi/kysy/mika-on-luodon-ja-saaren?
Ei susta oo lähetystyöhön.En mä kommunikoi joidenkin kylmännihkeiden mokkulapäiden kans.
EVVKMinkä sortin uskova Zariza on?
Tuollatietysti noin, kun kirkkoherra/piispa päättää, mitä kouluissa opetetaan, mitä vaaditaan jne. Aivopesu on ollut kauan tuyolla systeemillä.
Nii...Mykistävän hienot ja opettavaiset videot. Tietyt täällä eivät edes uskalla katsoa niitä, koska jumaluskonsa alkaa tietysti heti horjumaan
PäristäItse kuvittelin, että koulun vuotuiset joulu ja kevät jumalanpalvelukset olivat lapsille suunnattuja. Minun on vain vaikea käsittää miksi lapsille pitää päristä jostain helvetistä, kun yhdelläkään uskovalla ei ole minkäänmoista käsitystä siitä, onko kyseinen paikka olemassa vai ei.
Ei aavistustakaanMinkä sortin uskova Zariza on?
UppKerran vuodessa täytyy tuo nähdä, ettei unohdu
Vuoden takaisen keskustelun nostit ylös? Painavana argumenttina oli kuitenkin "Upp"
Nikean ajoista?
Ja ei, raamattua on muuteltu eri aikakausien saatossa paljonkin. Sen lisäksi se on muokkaantunut käännöksissä ja tulkinnoissa.
Yhteiskunta ei toimi ilman vallanpitäjiä tai hallitsemista, ne ovat tarpeellisia. Sensijaan se, että vallanpitäjät haluavat syyllistää ja kyykyttää ihmisiä pitääkseen vallan itsellään on väärin. Sellaiset ihmiset, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa asioita, koska tuntee siitä syyllisyyttä ja pelkää joutuvansa helvettiin, on mitä parhain alamainen.
Kirkko ja politiikka on kulkeneet käsikädessä aina. Ne toimivat yhdessä ja toistensa edun mukaisesti.
Ja kyllä, vaikka kuka olisi täysin vapaa lähtemään halutessaan, on kuitenkin ikävä todeta, että harvemmin jo lapsesta syyllistetyt ja aivopestyt ihmiset osaavat kyseenalaistaa asioita.
Seurakuntalaiset aika harvoin ajattelevat omilla aivoillaan tai kyseenalaistavat yhtään mitään. Suurimmalla osalla (minun kokemukseni mukaan) on halu tuomita muita ja kokea olevansa vähän parempi kuin muut. Sen lisäksi olen huomannut heidän oikeuttavan itselleen paljon vääriä tekoja oman hyvyytensä nimissä. Ihan suoraan sanottuna missään en ole eläessäni tavannut niin kieroja ihmisiä kuin uskonnollisissa seurueissa.
Ja ei, en väitä kaikkien olevan kieroja tai pahoja, mutta melkeimpä kaikki tuntuvat toistavan samoja ulkoaopittuja latteuksia ja mantroja, joissa ei ole mitään järkeä.