Lapsettomuushoidoissa olevat

Hei! Onks teille tehty tuota endometrium testiä mitä mulle ehdotettiin (kolme km jos kemialliset lasketaan perusteella). Kiinnostaa kuulla kokemuksia jos on.
Tekemättä on enää tuo kysymäsi endometrium-testi sekä miehen ja itseni yhteensopivuus testi - näihin on lähetteet jo kirjoitettuna.

Tehtynä on perus-hormoniverikokeet, AITEnd, tromboositutkimukset, miehen ja itseni kromosomit, ferritiini ja kaikenmaailman vitamiini-ja muita mittauksia.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Tekemättä on enää tuo kysymäsi endometrium-testi sekä miehen ja itseni yhteensopivuus testi - näihin on lähetteet jo kirjoitettuna.

Tehtynä on perus-hormoniverikokeet, AITEnd, tromboositutkimukset, miehen ja itseni kromosomit, ferritiini ja kaikenmaailman vitamiini-ja muita mittauksia.
Teillähän on kyl kattavasti jo testattukin. Tuo AITend ei oo mulle entuudestaan tuttu, mut muista oon kyl kuullu/lukenut.

Multahan ei oo nyt otettu mitään labroja. Tai ferritiini joo. Oon saanut useamman infuusion viimeisen vuoden aikana. Vitamiinit oon kans itse käyny mittauttaa.

Meinasitteko tutkia miten laajan version tuosta endometrium testistä? Mä oon menossa siihen nyt tänään alkaneessa kierrossa ja pohdin viel et kumman lääkärin ehdottomista vaihtoehdoista otan. Lääkäri suositteli et ainakin tutkisi kohdun bakteerikantaa ja t-soluja (jos oikein muistan), mut mahdollisuus olisi tutkia myös piilevää/oireetonta endometrioosia. Ja nyt mietin et otanko tuon kolmannenkin vai en.
 
Teillähän on kyl kattavasti jo testattukin. Tuo AITend ei oo mulle entuudestaan tuttu, mut muista oon kyl kuullu/lukenut.

Multahan ei oo nyt otettu mitään labroja. Tai ferritiini joo. Oon saanut useamman infuusion viimeisen vuoden aikana. Vitamiinit oon kans itse käyny mittauttaa.

Meinasitteko tutkia miten laajan version tuosta endometrium testistä? Mä oon menossa siihen nyt tänään alkaneessa kierrossa ja pohdin viel et kumman lääkärin ehdottomista vaihtoehdoista otan. Lääkäri suositteli et ainakin tutkisi kohdun bakteerikantaa ja t-soluja (jos oikein muistan), mut mahdollisuus olisi tutkia myös piilevää/oireetonta endometrioosia. Ja nyt mietin et otanko tuon kolmannenkin vai en.
Luulen, että meidän tapauksessa tutkitaan se laaja-alainen endometriumtesti, omalle mielelle toimii parhaiten saada tieto kerralla kaikesta eikä jättää mitään tutkimatta jos tutkimaan aletaan.

Eniten pelottaa, että mikäli se yhteensopivuus olisikin se ongelma niin sitähän ei sitten korjata millään ja joutuisi hyväksymään ettei yhteistä lasta sitten saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Luulen, että meidän tapauksessa tutkitaan se laaja-alainen endometriumtesti, omalle mielelle toimii parhaiten saada tieto kerralla kaikesta eikä jättää mitään tutkimatta jos tutkimaan aletaan.

Eniten pelottaa, että mikäli se yhteensopivuus olisikin se ongelma niin sitähän ei sitten korjata millään ja joutuisi hyväksymään ettei yhteistä lasta sitten saada.
Toivotaan et teillä ei ainakaan se yhteensopivuus olisi ainakaan ongelmana!

Meillä on käytössä lahjasolut (naispari) nii ei olla tuollaisia edes tutkittu. Meidän esikoinen on saanut alkunsa niillä siittiöillä eli uskoakseni tuo ei meillä ainakaan oo syynä. (Mulle nää kaikki tutkimukset on viel vähän uusi juttu). Kaikki nää ongelmat on siis sekundrisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: TuurillaEdes
Toivotaan et teillä ei ainakaan se yhteensopivuus olisi ainakaan ongelmana!

Meillä on käytössä lahjasolut (naispari) nii ei olla tuollaisia edes tutkittu. Meidän esikoinen on saanut alkunsa niillä siittiöillä eli uskoakseni tuo ei meillä ainakaan oo syynä. (Mulle nää kaikki tutkimukset on viel vähän uusi juttu). Kaikki nää ongelmat on siis sekundrisiä.
En muista nyt ulkoa, että oliko teillä esikoinen myös sinun odottama vai vaimosi?

Tutkimusten osalta, niin tuskin näihin koskaan kunnolla tottuu tai asioita oppii eli edelleen itsekin ihan pihalla vaikka ehtinytkin jo ja läpikäynyt tutkimusten ja testausten osalta monet vaihtoehdot.
"Etsii neulaa heinäsuovasta" ja sitä rataa.

On erittäin mielenkiintoista vaikka samalla vielä vaikeammaksi tekee ymmärtää, että miten lapsettomuuden haasteet voivat yhtäkkiä alkaa vaikka aiemmin olisi raskautunut ja kaikki mennyt hyvin.
 
En muista nyt ulkoa, että oliko teillä esikoinen myös sinun odottama vai vaimosi?

Tutkimusten osalta, niin tuskin näihin koskaan kunnolla tottuu tai asioita oppii eli edelleen itsekin ihan pihalla vaikka ehtinytkin jo ja läpikäynyt tutkimusten ja testausten osalta monet vaihtoehdot.
"Etsii neulaa heinäsuovasta" ja sitä rataa.

On erittäin mielenkiintoista vaikka samalla vielä vaikeammaksi tekee ymmärtää, että miten lapsettomuuden haasteet voivat yhtäkkiä alkaa vaikka aiemmin olisi raskautunut ja kaikki mennyt hyvin.
Minä olin raskaana aiemminkin 😊
 
  • Tykkää
Reactions: TuurillaEdes
@TuurillaEdes täällä ollaan samassa veneessä, yritys aloitettu 6/21 ja kolme km takana viikoilla 7-9, syke nähty joka kerta useammankin kerran mutta aina hiipunut pois. Viimeisin km 11/22. Kemiallisia ainakin neljä. Koko julkisen tarjoama arsenaali on tutkittu ja ainoa todettu ongelma ohut kohdun limakalvo joka voi kemialliset kyllä selittää (limis ilman apuja 2-4mm) ja ainakin periaatteessa myös keskenmenoja mutta selkeää syytä ei ole löydetty. Nyt hoitona menopur +ovitrelle +cyclogest +asa (+arginiini, e-vitamiini, ubikinoni, omegat.....). Edellisessä raskaudessa limikseen e-vitamiini ja arginiini sekä asa+klexane+lugesteron alkaen plussasta, päästiin pisimmälle eli 9 viikolle asti....

Mä muutama sivu sitten avauduinkin siitä mitä mielessä liikkuu. Mustaa on huumori ja tyyli muutenkin aika suora, mitä sitä kiertelemään. Itse olen jaksamisen vuoksi itselleni antanut aikaa tämän vuoden, sitten aletaan miettiä jätetäänkö yritys kokonaan. Tänä vuonna ehditään kokeilemaan myös ivf vielä joten jos ei tärppää niin sitten ei ja laitetaan kierukka. Koska en mä voi jättää tätä tjottailuksi ja olla 2-3 krt vuodessa raskaana ja kokea keskenmenoa aina uudelleen ja uudelleen niin kauan kuin menopaussi alkaa 🙄

Editm mulla siis melkein aikuiset lapset edellisestä liitosta ja puolisolla ei lapsia ollenkaan. Onhan siis mahdollista että hänelln geeneissäkin on joku syy ettei raskaudet jatku mutta sitä ei näillä testeillä ole kiinni saatu eikä sellaista testiä taida ollakaan mikä sen kertoisi jos ei ole mitään viitteitä muuten mistä etsiä koska geenejä on niin paljon ettei kaikkia voida tutkia.
 
Itse arvostan sitä että esim. sinä @Mimerkki sanot asiat suoraan ja kerrot miltä oikeasti tuntuu. Itseni on vaikea samaistua esim. Haaveena vauva 2024-keskusteluun kun oma tilanne ei ole mikään ”kaksi kiertoa tikuttelua ja raskaana”-tyylinen. Tottakai silti iloitsen muiden plussista jne.

Aloitan huomenna ekaa kertaa letrot ja tarkoitus on käydä ultrassa kp11 tienoilla katsomassa tilanne. Ei ole kyllä luottoa että letrot sen kummemmin auttaisi tuomaan plussaa. Olen valmis lähtemään ivf:ään mielellään jo seuraavassa kierrossa niin ehtis ennen klinikan kesälomia, mutta mies vielä miettii asiaa.
 
Mä aloitin tänään taas letrot. Hassua syödä niitä kun ei oo edes yritystä tässä kierrossa, mut jostain syystä mun lääkäri haluaa ne tähän testikiertoonkin.
Kiva kuulla, että muillakin on testikiertoja ja lääkitys niissä mukana. Mä pistelen testikierrossakin aina kohdun limakalvoa tsemppaavaa lääkettä. Nyt on toki ollut se limakalvo hyvä eli sitä on ehkä hyväkin pitää yllä.

Nyt tulossa alkionsiirto keskiviikkona. Pistelen progesteronia kaksi kertaa päivässä ja vaginaalisesti sellainen Crinone-geeli. Lisäksi Estradot-laastari, Fragmin-verenohennuspiikki ja Oestrogel-geeli käsivarsiin 2 krt/päivä.

Lääkitystä muutettiin viime kiertoon niin, että aloitettiin progesteronipistokset myös jo 6 päivää ennen alkionsiirto, eikä vasta siirtopäivänä.
 
Mä taas jätin letrot nyt tältä kierrolta pois. Tähtäimessä toukokuun lahjasoluhoidot ja toivonmukaan kesäkuun pas 🤗

Hyvin huomaa letrojen vaikutuksen omaan ovulaatioon. Letroilla hymynaama tuli kp12-14 ja nyt kun en letroja ottanut niin ovis tuli jo kp10.

Hoidonsuunnittelu käynti on 11.5 ja niihin aikoihin alkaa luovuttajan hoidot.. niin jännittävää 🥶🤪☺😍 voi kun saataisiin muutama hyvälaatuinen alkio meille 🥰
 
Kiva kuulla, että muillakin on testikiertoja ja lääkitys niissä mukana. Mä pistelen testikierrossakin aina kohdun limakalvoa tsemppaavaa lääkettä. Nyt on toki ollut se limakalvo hyvä eli sitä on ehkä hyväkin pitää yllä.

Nyt tulossa alkionsiirto keskiviikkona. Pistelen progesteronia kaksi kertaa päivässä ja vaginaalisesti sellainen Crinone-geeli. Lisäksi Estradot-laastari, Fragmin-verenohennuspiikki ja Oestrogel-geeli käsivarsiin 2 krt/päivä.

Lääkitystä muutettiin viime kiertoon niin, että aloitettiin progesteronipistokset myös jo 6 päivää ennen alkionsiirto, eikä vasta siirtopäivänä.
Hui miten paljon kaikkea lääkitystä 😱 toki sepä ei tunnu missään mikäli saa sitten sen plussan ja pienokaisen 😍🥰

Osaatko muuten sanoa onko luonnolliseen kiertoon mitään lääkityksiä tulossa..? meillä siis se suunnitteilla 🤔

Minkä ikäinen alkio sulle siirretään?

Meidän klinikka suosii 2-3päiväisiä alkioita siirtoihin.
 
Hui miten paljon kaikkea lääkitystä toki sepä ei tunnu missään mikäli saa sitten sen plussan ja pienokaisen

Osaatko muuten sanoa onko luonnolliseen kiertoon mitään lääkityksiä tulossa..? meillä siis se suunnitteilla

Minkä ikäinen alkio sulle siirretään?

Meidän klinikka suosii 2-3päiväisiä alkioita siirtoihin.
Moikka,
Luonnollinen kierto kuulostaa niin hyvältä!.
Mulla tehtiin luonnolliseen kiertoon 2v sit siirto. Silloin tökkäsin Ovitrelle-piikin (tai mies sen teki, kun silloin en ite vielä uskaltanut), jotta munasolu irtosi ja tuli ovulaatio. Siirto oli perjantaina tuolloin ja la tökkäsin piikin. Su näytti ovulaatiotikku plussaa. Tuolloin 5 päiväinen alkio. Ja ajateltiin, että oikea siirto ajankohta on 5 päivän päästä 5 päiväiselle. Lisäksi oli keltarauhashormoni tablettina. Määrää en muista.

Silloin ihmettelin, että miksi ihmeessä niin pieni tuki mun ikää ajatellen.

Nyt siirretään 5 päiväinen blastocysti..on tehty ERA-testi, joka osoitti, että siirtoikkuna on 24 tuntia myöhemmin, mitä normaalisti ajatellaan.
.
 
Meillä tarkoitus mennä alkionsiirtoon vielä ennen kesätaukoa. Luonnolliseen kiertoon tarkoitus alustavasti. Toki ei ole vielä ollut yhtään ultraa ja ei tietoa, onko tilanne sellainen, että siirto voidaan tehdä. Aiempi raskaus tuoresiirrosta.

En ole varma osaanko käyttää oikeita termejä, mutta kerron asian kuten osaan. Ystäväni asuu jenkeissä ja siellä viimeisimmässä ivf-hoidossa tehtiin alkioiden tutkiminen. Tehty aiemmin ivf-hoitoja, tullut paljon alkioita mutta ei ole kiinnittynyt tai raskaus ei ole jatkunut pitkään. Alkiodiagnostiikan avulla oli selvinnyt, että vain murto-osa alkioista kromosomeiltaan terveitä. Ja nyt raskaus jo pitkällä ja kaikki mennyt hyvin. Toivotaan onnea myös jatkossa. Tehdäänkö Suomessa tällaisia tutkimuksia, ja millaisisissa tilanteissa? Mielenkiintoista kuulla, jos palstailijoilla tietoa.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin :)
 
Meillä tarkoitus mennä alkionsiirtoon vielä ennen kesätaukoa. Luonnolliseen kiertoon tarkoitus alustavasti. Toki ei ole vielä ollut yhtään ultraa ja ei tietoa, onko tilanne sellainen, että siirto voidaan tehdä. Aiempi raskaus tuoresiirrosta.

En ole varma osaanko käyttää oikeita termejä, mutta kerron asian kuten osaan. Ystäväni asuu jenkeissä ja siellä viimeisimmässä ivf-hoidossa tehtiin alkioiden tutkiminen. Tehty aiemmin ivf-hoitoja, tullut paljon alkioita mutta ei ole kiinnittynyt tai raskaus ei ole jatkunut pitkään. Alkiodiagnostiikan avulla oli selvinnyt, että vain murto-osa alkioista kromosomeiltaan terveitä. Ja nyt raskaus jo pitkällä ja kaikki mennyt hyvin. Toivotaan onnea myös jatkossa. Tehdäänkö Suomessa tällaisia tutkimuksia, ja millaisisissa tilanteissa? Mielenkiintoista kuulla, jos palstailijoilla tietoa.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin
Tehdään suomessakin (en ole varma, että tehdäänkö itse tutkimus suomessa, vai lähetetäönkö ne ulkomaille) näitä kromosomi tutkimuksia.. näissä kerätään enemmän alkioita jotka tutkitaan. Parille alkiolle tutkimuksia ei käsittääkseni tehdä, vaan niitä pitää olla sitten enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Meillä tarkoitus mennä alkionsiirtoon vielä ennen kesätaukoa. Luonnolliseen kiertoon tarkoitus alustavasti. Toki ei ole vielä ollut yhtään ultraa ja ei tietoa, onko tilanne sellainen, että siirto voidaan tehdä. Aiempi raskaus tuoresiirrosta.

En ole varma osaanko käyttää oikeita termejä, mutta kerron asian kuten osaan. Ystäväni asuu jenkeissä ja siellä viimeisimmässä ivf-hoidossa tehtiin alkioiden tutkiminen. Tehty aiemmin ivf-hoitoja, tullut paljon alkioita mutta ei ole kiinnittynyt tai raskaus ei ole jatkunut pitkään. Alkiodiagnostiikan avulla oli selvinnyt, että vain murto-osa alkioista kromosomeiltaan terveitä. Ja nyt raskaus jo pitkällä ja kaikki mennyt hyvin. Toivotaan onnea myös jatkossa. Tehdäänkö Suomessa tällaisia tutkimuksia, ja millaisisissa tilanteissa? Mielenkiintoista kuulla, jos palstailijoilla tietoa.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin
Esim. täällä on tietoa noista alkiotutkimuksista; https://www.ovumia.fi/alkiotutkimus/
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Tuo alkiotutkimus kannattaa tehdä, jos on paljon alkioita mistä valita. Sen sijaan muutamia ei kannata tutkia, koska sellainen alkio, jossa tutkimuksessa näkyy jotain poikkeavaa, voi hyvinkin korjata itsensä ja siitä voi alkaa raskaus ja syntyä vauva. Jos siis on alkioita valittavaksi asti, voi tutkimuksesta olla hyötyä "parhaiden" alkioiden löytämiseksi. Jos alkioita taas on vähän, kannattaa niillä kaikilla yrittää, koska raskaus on kuitenkin mahdollinen mahdollisista poikkeavuuksista huolimatta.
Näin olen lukenut joko täältä tai redditin ivf-keskusteluista, joku tietäväisempi oikaiskoon jos meni pieleen. :)
 
Luin huvikseni tosta Menopurista kun lääkäri silloin mainitsi siitä en tiedä tulisiko edes käyttöön mahdollisissa hoidoissa mutta voi apua miten vaikealta se kuulostaa, kaiken maailman ovitrellet ym menny hyvin mutta en missään nimessä alkaisi jotain kuiva-aine juttuja itse sekoittelemaan
Menopur on muuten nyt myös kynässä, se erillinen pullo ja liuotin jää pois vissiin kokonaan. Mulle lääkäri kirjoitti sen mutta apteekista ne sit joutu pyytää uuden reseptin kun olikin vaihtunu kynäksi. On kyllä helpompi kuin aiemmin.
 
Alkoi viikonloppuna pistelyt ja niiden mukana hormonaalinen migreeni johon ei auta mikään.
Lääkekierrot joissa olotila ja jaksaminen menee pakkaselle ärsyttää. Vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti elämään ja arkeen, työpäivän jaksamiseen kerää kaiken energian.
Ei tässä hetkeen ole jaksanut tai huvittanut mitään isompaa ohjelmaa tai suunnitelmia varailla, kun ikinä ei tiedä millainen olo on tai missä vaiheessa kiertoa mennään lääkkeiden kanssa, jotka siihen olotilaan vahvasti vaikuttavat. Ja toki, pidemmät reissut lääkkeiden kanssa jotka vaativat kylmäsäilytystä onkin sitten ihan oma juttunsa...
 
Mulla on kauhea pähkäily tuon endometrium testin laajuuden kanssa. Pienempi paketti sisältää näytteen kohdun bakteerikannasta ja t-soluista ja suurempi näiden lisäksi vielä endometrioosista.

Mietteitä on puoleen jos toiseen. Toisaalta mietin et jos testaa vain pienemmän ja selittävää syytä kemiallisille/keskenmenolle ei löydy, jäisikö miettimään entä jos syy olisikin kolmannessa. Et jos kerran testataan nii eikö olisi ihan sama testata kaikki kerralla 🤷.

Toisena tietty mietityttää raha. Pienempi vaihtoehto on ~620€ ja suurempi ~820€ pienempi ihan rahan takia vetäisi puoleensa.

Mulle on tehty useampi laparoskopia viimeisen kolmen vuoden aikana ja näissä ei oo endometrioosia näkynyt. Siinä vanhimmassa noista leikkauksista lääkäri oikein lapsihaave ajatuksella teki munajohdinten aukiolotutkimukset ja kaikki muun leikkauksen ohella ja sanoi ettei näy endometrioosia. Pohdituttaa kuin mahdollista tällainen endometrioosia sit olisi jos sitä ei oo leikkauksessa näkynyt ja ei oo mitään oireita. 🤷 Et millä todennäköisyydellä se löytyisi.

Näitä pyörittelen nyt päässäni ja joka toinen päivä oon erimieltä 😅
 
Mulla on kauhea pähkäily tuon endometrium testin laajuuden kanssa. Pienempi paketti sisältää näytteen kohdun bakteerikannasta ja t-soluista ja suurempi näiden lisäksi vielä endometrioosista.

Mietteitä on puoleen jos toiseen. Toisaalta mietin et jos testaa vain pienemmän ja selittävää syytä kemiallisille/keskenmenolle ei löydy, jäisikö miettimään entä jos syy olisikin kolmannessa. Et jos kerran testataan nii eikö olisi ihan sama testata kaikki kerralla .

Toisena tietty mietityttää raha. Pienempi vaihtoehto on ~620€ ja suurempi ~820€ pienempi ihan rahan takia vetäisi puoleensa.

Mulle on tehty useampi laparoskopia viimeisen kolmen vuoden aikana ja näissä ei oo endometrioosia näkynyt. Siinä vanhimmassa noista leikkauksista lääkäri oikein lapsihaave ajatuksella teki munajohdinten aukiolotutkimukset ja kaikki muun leikkauksen ohella ja sanoi ettei näy endometrioosia. Pohdituttaa kuin mahdollista tällainen endometrioosia sit olisi jos sitä ei oo leikkauksessa näkynyt ja ei oo mitään oireita. Et millä todennäköisyydellä se löytyisi.

Näitä pyörittelen nyt päässäni ja joka toinen päivä oon erimieltä
Tsemppii päätöksen tekoon.. 👍
 
Onko teillä tietoa HUSsin tai TAYSsin ivf jonoista? Meille tuli pommina tieto tänään että yhteistyö Felicitaksen kanssa loppuukin (alkoikin vasta tammikuussa!l) ja se ilo siitä että ainakin sitten elokuussa olisi suunnitteluaika sitä varten kariutui siihen 😭 Myös tuolla polilla on kesätauko pidennetty niin että kesäkuun puolivälistä elokuuhun asti. Ehditään siis vain seuraava kierto ja sitten tauolle.

Tällekään kiertoa ei kovin hyviä uutisia, nyt kp 11, menopuria oon pistellyt 7pv annoksella 112,5iu ja limakalvo 5mm, follikkeli 15mm. Eli limis on samaa tasoa kuin aiempien raskauksien välillä ihan ilman hoitojakin. Ja tuo annos on jo iso ovulaation induktioon mutta koska ei ole kaksosriskiä yhdellä follilla niin vielä 3pv pistän 150iu ja perjantaina katsotaan onko sillä mitään tehoa.

@Chiarina46 sulla oli se nivestim? Auttaa limakalvoon? Voitko kertoa siitä lisää, ihan mitä vaan tiedät niin otan vastaan.
 
Onko teillä tietoa HUSsin tai TAYSsin ivf jonoista? Meille tuli pommina tieto tänään että yhteistyö Felicitaksen kanssa loppuukin (alkoikin vasta tammikuussa!l) ja se ilo siitä että ainakin sitten elokuussa olisi suunnitteluaika sitä varten kariutui siihen Myös tuolla polilla on kesätauko pidennetty niin että kesäkuun puolivälistä elokuuhun asti. Ehditään siis vain seuraava kierto ja sitten tauolle.

Tällekään kiertoa ei kovin hyviä uutisia, nyt kp 11, menopuria oon pistellyt 7pv annoksella 112,5iu ja limakalvo 5mm, follikkeli 15mm. Eli limis on samaa tasoa kuin aiempien raskauksien välillä ihan ilman hoitojakin. Ja tuo annos on jo iso ovulaation induktioon mutta koska ei ole kaksosriskiä yhdellä follilla niin vielä 3pv pistän 150iu ja perjantaina katsotaan onko sillä mitään tehoa.

@Chiarina46 sulla oli se nivestim? Auttaa limakalvoon? Voitko kertoa siitä lisää, ihan mitä vaan tiedät niin otan vastaan.
Me ollaan tosiaan oltu HUSsilla jonossa ivf:ään jo tammikuun lopulta eikä mitään ole vieläkään kuulunut.. jonojen tarkkaa pituutta ei meille osattu luvata, mutta noin 6kk luokkaa ne on😬
Jono on kuulemma pitkä IVF-hoitoon sekä myös erikoislääkärin vastaanotolle. Kun kyselin niin meille arvioitiin, että suunnittelukäyntiaika ilmoitettaisiin meille kevään aikana, mutta että se menee luultavasti kesälle. Ja vieläkään ei siis ole aikaa tullut eli luultavasti itse hoidot menee aikaisintaan elo-syyskuulle😞

Todella inhottavaa, miten noin yhtäkkiä tulee tieto, että hoidot siirtyy kunnalliselle ja joudutte kesken kaiken vaihtamaan paikkaa, ja kaikista inhottavinta, jos teidän hoidot venyvät tuon takia!😩
 

Yhteistyössä