Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olihan Jere tosi ihana. Ne UMK voiton jälkeiset videot ainakin sulatti mun sydämen. Nykyisestä julkisesta kuvasta en enää sanoisi ihana, mutta hän onkin muuttunut enemmän Käärijäksi eli roolihahmoksi. Mutta läheisilleen on varmasti edelleen ihana Jere.

Kun on lukenut/kuunnellut heidän haastattelujaan, huomaa myös arvojen olevan aika lailla samanlaisia. Perhekeskeisiä, vanhempiaan arvostavia, omista lapsista ja perheestä haaveilevia.

Kosketti hirveästi, kun JOn tyypeiltä oli jossain jo aika vanhassa klipissä kysytty, mikä on heidän mielestään paras lahja, jonka nainen voi miehelle antaa (ei ole linkkiä). Ja Bojan vastasi salamannopeasti, että synnyttää hänelle lapsen. Muilla oli jotain ei näin yllättävää.

Itsestäänkin tietää, miten paljon helpommin kohtaa sellaisen kanssa, joka ajattelee asioista samalla tavalla.
 
vierailija
Voi apua, kun katon noita vanhoja euroviisuvideoita ja kaikkia klippejä, niin hetken jo mietin, et onko noi tapahtunut oikeesti vai oonko vaan kuvitellut Mutta kyllähän ne on ja edelleen kyllä nään sen kemian noiden kahden välillä. Ja tuo B:n ihastus on niin läpinäkyvää. Ois luullut, et edes yrittäis peitellä sitä. Mut ei varmaan just tajunnut, miten pahasti se näkyy ulospäin ja et kaikki päätyy videoille
Mäkin luulen että ei ole tajunnut ollenkaan miten hyvin näkyy se palava ihastus ja sitten vielä nuo hidastukset niistä klipeistä, joissa ei tiedä olevansa kuvattuna noiden livejen yms lisäksi. Ne tuntuvat vähän pahaltakin katsella, tiedän ettei ne ole mun silmille tarkoitettu mutta imen niitä silti sisääni kuin addikti. Minäkin olin vähän kuin unohtanut miten selvää tuo heidän välisensä ihastus ja kemia olikaan. Ei ihme jos kumpikin kaipaa tuonne kuplaan... Loverpool... näissä viisuaikaisissa klipeissä B:n ihastus korostuu ja J on vielä vähän pihalla, mutta kuten luennatkin ovat antaneet ymmärtää, tuntuu että se tunne voimistui hänelläkin loppua kohden ja Suomeen palattuaan oli aika doomed hänkin. Näin mun shippilasini haluavat kertoa ja kerrata. Voi kunpa tuossa vaiheessa olisi ollut tämä vertaisristeily olemassa.

Vaikka tässä välissä on tapahtunut hirveästi, tuosta kaikesta on oikeasti vasta 3 kk. Siis k o l m e KUUKAUTTA! Se on aivan mitättömän vähän aikaa ja kun tuota klippiä katsoo niin en mitenkään voi uskoa että nuo tunteet kuolisi tuossa ajassa, mitenkään. Etenkin kun välissä on nähty ja viestit kulkeneet. Jos muistatte oman salamaihastuksen tai ensirakkauden niin pystyy suhteuttamaan. Ei se vaan unohdu.

Tämä ajatus lämmittää mua nyt kovasti tänään.

🌙💜
 
vierailija
Mäkin luulen että ei ole tajunnut ollenkaan miten hyvin näkyy se palava ihastus ja sitten vielä nuo hidastukset niistä klipeistä, joissa ei tiedä olevansa kuvattuna noiden livejen yms lisäksi. Ne tuntuvat vähän pahaltakin katsella, tiedän ettei ne ole mun silmille tarkoitettu mutta imen niitä silti sisääni kuin addikti. Minäkin olin vähän kuin unohtanut miten selvää tuo heidän välisensä ihastus ja kemia olikaan. Ei ihme jos kumpikin kaipaa tuonne kuplaan... Loverpool... näissä viisuaikaisissa klipeissä B:n ihastus korostuu ja J on vielä vähän pihalla, mutta kuten luennatkin ovat antaneet ymmärtää, tuntuu että se tunne voimistui hänelläkin loppua kohden ja Suomeen palattuaan oli aika doomed hänkin. Näin mun shippilasini haluavat kertoa ja kerrata. Voi kunpa tuossa vaiheessa olisi ollut tämä vertaisristeily olemassa.

Vaikka tässä välissä on tapahtunut hirveästi, tuosta kaikesta on oikeasti vasta 3 kk. Siis k o l m e KUUKAUTTA! Se on aivan mitättömän vähän aikaa ja kun tuota klippiä katsoo niin en mitenkään voi uskoa että nuo tunteet kuolisi tuossa ajassa, mitenkään. Etenkin kun välissä on nähty ja viestit kulkeneet. Jos muistatte oman salamaihastuksen tai ensirakkauden niin pystyy suhteuttamaan. Ei se vaan unohdu.

Tämä ajatus lämmittää mua nyt kovasti tänään.
Ihan vasta törmäsin johonkin aamu-TV:n haastatteluun pian Euroviisujen jälkeen. Ivan Puopolo haastatteli. Kysyi jotain myös ystävyydestä Bojanin kanssa, ja oli ihan pihalla jopa siitä, minkä maan edustaja JO oli.

Kyyneleet nousi silmiin, kun katsoi sitä haastattelua. Kärtsän innosta hehkuvia silmiä, puhetta ja ihastusta, jota ei pystynyt millään piilottamaan.
 
vierailija
On ollut ihanaa seilata kanssanne tällä laivalla, puutarhurit! 🌱

En juurikaan seurannut viisuja keväällä, vasta finaali-iltana avasin telkkarin. Ja sitten se olikin menoa. Selasin paljon viisukamaa netistä, löysin ruusut ja päädyin palstojen pariin. Hyvin erilainen kesä tuli kuin alun perin olin ajatellut. Mitään en ole saanut aikaiseksi kun olen roikkunut shippauksen äärellä, vahdannut palstoja ja jopa uhrannut uniaikaa fanfictionille😅😱 En silti vaihtaisi näitä kokemuksia pois, olen saanut tästä sen verran iloa ja hyvää mieltä. 💗

Oon kylläkin ollut sivustakatsojan roolissa, toisinaan kirjoitellut jotakin. Olen kuitenkin lukenut hyvin mielelläni teidän pohdintoja ja analysointeja päivä toisensa perään. Erityismaininta Tarottarelle tarot-tulkinnoille, jotka shippaukseen liittyvien seikkojen lisäksi on saaneet oman suhtautumisen astrologiaan ja hengellisyyteen muuttumaan.⭐ Olen alkanut uskoa asioihin ja tapahtumiin, joille ennen olisin pyöritellyt silmiäni. Koen että näkökulmani maailmaan ja universumiin on laajentunut huomattavasti ja olen siitä vain iloinen.😄

Taidan nyt itsekin valita nimimerkin, kuten muutamat muut tänään🙂 Olen avoimin mielin uudelle palvelimelle siirtymisen kanssa jos tilanne täällä äityy jatkumaan trollaamiseen ja muiden lyttäämiseen. Toivottavasti puutarhassa voidaan vielä toistaiseksi pysyä.

-Indigo
 
vierailija
Sulla oli hyviä pointteja tuossa, voi olla juuri noin, että B tai molemmatkin yrittää suojella toisiaan ja omia tunteitaan ja juuri siksi yrittäneet häivyttää julkista yhteydenpitoa, mutta eivät kuitenkaan halua myöskään antaa sellaista vaikutelmaa, että välit olisivat poikki. Ja se varmasti tuntui B:sta ihanalta, miten hänet otettiin vastaan siellä Tavastian keikoilla, varmaan jäi hyvä fiilis niistä.
Mä sain itseäni vähän maadoitettua eilisen G-shokin jälkeen palaamalla J&B-perusasioihin, ja tuossa tarot-luennassa mainittu twin flame -meininki kyllä näkyy esim tällä tosi hyvällä koostevideolla, jonka mä katsoin nyt vasta ekaa kertaa, tähän on koottu melkein kaikki keskeiset hetket ja ihana taustabiisi valittu (sori jos tää on jo linkattu tänne aiemmin, tää video on 10 päivää vanha):
Käärijä and Bojan - Where it all started | Eurovision bromance - YouTube
Toi on ihana kooste💔 Tuo kohta missä K sanoo "this guy is my puppy", niin B syöttää K:lle jotain ja laittaa sit loput omaan suuhunsa...se on musta tosi intiimiä ja kertoo kyllä siitä, että ovat tuossa vaiheessa tosi läheisiä. Melkeinpä tulee tunne, että ovat jo ennen tuota suudelleet, joten ihan hyvin voi sitten haukata samasta tacosta vai mitä tuo olikaan.
 
vierailija
Ihan vasta törmäsin johonkin aamu-TV:n haastatteluun pian Euroviisujen jälkeen. Ivan Puopolo haastatteli. Kysyi jotain myös ystävyydestä Bojanin kanssa, ja oli ihan pihalla jopa siitä, minkä maan edustaja JO oli.

Kyyneleet nousi silmiin, kun katsoi sitä haastattelua. Kärtsän innosta hehkuvia silmiä, puhetta ja ihastusta, jota ei pystynyt millään piilottamaan.
Minäkin törmäsin vasta tuohon samaiseen haastikseen ja kyyneleet tulvi silmiin sitä katsoessa. Hän oli aivan auki, aivan purskahtamaisillaan tunteesta joka vaan halusi ulos. Toinen ihana pätkä oli vielä viisuissa jossa vastasi parhaansi asiaksi viisuissa "The Bojan". My first... friend here. Niin ihanaa ja muut nyökyttelee ymmärtävästi vierellä. Ollaanhan viisuskenessä eikä kukaan tiennyt J parisuhdestatusta....

Milloinkahan se iski että apua tää tunne onkin jotain isoa ja todnäk koko identiteettiä ravistelevaa jos sen myöntää edes itselleen. Se on saattanut pelästyttää ja laittaa niitä tukoksia ja muita päälle, joista ollaan saatu kuulla Energiamammalta ja Tarottareltakin vastaavaa sekavuutta J sisimmän kanssa.

Tässä kohtaa mun viimeiset analyyttiset ja aina tutkimukseen nojanneet aivosoluni yrittää huudella vastalauseita ennen kuin humahdan lopullisesti "hörhöilyn" imuaukkoon. Mutta totuus on että olen mennyttä, tämä kaikki vaan tuntuu yhtä luonnolliselta kuin hengittäminen. Kuin tuuli puissa, auringon lämpö iholla. Luonnollista ja jotain mikä vaan on tarkoitettu.

🌙💜
 
vierailija
Mä en enää ole varma, missä kohtaa hyppäsin laivaan. Olin toki seurannut viisuja ja Käärijä-ilmiötä mutta en todellakaan älynnyt mennä Instaan kyttäämään stooreja yms 😣 Laivareissu saattoi alkaa tuosta Puopolon tekemästä haastiksesta MTV:llä tai sitten siitä HS:n haastiksesta. Sen muistan, että menin Vauvalle katsomaan, keskustellaanko aiheesta siellä, ja sitten olinkin jo luiskahtanut kaninkoloon 😆

Shippausvideoista mun lemppareita on Dinner date, P*ssy magnet -video, tietysti finaali-illan kaulapusut ja Tavastian matsku.

Jälkikäteen tuntuu, että Bojanin ihastuminen oli niin ilmeistä, että mun on vaikea uskoa, että hän olisi jotenkin yrittänyt peitellä sitä. Jos päätä pahkaa ihastuminen on hänelle luonteenomaista, eipä ole ainakaan viisuissa yrittänyt kontrolloida eleitään ja ilmeitään.
Ja kuitenkin hän vaikuttaa tyypiltä, joka osaa halutessaan olla pidättyväinen 🤔 Joo, lukitsen vastaukseni: B ei ole aiemmin ihastunut yhtä palavasti 🥰

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Kiitokset tervetulotoivotuksista!

Oon alkanut ihan täpöllä uskoa tuohon twinflame -juttuun. Se selittäisi, miksi tämä kaikki resonoi niin vahvasti meihin henkisiin ja herkkiin ihmisiin. Kuten sanoin jo aiemmin, niin jotain jännää ja selittämätöntä tässä vaan on. Ja mä ajattelen itse, että twinflame - suhde menee jotenkin yli ja ohi perinteisistä platoninen suhde/kaverisuhde - määrittelyistä, se on kokonaan toisen tason juttu. Ja just se määrittelemättömyys kiinnostaa itseäni tässä, ilman mitään henkisyysjuttujakin.

Joymuffin avasi hyvin sitä, mikä tuossa Tavastia -materiaalissa kiehtoo. Siinä on jotenkin myös tosi paljon tasoja, kun on toisaalta tietoista fanservicea, ikään kuin yhteistä leikkiä jossa fanikunta on "kolmantena osapuolena", mutta sitten kuitenkin tulee tunne, että siinä ei ole koko kuva.

Itse voisin tulla livemiittiin kauempaakin jos aikataulut osuu kohdalleen, en asu ihan Etelä-Suomessa itse. Oon avoin myös zoom- tms. tapaamisille mut joudun ehkä vähän keräämään rohkeutta ensin. Haluan pysyä täällä 100% tunnistamattomana, mut pienessä ja turvallisessa porukassa omalla henkilöllisyydellä esiintulo ei ole ongelma. Ainoa, mitä mietin on se, että ei s**tana jos porukkaan osuisi joku mun asiakas, oon nimittäin yksi palstan lukuisista terapeuteista 😅 Vaikka häviävän pieni todennäköisyyshän se olisi...

Stella
 
vierailija
Mä en enää ole varma, missä kohtaa hyppäsin laivaan. Olin toki seurannut viisuja ja Käärijä-ilmiötä mutta en todellakaan älynnyt mennä Instaan kyttäämään stooreja yms Laivareissu saattoi alkaa tuosta Puopolon tekemästä haastiksesta MTV:llä tai sitten siitä HS:n haastiksesta. Sen muistan, että menin Vauvalle katsomaan, keskustellaanko aiheesta siellä, ja sitten olinkin jo luiskahtanut kaninkoloon

Shippausvideoista mun lemppareita on Dinner date, P*ssy magnet -video, tietysti finaali-illan kaulapusut ja Tavastian matsku.

Jälkikäteen tuntuu, että Bojanin ihastuminen oli niin ilmeistä, että mun on vaikea uskoa, että hän olisi jotenkin yrittänyt peitellä sitä. Jos päätä pahkaa ihastuminen on hänelle luonteenomaista, eipä ole ainakaan viisuissa yrittänyt kontrolloida eleitään ja ilmeitään.
Ja kuitenkin hän vaikuttaa tyypiltä, joka osaa halutessaan olla pidättyväinen Joo, lukitsen vastaukseni: B ei ole aiemmin ihastunut yhtä palavasti

Viisufinaalin jälkeinen video siellä jossain käytävällä on kyllä riipaiseva. Se hali ei lopu lainkaan, eikä heidän väliinsä mahdu nenäliinaakaan. Mulle jäi siiyä sellainen fiilis, että K itkee ja B pitää sitä pään ympäri kiinni rauhoittaakseen niin, että voi nostaa kasvonsa kameroille. Ja B:n kommentit jälkeenpäin - enemmän kuin omaa huonoa menestystä hän suri sitä, ettei Suomi ja Käärijä voittanut.

Awwww.
 
vierailija
Ihan vasta törmäsin johonkin aamu-TV:n haastatteluun pian Euroviisujen jälkeen. Ivan Puopolo haastatteli. Kysyi jotain myös ystävyydestä Bojanin kanssa, ja oli ihan pihalla jopa siitä, minkä maan edustaja JO oli.

Kyyneleet nousi silmiin, kun katsoi sitä haastattelua. Kärtsän innosta hehkuvia silmiä, puhetta ja ihastusta, jota ei pystynyt millään piilottamaan.
Siis mikä haastattelu tää on? Ei oo tullut vastaan 🤔
 
vierailija
Mä ymmärsin juuri hetki sitten konkreettisesti että olen laittanut koko kesän tähän laivareissuun. Kävelin pitkästä aikaa puutarhassani (ihan siinä oikeassa, joka on ulkona) takapihan puolella ja viinimarjat olivat kypsyneet. Olin ihan että miten ne nyt jo voi olla kypsiä, kunnes tajuntaani iskeytyi, että viimeisiä päiviä heinäkuusta tässä mennään. Nöyränä kävin myös tarkistamassa pensasmustikat, joo, kypsiä oli sielläkin jo. Onneksi ei tullut laitettua sitä kasvimaata ja yrttipenkki jäi vajaaksi, minttu vaan rehottaa (eli mojitot kehiin viikonloppuna). Onneksi ruohonleikkuun on suorittanut talon muu väki.

Enid (harkitsee vakavasti muuttoa kerrostaloon)
 
vierailija
Mä en ole pitänyt itseäni mitenkään herkkänä enkä osaa lukea ketään mutta silti humpsahdin täysillä enkä pois pääse.

Mietin juuri, että onko Jere romanttisesti ihastunut mutta muistin sitten ne onnelliset hymyt kun puhuu Bojanista.


Kyllä molemmat ovat rakastuneita toisiinsa ❤

Mango
 
vierailija
Toi on ihana kooste Tuo kohta missä K sanoo "this guy is my puppy", niin B syöttää K:lle jotain ja laittaa sit loput omaan suuhunsa...se on musta tosi intiimiä ja kertoo kyllä siitä, että ovat tuossa vaiheessa tosi läheisiä. Melkeinpä tulee tunne, että ovat jo ennen tuota suudelleet, joten ihan hyvin voi sitten haukata samasta tacosta vai mitä tuo olikaan.
Olen miettinyt samaa usein tuota klippiä katsellessa. Ei moni lyhyen aikaa tuntenut tekisi jotakin noin intiimiä noin luontevan oloisesti. He vetivät toisiaan puoleensa magneetin lailla alusta asti.
 
vierailija
Suurkiitokset taas luennasta minusta voi hyvinki olla mahollista että B on täytyny tehdä jonku sortin päätöksiä ton Gregor asian suhteen. Kun eikös hän periaatteessa ole bändin pomo? Harmittaa kyl minuaki tosi paljon toi koko Gregor sotku kaikkien kannalta mielestäni jotain puuttuu kun jäi hullu manageri pois.. tarottarelle, onko seuraava luenta siis tollane J tunneluenta vai aiotko vielä kokeilla Matin ja Etelin luentaa kaksikon väleistä?
Tuota noin.. nostin tänään sekä Matin, Etelin ja Jessen kortit. Kaikista heistä löytyi google haulla podcasteja mitkä helpotti luennan tekemistä huomattavasti. Pidin luennat tosi lyhyinä, en mennyt yhtään henkilökohtaisuuksiin heidän kohdallaan kuten lupasin jo aiemmin, kysyin vain kunkin näkemystä Jeren ja Bojanin väleistä viisukuplan aikana ja sen jälkeen. Mutta mutta, en tiedä voinko julkaista näitä luentoja koska joissain niissä on sellaisia juttuja mitkä voitaisiin ehkä katsoa sellaiseksi että minä yritän lietsoa riitaa vetämällä mukaan tiettyjä ihmisiä jotka lasketaan yksityishenkilöiksi (mikä siis ei ole minun tarkoitus, tiettyjä asioita tuli vain noissa luennoissa esiin ilman että edes kysyin asiasta) 🔮
 
Tuota noin.. nostin tänään sekä Matin, Etelin ja Jessen kortit. Kaikista heistä löytyi google haulla podcasteja mitkä helpotti luennan tekemistä huomattavasti. Pidin luennat tosi lyhyinä, en mennyt yhtään henkilökohtaisuuksiin heidän kohdallaan kuten lupasin jo aiemmin, kysyin vain kunkin näkemystä Jeren ja Bojanin väleistä viisukuplan aikana ja sen jälkeen. Mutta mutta, en tiedä voinko julkaista näitä luentoja koska joissain niissä on sellaisia juttuja mitkä voitaisiin ehkä katsoa sellaiseksi että minä yritän lietsoa riitaa vetämällä mukaan tiettyjä ihmisiä jotka lasketaan yksityishenkilöiksi (mikä siis ei ole minun tarkoitus, tiettyjä asioita tuli vain noissa luennoissa esiin ilman että edes kysyin asiasta)
Voi Tarotar! Olet kyllä viisaasti ajatteleva. Olisi aivan ihana kyllä kuulla nuo luentasi. Ovat niin osa tätä tarinaa. Mietin, olisiko se mahdollista niin, että viittaat vain tosi yleisellä tasolla muihin ihmisiin, sis. yksityishenkilöt, sen enempää henkilöimättä mihinkään suuntaan. Kuulisimme päähenkilöiden osuuden ja muu jäisi jokaisen itsessään pohdittavaksi 💚
 
vierailija
Täältä löytyy

Oonhan mä tän kyl joskus katsonutkin, en vaan muistanut enää. Mut piti kattoa uudestaan se kohta, kun puhuu B:stä. 😅 "Täs on jotain meidän välillä". Mut sit lisää, et "vähän kuin sais uusia ystäviä".

No niin.. Ja nyt tuli ekan kerran kysymys, et kuinka monta sanaa lauseessa 'minä rakastan sinua'. 💖
 
vierailija
Selailin jotain vanhoja lehtiä heittääkseni roskiin ja yhdessä on suomenkielinen käännös runosta "Hylätty puutarha", kirj. Algernon Charles Swinburne, suom. Anna-Mari Räsänen-Rogers. Kirjoittaja oli muuten homo, ehkä siksi kirjoitti nimenomaan ruusuista. Ja tämä sijoittuu englantilaiseen rantaan, niin aivan selvästi toki Liverpooliin. :p

Itse runo kertoo puutarhasta, josta ruusut on aikaa sitten kerätty pois eikä odotettu kulkija tullut. Runo on tosi pitkä ja ihan supersurullinen (alkukielinen versio jonka googlasin on vielä paljon karumpi mielestäni), mutta lainaan tähän pari otetta runon keskivaiheilta, jotka eivät edusta sitä kaikkein pahinta goottiangstia.

"Silti täällä kesällä ihmisäänet kuuluivat,
lapset leikkivät aamuisin ja ilakoivat
ja ne jotka toisiansa rakastivat,
palasivat tänne illoin, ja katsoivat
merelle päin - Sata nukkuvaa vuotta sitten.

[...]

Käsi tiukasti kädellä ja sydämellä
he seisoivat sanoen: katso tuonne!
Kuiskailleen toisilleen rakkauden sanoja
he etsivät vastausta meren kukista -
Vain vaahtoavat kukat aaltojen
kukkivat silloinkin kun ruusut ei.

Jos kevyesti joskus toisiaan rakastavat
saattavat kuolla, entä me?
Kun tuuli yhä laulaa, ja aallot samat vaahtoaa
ja kukkatarha viimeinen terälehtensä karistaa
Jos kevyesti kuiskanneille huulille sanota ei ei -
jos ei seinille sateessa kirkastuneille
lausuta sitä sanaa - niin miksi meillekään
rakkaus olisi kuollut?

Jos toiset läpi elämänsä rakastavat
ja silti tahoillansa omilla käyvät -
jos toiset yhtä loppuun asti ovat,
niin rakkaus mihin sitten loppuu -
ken tähän kysymykseen vastaa?
"

Jottei menisi liian paatokseksi, niin todettakoon vielä, että Barbie-elokuvan hengessähän Bojanin todettiin aiemmin olevan Ken. Että vastausta siis odotellaan Boitsulta. :)

- Joymuffin
 

Yhteistyössä