Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihana tänään tuo jokereitten ilmoitus uudesta musiikista. Ja K n reaktio siihen. En vaan meinaa päästä yli tuosta lyhyestä keskustelusta, jossa minut todettiin homofobiseksi ja että pidän tuon toisen keskustelijan seksuaalisuutta ällönä ja halveksittavana. En muista tarkkaan mitä siinä viestissä oli enkä halua palata siihen viestiin enää. Ilmeisesti ei kannata alkaa tuon aihepiirin keskusteluun, jos itse ei ole yhtään sisällä sen ajattelutavoissa, niinkuin minä en ole. Nyt on tosi outo fiilis, miten voin olla mukana tässä shippauksessa, jos olen tietämättäni homofobinen.
Huomasin viestisi kun tulin katsomaan keikkakokemuksia täältä.

Minuakin jäi tämä harmittamaan ja mietin sekoitinko viestit koska et tunnu tunnistavan asioita joista puhuin. Oletan että kirjoitit 3 viestiä aiemmin aiheesta, ekana sen jossa kauhistuit vauvan puolella ollutta keskustelua, se mihin vastasin ja sitten pidempi jossa kerroit yleisesti että on vaikeaa katsoa homokohtauksia tv:ssä ja seksikohtauksia ylipäätään? Jos et ollut näiden viestien takana, erehdyin henkilöstä ja pahoittelen. Muutenkin olen kyllä harmissani että tulin aiheuttaneeksi noin kurjan mielen, en ketään halua häätää mihinkään. Minusta vaan todella kuulosti siltä että pidät s/m touhuja aivan kauheina ja niistä kirjoittelun vauvalla kamalana, mitä erikseen tulit kommentoimaan, perusteena että olet herkkä. Tämä kohta osui itseeni. Itsekin olen herkkä joten nämä asiat eivät sulje toisiaan pois. Kink-sheimausta on niin valtavan paljon.

Homofobiasta - vähän samaan tapaan kuin sisäistettyä naisvihaa, jota on melkein mahdotonta olla kantamatta, myös sitä sisäistettyä homofobiaa kannattaa tarkastella itsessään, kuten joku toinenkin kirjoitti. En tarkoittanut että toivoisit jotain pahaa jollekin homolle, vaan paljon paljon kevyempiä nyansseja. Se hetero-oletus on niin vahva yhteiskunnassa. Anaaliseksin ällöttely on yksi varmaan perinteisimmistä homofobisista puheenparsista kyllä.

Lisäksi kerroit itse että seksuaalisuuden kanssa on lukkoja ja koska itsellä on ollut sama tilanne, kysyin siksi, että oletko harkinnut seksuaaliterapeutilla käyntiä. Huomaan että otit jonain moitteena tuon mikä ei kyllä ollut tarkoitus. Ovat monet aivan huikeita ammattilaisia.

Minua harmittaa että oma viestini tulkittiin hyökkäykseksi vaikka yritin olla rakentava itselleni herkkien asioiden kanssa. Aina ei onnistu. Älä ainakaan minun takiani laivaa jätä. Omakin matka identiteettiasioihin on kesken. Matka jatkuu.
 
vierailija
Assuu: No voi höh jos olimme keikalla lähekkäin, mutta emme tajunneet! Haluaisitkohan mitenkään mailata ja kertoa lisää fiiliksistäsi tuosta surullisuushommasta ja jos haluat, paljastaa vähän tuntomerkkejä, niin ehkä voimme edes jälkikäteen arvata kuka toinen oli siellä. :) Meinasin postata pari tuntomerkkiä etukäteen tänne, mutta luulin ettei kukaan muu ollut menossa keikalle. Osoitteeni on joymuffin@proton.me

(Ei tullut kauheasti nukuttua viime yönä, varmaan ennen neljää nukahdin.)

- Joymuffin
 
vierailija
Wow, täälläpäs on ollut rankka yö. Hetken jo luulin avanneeni vauvapalstan. En edes jaksanut yksityiskohtaisesti kaikkia viestejä lukea, mutta siltä vaikutti, että tarot-tulkinnat on nyt menneet pahasti tunteisiin.

Sinällään hämmentävää tällainen kinastelu, koska onhan tämä kuitenkin anonyymipalsta. Emme tiedä toisistamme mitään, periaatteessahan täällä voisi keskustella yksi ainoa ihminen lukuisten sivupersooniensa kanssa. Eli jonkinlainen todisteiden vaatiminen mistä tahansa asiasta ei ole kovin järkevää. Vaikka minkälaista faktaa löisi pöytään, niin eihän sillä mitään arvoa olisi.
Jokainen ottaa tästä matkasta irti sen minkä haluaa ja katsoo toiseen suuntaan siinä vaiheessa kun ohitetaan jotain sellaista, mikä ei itseä niin kiinnosta.
Itse olen kyllä mielelläni ihastellut tällä reisulla vastaantulleita välillä itselleni eksoottisia maisemia.

Ja sitten asiaan. Kiitos Joymuffin keikkaraportista, ihana kuulla että keikka ei ainakaan vähentänyt shippausfiiliksiä ❤ Voin hyvin kuvitella ficcien kirjoittamisen jälkeen tunteen, kun näkee Jeren livenä. Samanlaisia kuumotuksia varmaan tunsin itsekin, kun lukijana näin J:n.
Ja ihanaa, että Kukkapaidalla on ollut näköjään aivan huippukeikka ja kiitos, että riensit kertomaan asian tänne meille 😊

Katrina
 
vierailija
Joymuffin,
Halusin kommentoida tähän, että saan luultavasti ihan täysin kiinni siitä "surullisesta", jota aistit. Et ole keksinyt sitä päästäsi. Arvelen, että voisin onnistua hyvinkin jopa avaamaan sanoiksi, mistä se mahdollisesti välittyi sulle, mutta jotenkin ei tunnu mulle täysin hyvältä tässä julkisesti puida Jereä sillä tavoin. Olen kuitenkin ollut aistivinani sitä kyseisestä herrasta jo pitempäänkin ja tänään se ehkä oli poikkeuksellisen selkeästikin havaittavissa. Se on yksi syy, miksi olen myös vähän jättäytynyt tästä(kin) ketjusta etäämmälle - huomasin, että tunnen oloni vähän ulkopuoliseksi, kun pohdiskelen tällaisia enemmän kuin shippailua.
Kiitos Assuulle ja Joymuffinille huikeista keikkakuvauksista, vaikuttaa olleen aivan mieletön ilta. K on kyllä tehty klubeille! Kukkikselle kiitos pikailmosta tänne, ja en malta odottaa tarkempaa kuvausta! Upeaa tuo miten K oli mennyt yleisön keskelle- ja myös miten kunnioittavasti ihmiset oli kohdelleet. Twitterissä ihmeteltiin suomalaisia kun kukaan ei käynyt päälle. Suomalaiset bussipysäkillä edit K 😅❤Toivottavasti uskaltaa jatkossakin kun on selvästi tärkeää se kontakti.

Mua kiinnostaa ihan hirveästi tuo Jeren surullinen puoli, koska aistin sitä samaa hänessä ja se iski minullekin yhdestä eilisestä klipistä kun kuitenkin sorruin valvomaan ja katsoin liveä jonkun aikaa. En ole päässyt tulkintoihin asti oikein, jotain ajatuksia on, mutta tosi mielelläni kyllä keskustelisin aiheesta. Voisiko kuitenkin ottaa aiheen tänne yksityiskeskustelun sijaan tai vaihtoehtoisesti perustetaanko sitten ainakin joku meiliketju? Iskee fomo! 😁

T. Yöllinen pohtija 🌙💜
 
vierailija
Kiitos Assuulle ja Joymuffinille keikkarapsoista, olo selvästi upea keikka! 🔥🔥🔥

Kukkikselle myös kiitoa pikarapsasta, laajempaa kuvausta odotellessa 💖

Jeren surumielisyyden hävähdyksistä lukisin mielelläni lisää täällä ☺

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Kiitos Assuulle ja Joymuffinille huikeista keikkakuvauksista, vaikuttaa olleen aivan mieletön ilta. K on kyllä tehty klubeille! Kukkikselle kiitos pikailmosta tänne, ja en malta odottaa tarkempaa kuvausta! Upeaa tuo miten K oli mennyt yleisön keskelle- ja myös miten kunnioittavasti ihmiset oli kohdelleet. Twitterissä ihmeteltiin suomalaisia kun kukaan ei käynyt päälle. Suomalaiset bussipysäkillä edit K Toivottavasti uskaltaa jatkossakin kun on selvästi tärkeää se kontakti.

Mua kiinnostaa ihan hirveästi tuo Jeren surullinen puoli, koska aistin sitä samaa hänessä ja se iski minullekin yhdestä eilisestä klipistä kun kuitenkin sorruin valvomaan ja katsoin liveä jonkun aikaa. En ole päässyt tulkintoihin asti oikein, jotain ajatuksia on, mutta tosi mielelläni kyllä keskustelisin aiheesta. Voisiko kuitenkin ottaa aiheen tänne yksityiskeskustelun sijaan tai vaihtoehtoisesti perustetaanko sitten ainakin joku meiliketju? Iskee fomo!

T. Yöllinen pohtija
Itsekin olen miettinyt tuota surullisuutta, koska jossain klipeissä oon ollut sellaista näkevinäni. Mutta en osaa oikein sanoa, että mistä se johtuu. Onhan se toki arka aihe nostaa keskusteluun. 🤔
-Cecilia-
 
vierailija
Tekisi kirjoittaa vielä vaikka mitä ajatuksia keikasta, mutta tuntuu että kuulostaisin jopa kanssapuutarhureille kaistapäiseltä. Mutta jotenkin tuntuu tosi merkitykselliseltä, että olin siellä, tavalla jota en ihan osaa avata. Tavallaan ei niin haittaa, jos en pääse enää Kärtsän keikalle (koska tosiaan muutan tässä kuussa ulkomaille), vaikka en saanut Urheilujätkää tai Yhtä vaillaa, mutta sain "talteen" Jeren "essenssin" ja nyt K:n keikoilla käymisen tarve on tavallaan tyydytetty.

Menisin kyllä toki uudestaankin jos joskus pääsen. :) Kunpa näkisi heidät vielä joskus samalla lavalla, K&B.

- Joymuffin
 
vierailija
Assuu: No voi höh jos olimme keikalla lähekkäin, mutta emme tajunneet! Haluaisitkohan mitenkään mailata ja kertoa lisää fiiliksistäsi tuosta surullisuushommasta ja jos haluat, paljastaa vähän tuntomerkkejä, niin ehkä voimme edes jälkikäteen arvata kuka toinen oli siellä. Meinasin postata pari tuntomerkkiä etukäteen tänne, mutta luulin ettei kukaan muu ollut menossa keikalle. Osoitteeni on joymuffin@proton.me

(Ei tullut kauheasti nukuttua viime yönä, varmaan ennen neljää nukahdin.)

- Joymuffin
Joymuffin,
Mä kirjoitan sulle. Nukun vain ensin. 😁 Jos siis koet, että haluat spesifisti mun kanssa jutella? Muutkin täällä intoutuu ehkä jutskaamaan surullisuusasioista, itse en tosiaan halua julkisesti tsättäillä siitä, mutta voidaan fiilistellä keikkaa ja sen herättämiä tuumailuja. 💚

Assuuu
 
vierailija
Joymuffin,
Mä kirjoitan sulle. Nukun vain ensin. Jos siis koet, että haluat spesifisti mun kanssa jutella? Muutkin täällä intoutuu ehkä jutskaamaan surullisuusasioista, itse en tosiaan halua julkisesti tsättäillä siitä, mutta voidaan fiilistellä keikkaa ja sen herättämiä tuumailuja.

Assuuu
Joo, haluan! Ja muutaman muun ihmisen kanssa, mutta ehdottomasti sinun. :)

Saa nähdä, joudunko itsekin ottamaan päikkäreitä, iltapäivän loppupuolella on yksi 1-on-1 työ-Zoom, hngh.

- Joymuffin
 
vierailija
Tekisi kirjoittaa vielä vaikka mitä ajatuksia keikasta, mutta tuntuu että kuulostaisin jopa kanssapuutarhureille kaistapäiseltä. Mutta jotenkin tuntuu tosi merkitykselliseltä, että olin siellä, tavalla jota en ihan osaa avata. Tavallaan ei niin haittaa, jos en pääse enää Kärtsän keikalle (koska tosiaan muutan tässä kuussa ulkomaille), vaikka en saanut Urheilujätkää tai Yhtä vaillaa, mutta sain "talteen" Jeren "essenssin" ja nyt K:n keikoilla käymisen tarve on tavallaan tyydytetty.

Menisin kyllä toki uudestaankin jos joskus pääsen. Kunpa näkisi heidät vielä joskus samalla lavalla, K&B.

- Joymuffin
Hämmästyisin jos onnistuisit järkyttämään millään ainakaan itseäni 😅 sen verran syvissä vesissä omat jutut ja ajatukset soudelleet. (Typona tuli eka suudelleet, kröhöm.)

Mitä olet mieltä siitä suru-aiheesta? Haluaisin jatkaa siitä jollain foorumilla porukalla.

🌙💜
 
vierailija
Minulla ei ole siitä suru-aiheesta tällä hetkellä enempää sanottavaa ilman että kuulen jonkun muun ajatuksia, mutta jos Assuulla on, niin ehkä voisimme tehdä jotain sähköpostiketjua aiheesta?

-Joymuffin
 
vierailija
Kiitos Joymuffin ihanasta keikkaraportista! Vaikuttaa ikimuistoiselta!

Aivan ihanaa että Käärijä näytti Jereä keikalla, Jere on jotain ylimaallisen ihanaa, semmoista valoa tosiaan harvoin näkee ihmisessä🌟🌟🌟
Jere oman tulkintani mukaan ei peittele tai peittelee hyvin vähän, ja se onkin tämä kiinnostavin juttu tässä miehessä. Bojanin sielu tulee mielestäni esille hienoimmillaan laulessaan, mutta välillä aistin jonkinlaista suojakuorta muuten päällä, ei mitään roolia kuitenkaan.

J:n surullisuudesta.. olihan jo siinä Bojanpullokuvassa jotenkin tosi syvissä vesissä oleva tunnelma, täytyy vielä katsoa keikkaklippejä en ole vielä kerennyt.

Itse olen jotenkin aina ollut tosi herkkä aistimaan ihmisten aitoutta ja feikkaamista. Kaikki näytellyt roolit tuntuu tosi raskailta itselle esittää, silloin kun joskus joutuu (esim. työminä joskus) tekis mieli vaan repiä sukkahousut rikki ja juosta alasti metsään, sukeltaa suolampeen sinne ihan pohjamutaan asti ja muuttua osaksi mutaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Toki osaan näytellyt roolini vetää ihan kiitettävästi, siinäkin mielikuvitus on monesti apuna. Jaahas, tänään vedänkin niin kun Sanna Marin. Mites se Sanna taas vetikään? Leilaa kannattaa piilottaa mahdollisimman paljon, koska se on arvaamaton tyyppi joka päästää suustaan täysin ajattelemattomia sammakoita ja saattaa kiivetä puuhun vielä kypsässä iässä, poimia työmatkalla kymmeniä kastematoja ja kuskata niitä turvaan asfaltilta ruohikkoon. Leila toimii epäkypsästi, haastaa ja hyökkääkin jos näkee että jossain toimitaan epäreilusti tai jotain sorretaan. Ja joo, tunnistan myös sen Jeren mainitseman liekkiminäpuolen itsessäni, että jos liikaa tukahduttaa itseään niin rinnassa palaa ja on vaikea pitää aitoa tosiminää piilossa. Minä, minä, minä. Me, myself and I. Tosi itsekeskeistä paskaa taas jauhaa omaelämänkertaa, mutta tässä mun shipissä oli isossa roolissa itsensä uudelleen löytäminen 20 vuoden kanasuikaleidenkäristyskammion jälkeen.

En ole ikinä ollut Käärijän keikalla, ajatus oli etten koskaan menekään. Se ei tavallaan kuulu mulle tosielämässä, pitäisin tämän vaan pääni sisällä koko shipin. Olen tässä kaikessa tavallaan vain täysin ulkopuolinen pieni hiukkanen, joka virtaa tuulen mukana Jeren ja Bojanin läpi ja haltioituu noista kahdesta ihan täysin. En ikinä kommentoisi,seuraisi tai ottaisi yhteyttä, tärkeintä on että ne ON OLEMASSA. Ja juuri se on niin supertärkeää, että tässä paskassa maailmassa on jotain noin uskomattoman kaunista. Sielujen välinen yhteys.

Mutta joo, olen menossa katsomaan Kaija Koota stadikalle, kuulin että sinne on tulossa joku lämppäri? Lupaan pitää silmät kiinni takarivissä, stadikalla tuulee aina ja voi mennä roska pahasti silmään jo paljon ennen kuin Kaija aloittaa. Ruusun laitan hiuksiini jos ruusuni vielä kukkii pihassa laiminlyödyn hoitamisen jälkeen. Tietysti.

Leila 💖
 
vierailija
Arvostan paljon sun tekstiä ja kykyä havainnoida ja huomioida tällaisia reaktioita itsessä ja avata itsereflektiota täällä sanoin!

Harvemmin kommentoin pohdintoja, vaikka niitä tosi paljon arvostan ja ne on mulle tän puutarhalaivan sokeri ja suola. Kiitos kaikille, kun pohditaan täällä!

Ps ja taas, mun vakikysymys on "Kuinka paljon kello on?", ja se on kyllä täysin aiheesta. Mistä tää tietää :O
Kiitos tästä kommentista. Olen ollut jonkun verran ahdistunut siitä, että yksi keskustelija otti mun viestin halveksuntana omaa seksuaalisuuttaan kohtaan. Olet ilmeisesti ymmärtänyt viestin niin kuin sen tarkoitin. Tämä on vaikea aihepiiri.
 
vierailija
Kiitos tästä kommentista. Olen ollut jonkun verran ahdistunut siitä, että yksi keskustelija otti mun viestin halveksuntana omaa seksuaalisuuttaan kohtaan. Olet ilmeisesti ymmärtänyt viestin niin kuin sen tarkoitin. Tämä on vaikea aihepiiri.
Vastasin sinulle aamulla. Toivon ettet ohita viestiäni. Aihepiiri on vaikea ja minullakin on kurja mieli asiasta.
 
vierailija
Huomenta kaikki!

Joku halusi näköjään oikein päättäväiseti pilata ilon täällä viime yönä. Toivottavasti hän pysyy jatkossa poissa. Tarottarelle vielä kerran: luentasi ovat harvinaisen tärkeä osa tätä shippiä, ethän pahoita mieltäsi, kun salamatkustajatrollit hyökkäävät?

Keskustelu Jeren surumielisyydestä kuuluu minun mielestäni tänne, jos pystytte?

On ole katsellut keikkaklippejä vielä, mutta mieleeni tuli, että se surumielisyys voi nyt todellakin korostua Bojanin tilanteen ja mahdollisesti heidän keskinäisen tilanteensa takia. Kuten todettu, se kaljapullohali oli todella surullinen. Lisäksi, Jeren kommentti JO:n eiliseen postiin alkoi 'itkee täysiä'-emojilla, ja sydämiä perään. Kyllä se itkuemoji harkiten valittu oli. Tarkoittiko sitten kuitenkin helpotusta, kun JO pystyy ilmoittamaan, että ensi viikolla alkaa tapahtua? Se riipaisi kuitenkin.

Huomasin muuten eilen juuri ennen nukkumaanmenoa, että Jere on vastannut mun instaviestiin!!! Ja lähettänyt mulle ❤! Kun Jeren biisi julkistettiin 18.1. muistaakseni, oli minulle ainakin heti selvää, että tämä se on. Aloin seurata häntä samantien instassa. En ollenkaan muista hänelle ikinä viestineeni, mutta niin vain osui eilen silmään, että olen johonkin hänen postiinsa kommentoinut 19.1. yksärillä, ja kirjoittanut 'Kateellisten panettelua'. Jere oli laittanut siihen sydämen, ja sen jälkeen vielä kirjoitti 'Elämä on rajua 🤣🤣'.

No ei tiennyt Jere tuolloin, enkä minäkään, että minne ollaan menossa. Ja että matkastamme tulee tavallaan yhteinen. 😅

Sipriina
 
vierailija
Ajattelin kirjoittaa pitkän tarotmammaa puolustavan kommentin, mutta jankkaaminen lienee turhaa. Jokainen lukekoon ja jättäköön lukematta mitä haluaa.

Kaikki elämässä on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi
-Tove J -

Mulle Tarotmamma on kymppi kautta kymppi. Aina.

Leila 💖
 
vierailija
Surullisuudesta: Ehkä hänestä vain tihkuu läpi ne ristiriitaisuuden tunteet jotka aiheuttaa se, että on saanut sen mitä halusi (suosion) mutta sillä kaikella on hintansa (koko ajan joku vaatimassa jotain).
 
vierailija
Kiitos tästä kommentista. Olen ollut jonkun verran ahdistunut siitä, että yksi keskustelija otti mun viestin halveksuntana omaa seksuaalisuuttaan kohtaan. Olet ilmeisesti ymmärtänyt viestin niin kuin sen tarkoitin. Tämä on vaikea aihepiiri.
Mun täytyy myös tästä sanoa, että en ollenkaan kokenut sitä noin, vaan sanoitit aidosti omaa kokemustasi. Älä ole pahoillasi. Ja samat sanat keskustelukumppanillesi. Nämä ovat herkkiä aihealueita, mutta ei vaikuta siltä että kumpikaan tarkoitti pahaa.
 
vierailija
Surullisuudesta: Ehkä hänestä vain tihkuu läpi ne ristiriitaisuuden tunteet jotka aiheuttaa se, että on saanut sen mitä halusi (suosion) mutta sillä kaikella on hintansa (koko ajan joku vaatimassa jotain).
Minäkin luulen että se voisi liittyä tähän, elämä on muuttunut hurjasti kertarysäyksellä, eikä paluuta ole. Ja kyllähän hänestä, liven perusteella, säteili myös iloa ja liikutustakin? Saman asian toinen puoli. ❤
 
vierailija
En saa untta ja tulin lisäämään vielä pari syvällisempää pohdintaa keikkarapooni, koska nämä pitävät minua hereillä (sen lisäksi, että kroppa on yhä ylikierroksilla keikasta). Mietin Leilan räppejä, kuten sitä missä mietitään onko paikalla Jere vai Käärijä tms. Leila tuntuu tavoittaneen tosi hyvin jotain jonka tajusin paljon paremmin vielä keikalla. Kärtsän välispiikkejähän on usein kritisoitu kun välillä on pelkkää v-sanaa ja muuta perseilyä, mutta jotenkin "it all makes sense now". En ole ainoa joka on sanonut, että ne spiikit tuntuvat livenä ihan erilaisilta. Niin kuin ne olisivat eräänlaisia "stoppereita", ettei liikaa Jereä vuoda esiin. Tänään sitä vuosi aika paljon, ja sitten taas välillä kuultiin miten joku on "p*rsereikä" tai "v*tun r*nkkari" jne. Mutta ei se estänyt näkemästä kaikkea sitä valoa mikä siellä oli takana.

Ja jotenkin Jere & Bojan -kombo on vielä paljon selkeämpi kuin ennen, mutta tämä loksahteli kunnolla kohdaleen vasta keikan jälkeen. Keikalla B ei noussut mitenkään esiin paitsi yksi sivulauseessa ollut Are you -kiekaisu kun K näki Are you -kyltin, joka ilmeisesti oli sitä varten siellä, kun minusta vieressäni ollut kyltti katosi kun haluttu kiekaisu oli saatu. Mutta hassua että silti keikka jotenkin vahvisti shippausfiiliksiäni entisestään, paljon.

Lisäksi jotenkin välittyi jotain surullista Jerestä, mutta todella syvällä rivien välissä enkä osaa sanoa mistä se olisi välittynyt, niin ehkä tämän osuuden asiasta keksin päästäni. (Ja en siis sano että surisi mitään B-asiaa tai muuta, jos en kuvitellut niin paras selitys on se, että kun herkät ihmiset ovat avoimia, niin vaikka he olisivat iloisia ja onnellisia, heissä on aina jotain vähän surullista.


P.S. Vastaus autokysymykseen: B:tä ei mainittu tai implikoitu, mutta tuskin oli missää lähimaillakaan eikä ainakaan sen jälkeen. Homoklubimusa: Euroviisuja, Cheriä, kasaripoppia yms.

- Joymuffin
Olisko Siitä viis -biisissä vastaus mahdolliseen pieneen surumielisyyteen..
 
vierailija
Muakin kyllä kiinnostaa, mistä tämä fiilis surullisuudesta kumpuaa? Vauvalla puhutaan, miten iloiselta Kärtsä vaikutti. Itse seurasin ig-liveä ja mustakin K vaikutti pikemminkin tosi vapautuneelta, energiseltä ja iloiselta.
 
vierailija
Olipas päräyttävää herätä tähän aamuun ja kahlata yön viestit läpi, huh! Anonymiteetin takaa kirjoittamisella on molemmat puolensa ja aina välillä ne pirskahtelee esiin vähemmän miellyttävässä muodossa, kun jonkun asian ympärillä jää luuppi pahasti päälle. Toivottavasti Tarotar et kuitenkaan ottanut itseesi ja jätä meitä, kuten joku sanoi, että ei olla vielä Rekonkaan lähdöstä toivuttu niin ei me olla valmiita luopumaan sinusta! Olet tärkeä osa meidän shippimatkaa! 🙏❤

Suuren suuret kiitokset Joymuffin ja Assuu keikkaraporteista, ihan huikeita! Kukkiksen rapsaa odotellessa! Kävin aamulla katsomassa K instastoorit ennen kun tulin tänne ja jo niitä katsoessa huokui jotenkin tosi hyvä fiilis keikalta ja minusta K vaikutti kauhean vapautuneelta. Ehkä se on toi intiimimpi klubitunnelma tai sitten joku muu… Olen kyllä iloinen, että pääsitte kokemaan sen kaiken livenä! 🤗 Mahtavaa myös, että porukkaa on ollut ympäri maailmaa, kyllä se varmasti kertoo myös Klle, että ne ulkomaankeikat on tärkeitä vaikka rahallisesti takkiin tulisikin. Mulla ei ole ollut ihan hirveää hinkua K keikoille, mutta kieltämättä tästä jäi sellainen fiilis, että olisi se sittenkin kiva kokea tuo kerran elämässä.😊

Minua kiinnostaisi myös kuulla lisää tuosta K surupilkahduksista. Noissa stooriklipeissä en itse sitä nähnyt, mutta ne nyt ovatkin tosi pieniä häivähdyksiä. Se, että herkät ihmiset kantavat mukanaan aina surullisuutta, oli minusta todella hyvin sanottu (anteeksi en muista että keneltä teistä se tuli) ja saan kyllä kiinni ajatuksesta vaikka en itsekään osaa sanallisesti kertoa, että miksi tai miten.

Homofobia-asiaan vaikka täällä oli siitäkin jo tosi hyvää keskustelua. Tunnistan tuon sisäistetyn homofobian myös itsessäni vaikka en ole hetero. Fobia on ehkä vahva sana, mutta parempaakaan ei tähän kohtaan keksi. Siihen liittyy niin aikaan ja kulttuuriin sidotut, opitut ajatukset ja toimintatavat ja vaikka niihin tietoisesti kiinnittää huomiota ja yrittää toimia toisin niin silti ne lapsuudessa opitut pulpahtelee alitajunnasta. Esim. asioita joihin itse syyllistyn vaikka ympärilläni on todella paljon sateenkaarevaa väkeä, tarve luokitella ihmisiä ulkonäön perusteella (”homotutka”), tarpeeton sukupuolittaminen, polyamorian kummaksuminen jne.

Onneksi näissä asioissa on menty huimasti eteenpäin 30 vuodessa, silti seksuaalisuuden ja sukupuolten tasa-arvon puolesta joudutaan edelleen tekemään aktiivisesti työtä, ja se kertoo vain siitä, että opitut (yhteiskunnalliset)!asenteet on meihin niin vahvasti juurtuneina ja niiden muuttaminen vaatii tietoista ajattelua ja erilaisuuden ymmärtämistä.

Ailakki, joka prograstinoi etäkonttorilla 🤫
 
vierailija
Ajattelin kirjoittaa pitkän tarotmammaa puolustavan kommentin, mutta jankkaaminen lienee turhaa. Jokainen lukekoon ja jättäköön lukematta mitä haluaa.

Kaikki elämässä on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi
-Tove J -

Mulle Tarotmamma on kymppi kautta kymppi. Aina.

Leila
Tove Jansson muuten mainitaan myös ficcini seuraavassa osassa! Kiinnostava yhteensattuma. Tai "sattuma", mitä näitä nyt on.

Ihanaa kun vastasit. :)

Ja siis tuo surullisuus oli niin syvällä rivien välissä ja onnellisuuden takana, että yöllä uskottelin itselleni kuvitelleeni koko jutun kunnes täällä oli kommentteja, että muutkin ovat aistineet sen eilen, niin paikalla olemalla kuin liven läpikin.

Jotenkin Jere Jerenä on kuin Bojan laulamassa Padamia maaten ja sydän auki.

- Joymuffin
 
vierailija
Huomasin viestisi kun tulin katsomaan keikkakokemuksia täältä.

Minuakin jäi tämä harmittamaan ja mietin sekoitinko viestit koska et tunnu tunnistavan asioita joista puhuin. Oletan että kirjoitit 3 viestiä aiemmin aiheesta, ekana sen jossa kauhistuit vauvan puolella ollutta keskustelua, se mihin vastasin ja sitten pidempi jossa kerroit yleisesti että on vaikeaa katsoa homokohtauksia tv:ssä ja seksikohtauksia ylipäätään? Jos et ollut näiden viestien takana, erehdyin henkilöstä ja pahoittelen. Muutenkin olen kyllä harmissani että tulin aiheuttaneeksi noin kurjan mielen, en ketään halua häätää mihinkään. Minusta vaan todella kuulosti siltä että pidät s/m touhuja aivan kauheina ja niistä kirjoittelun vauvalla kamalana, mitä erikseen tulit kommentoimaan, perusteena että olet herkkä. Tämä kohta osui itseeni. Itsekin olen herkkä joten nämä asiat eivät sulje toisiaan pois. Kink-sheimausta on niin valtavan paljon.

Homofobiasta - vähän samaan tapaan kuin sisäistettyä naisvihaa, jota on melkein mahdotonta olla kantamatta, myös sitä sisäistettyä homofobiaa kannattaa tarkastella itsessään, kuten joku toinenkin kirjoitti. En tarkoittanut että toivoisit jotain pahaa jollekin homolle, vaan paljon paljon kevyempiä nyansseja. Se hetero-oletus on niin vahva yhteiskunnassa. Anaaliseksin ällöttely on yksi varmaan perinteisimmistä homofobisista puheenparsista kyllä.

Lisäksi kerroit itse että seksuaalisuuden kanssa on lukkoja ja koska itsellä on ollut sama tilanne, kysyin siksi, että oletko harkinnut seksuaaliterapeutilla käyntiä. Huomaan että otit jonain moitteena tuon mikä ei kyllä ollut tarkoitus. Ovat monet aivan huikeita ammattilaisia.

Minua harmittaa että oma viestini tulkittiin hyökkäykseksi vaikka yritin olla rakentava itselleni herkkien asioiden kanssa. Aina ei onnistu. Älä ainakaan minun takiani laivaa jätä. Omakin matka identiteettiasioihin on kesken. Matka jatkuu.
Joo olin aika ahdistunut siitä, mitä ajatuksia olin saanut sinussa aikaan. Minun viestejäni ovat kaikki nuo. Se syy, miksi en yhtään pitänyt vauvalla olleista pohdinnoista anaaliseksiin liittyen johtui omasta mielestäni ihan siitä, että pohdiskelut liittyivät kuitenkin oikeisiin ihmisiin. Siksi en halunnut niitä lukea tarkemmin. Ehkä tähän, että halusin olla lukematta, liittyy joku muukin syy, mutta en tunnista sitä. Tämä aihepiiri on kyllä vaikea. Nytkään en tässä uusimmassa viestissäsi ymmärrä tuota kohtaa, että mielestäsi pidän s/m touhuja aivan kauheina. Tarkoitat ehkä sitä, kun mainitsin rohkeat fanficit ja piirrokset. Tässä tullaan taas siihen, että kun kyse on oikeista ihmisistä, ne eivät tunnu mukavilta. Tunnen kyllä olevani heikoilla jäillä tässä aihepiirissä ja varmaan mulla on ennakkoluuloja, joita en itse edes tunnista. Seksuaaliterapiasta sen verran, että mun olisi pitänyt mennä siihen nuorempana, nyt ei varmaan enää kannata🙂tarkoitus kaiken kaikkiaan ei ollut moralisoida, vaan tuoda omat rajoittuneisuudet esiin.
 
vierailija
Minustakin se anaaliseksikeskustelu meni vähän yli, en haluaisi nähdä myöskään heteroseksiin liittyen yksityiskohtaista keskustelua, miten jonkun julkkiksen lääketieteelliset toimenpiteet voivat vaikuttaa heidän seksielämäänsä tai vaikkapa pidätyskykyyn.

Mutta toki ihmisillä on erilaisia näkemyksiä aiheesta, missä menee rajat. Itse kirjoitan ficcejä joissa on seksiä ja toisten mielestä sekin ylittää paljon rajoja (olen se joka myös kirjoitti Vauvalle siitä, että koen kinksheimauksen erityisen ongelmalliseksi M/M-kontekstissa jossa monen mielestä kaikki seksi on jotenkin väärin).. Minun mielestäni esim. omat ficcini ovat okei mutta se suikkarifanitaide tuntui liialta. Toki joku voi sanoa, että olen puolueellinen ja ovat ihan samaa kamaa.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä