Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pojilla on ekaa kertaa tutustumisensa jälkeen näin pitkä näkemistauko. Saattaa tulla yllättäviäkin fiiliksiä molemmin puolin ku näkevät toisensa. Ja joo, ruusunpunaset lasit saattaa nyt olla silmillä
Näinpä, kaikki on mahdollista. Valitettavasti kun katsoo omaa elämää niin juurikin sen voi todeta, että aika ei aina todellakaan poista tunteita. Emme olleet nähneet 1,5 vuoteen ja niin se oli taas menoa kun tavattiin. Hämmentävä tunne jäi ja nyt taas pitää odotella että tilanne rauhoittuu. Mieli on vaan ihmeellinen, ei unohda merkityksellisiä asioita vaikka aikaa kuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Näinpä, kaikki on mahdollista. Valitettavasti kun katsoo omaa elämää niin juurikin sen voi todeta, että aika ei aina todellakaan poista tunteita. Emme olleet nähneet 1,5 vuoteen ja niin se oli taas menoa kun tavattiin. Hämmentävä tunne jäi ja nyt taas pitää odotella että tilanne rauhoittuu. Mieli on vaan ihmeellinen, ei unohda merkityksellisiä asioita vaikka aikaa kuluu.
Itse taas uskon, että pojat ovat nähneet toisensa tässä välissä. En tiedä miksi, mutta on vain sellainen tunne.
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Minkä takia vakkari sitten tykkäsi kiitos Tarot-luennasta -kommentista, jos sellaista ei ole tehty?
Lisäksi kun katson tämän etanapalstan ketjuja, jotka olisivat nyt yöllä voineet olla sellaisia, minne tuo kommentti piti väitetysti laittaa, niin en näe sellaista, jossa olisi vähääkään tuohon sopiva aihe?
 
vierailija
Hyvä kysymys. Ehkä ajattelen, että jos uusi ihminen herättää yllättäen suuria tunteita, se herättää siihen, että aiempi ei ollutkaan sitä mitä oli luullut ja sitä kautta tajuaa, ettei pidä jatkaa.
Puhun nyt vain itsestäni enkä oleta, että ketjun päähenkilöillä olisi tämä tilanne, mutta kokemuksesta tiedän että eroaminen voi olla hidas prosessi. Itse vielä toisessa pitkässä suhteessa rakastuin tuhannen auringon voimalla (mikä on varmaan varmaan yksi syy miksi tuo noiden yhteys vetoaa muhun). Vaikka tiesin varmaan viikon-parin päästä tutustumisesta, että mun täytyy erota, niin kyllä siinä silti meni puolisen vuotta ennen kuin se lopulta tapahtui. Vaikka olin jo keskustellut asiasta kumppanin kanssa useasti sitä ennen.
 
vierailija
Itselläni meni 13 vuotta tajuta, että suhteesta henkilö A:n kanssa olisi aivan ehdottomasti kannattanut vaihtaa henkilö B:hen, jonka tiesin olevan minusta kiinnostunut. Oen nainen ja A ja B miehiä, mutta B oli eri maassa, niin asian kirkastumisessa kesti aikaa. Normaalisti en edes todellakaan ole elämässäni mikään jahkailija, päättämätön tai hidas, tai sinnepäinkään, mutta tässä tuli sitten tyrittyä sitäkin enemmän.

Henkilö B oli edelleen ko. ajan jälken kiinnostunut ja sattui olemaan sinkkukin, mutta valitettavasti muut asiat estivät homman etenemisen suhteeksi.
 
vierailija
Hyvä kysymys. Ehkä ajattelen, että jos uusi ihminen herättää yllättäen suuria tunteita, se herättää siihen, että aiempi ei ollutkaan sitä mitä oli luullut ja sitä kautta tajuaa, ettei pidä jatkaa.
Olen eri ja mulle on käynyt elämässä noin. Olin parisuhteessa, mutta en naimisissa, lapsiakin oli. Kun rakastuin siihen toiseen tyyppiin, (ei kylläkään ollut samaa sukupuolta, mutta sillä ei ole tässä merkitystä) niin en pystynyt enää olemaan siinä vanhassa suhteessa niillä periaatteilla, joilla olin siihen mennyt. Olin siinä enemmän järki- kuin tunnesyistä ja olin uskonut, etten enää koskaan voisi tuntea ketään kohtaan mitään. Henkilö, jonka kanssa olin, tiesi tämän, eli että mulla on ne järkisyyt. Hänen kanssaan minulla oli (ja on edelleen) hyvä luottamukseen ja ystävyyteen perustuva suhde. Luulin sen olevan kaikki.
Mutta tapasinkin sen ihmisen uudelleen, jonka takia olin uskonut, että en tule enää koskaan olemaan rakastunut. Meillä ei siis ollut missään vaiheessa suhdetta, mutta pystyy sitä silti rakastumaan toiseen, tässä oli taustalla muu yhteinen kokemus, kuin suhde, eräänlainen useamman kuukauden kestänyt terapia, jossa olimme molemmat osallistujia. Kirjoitin tästä ketjun alkupuolella.
Kun hän tuli uudelleen elämääni, sekosin jotenkin ihan täysin. Se meidän Euroviisukupla hullutteluineen ja hassutteluineen ja sen tajuamisineen, että tässä on jotain enemmänkin, oli se terapia-aikajakso. Asuimme siis terapiakuntoutuksessa kolme 10-5-5 päivän jaksoa.
Kun tapasimme uudelleen, sekosin siis jotenkin täysin. Silloin tuntui, että universumi todellakin raotti jotain ihme verhoa elämässäni.
Mä ehkä yritän sanoa, että tuollaisten tunteiden kanssa, kuin omani olivat, voi käydä ihan mitä vaan. Kun vihdoinkin annoin silloin sydämeni tuntemuksille hyväksynnän.
 
vierailija
Olen eri ja mulle on käynyt elämässä noin. Olin parisuhteessa, mutta en naimisissa, lapsiakin oli. Kun rakastuin siihen toiseen tyyppiin, (ei kylläkään ollut samaa sukupuolta, mutta sillä ei ole tässä merkitystä) niin en pystynyt enää olemaan siinä vanhassa suhteessa niillä periaatteilla, joilla olin siihen mennyt. Olin siinä enemmän järki- kuin tunnesyistä ja olin uskonut, etten enää koskaan voisi tuntea ketään kohtaan mitään. Henkilö, jonka kanssa olin, tiesi tämän, eli että mulla on ne järkisyyt. Hänen kanssaan minulla oli (ja on edelleen) hyvä luottamukseen ja ystävyyteen perustuva suhde. Luulin sen olevan kaikki.
Mutta tapasinkin sen ihmisen uudelleen, jonka takia olin uskonut, että en tule enää koskaan olemaan rakastunut. Meillä ei siis ollut missään vaiheessa suhdetta, mutta pystyy sitä silti rakastumaan toiseen, tässä oli taustalla muu yhteinen kokemus, kuin suhde, eräänlainen useamman kuukauden kestänyt terapia, jossa olimme molemmat osallistujia. Kirjoitin tästä ketjun alkupuolella.
Kun hän tuli uudelleen elämääni, sekosin jotenkin ihan täysin. Se meidän Euroviisukupla hullutteluineen ja hassutteluineen ja sen tajuamisineen, että tässä on jotain enemmänkin, oli se terapia-aikajakso. Asuimme siis terapiakuntoutuksessa kolme 10-5-5 päivän jaksoa.
Kun tapasimme uudelleen, sekosin siis jotenkin täysin. Silloin tuntui, että universumi todellakin raotti jotain ihme verhoa elämässäni.
Mä ehkä yritän sanoa, että tuollaisten tunteiden kanssa, kuin omani olivat, voi käydä ihan mitä vaan. Kun vihdoinkin annoin silloin sydämeni tuntemuksille hyväksynnän.
Ja tarkoitan tuolla ”voi käydä mitä vaan” sitä, että sä voit torjua koko asian tai voit avautua jollekin mitä et ollut osannut kuvitellakaan. Eli että sun suunnitelmilla ei ole siinä välttämättä enää merkitystä, tai sun uskomuksilla elämästä.
Mutta jos asia on liian iso, täysi torjuminenkin sen mentyä tiettyyn pisteeseen on täysin mahdollista.
Itse epäilen sen mun puoliskoni kohdalla just tätä.
Ja hiisi vieköön kun en osaa lähestyä häntä siitä. Mutta en lähesty, kun en osaa. En halua laittaa lisää lukkoja päälle. Mutta jokin siitä on pattitilanteessa itselläni sen vuoksi. Tämä koko kokemus on sitä, mikä imaisi minut tähän juttuun mukaan, ei kahta sanaa.
 
vierailija
Ja mua harmittaa, että ollessamme siinä terapia-kuplassa, saadessani sitä aurinkoa, suisutusta, lämpöä, ihailua ja ihanuutta, mulle ei tullut mieleen tajuta, että se toinen henkilö lukittuu täysin, jos se aistiikin, että nyt mä luulen hänen tahtovan antaa minulle jotain.
Eli hän oli ok flirtin ja läpändeeruksen kanssa (jota siis lähinnä itse teki) niin kauan, kun se mitä hän sai minua (tai muitakin) kohtaan tehdä, oli täysin spontaania, eikä siinä tavallaan ollut mitään kahden henkilön suhdetta, varsinkaan minkäänlaisine vaatimuksineen tai saatika odotuksineen.
Ja siis kyllä siitä tajusi, että henkilö olisi halunnut kaiken, mikä rakkaussuhteisiin ja niiden syntyyn liittyy. Kyse siis ei ollut suhteita saavan ja niiden määrään elämässään tyytyväisen henkilön ajantappo-flirtistä, vaan flirtin luonnetta voimme katsoa henkilöistä K&B.
Pahoittelen, että kirjoitan tänne omaa tarinaani, mutta hyppää yli, jos se ei yhtään kiinnosta. Mulla on nyt joku suoni auki.
Sen tajusi, kun kuunteli henkilöä itse sessioissa.
 
vierailija
Koska mun näkemykseni mukaan (ja tämä nyt menee aika kauas K&B-samanlaisuudesta) tälle henkilölle syntyi välitön jonkinlainen häpeä, jos hänen piti ajatellakaan, että joku oletti hänen kaipaavan rakkautta ja vielä tekevän sen eteen mitään.
Hitsi miten hankalaa hänen kanssaan tämä oli. En osannut toimia, vaikka aistin tuon ongelman hänessä. En toki tiedä totuutta, mutta tuo oli aistimukseni.
Minä pelkäsin että jos vaan oon enkä vastaa mitenkään, niin olenkin vain friend zonella ja siksi lakkasin luottamasta intuitiooni. Mun intuitioni sanoi, että ei toi jätkä ole minusta kiinnostunut vain friend zonella, mutta mun pelkoni oli sitä mieltä, etten mä ole sille sen enempää. Pelkäsin, että intuitioni tulkitsi väärin, ja jos uskoisin sitä, kuluttaisin hulluna energiaa henkilöön, joka ei olisikaan kiinnostunut minusta.
 
vierailija
Minä tykkäsin ja ihan vitsillä. Ei ole Tarot luentoja näkynyt. Nauratti kun ajattelin, että joku yrittää hämmentää taas keskusteluja.
Teidän selitykset vähän ontuvat, mutta antaa olla. Itseäni ei edes Tarot luennat kiinnosta, joten en rupea asiasta sen enempää keskustelemaan. Minulle on täysin Ok se, että teillä on se sähköposti piiri, jos käytte läpi näitä asioita.
 
vierailija
Luin tuossa juuri "The story of love (that hurts) ficciä ja siellähän todentotta J haaveilee isosta omakotitaloista B kanssa. Ja että asia olis vielä omituisempi, niin tuo ficci on käsittääkseni kirjoitettu ennen Kalajoen keikkaa, missä J puhui siitä talosta B kanssa 😲
 
vierailija
Luin tuossa juuri "The story of love (that hurts) ficciä ja siellähän todentotta J haaveilee isosta omakotitaloista B kanssa. Ja että asia olis vielä omituisempi, niin tuo ficci on käsittääkseni kirjoitettu ennen Kalajoen keikkaa, missä J puhui siitä talosta B kanssa
Noh, J on tainnut ennenkin julkisuudessa mainita haaveestaan elää omakotitalossa, niin en vielä laittaisi tätä fikinkirjoittajan selvännäkijäntaitojen piikkiin. Mutta hauska yksityiskohta silti :)
 
vierailija
Teidän selitykset vähän ontuvat, mutta antaa olla. Itseäni ei edes Tarot luennat kiinnosta, joten en rupea asiasta sen enempää keskustelemaan. Minulle on täysin Ok se, että teillä on se sähköposti piiri, jos käytte läpi näitä asioita.
Todellakin ontuvat.
Nythän on epäilys, että Vauvallakin ollut nimimerkki Ruusurouva (ts. kaksi ruusua ja vihreä sydän) onkin Tarotar myös. Ruusurouvakin ilmoitti äskettäin, että hänen sähköpostinsa oli saatu selville ja häntä oli siellä lähestytty uhkailemalla viissin hänen läheisiään. Henkilö olisi ollut joku sieltä palstalta kuulemma. Kun oli siis kirjoittanut ketjussakin olleista asioista.
Pitääkö Tarotar palstalaisia ihan tyhminä?
 

Yhteistyössä