Kyl se nyt vaan on niin, että miehille tulee niin halutessaan vapaa pääsy naisten pukuhuoneisiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sukupuoli näkyy passin tiedoissa, joten henkilön sukupuoli tulee esille esimerkiksi matkustaessa. Pukuhuoneisiin mentäessä ei tavallisesti kysytä henkilöllisyystodistusta.

Sosiaali- ja terveysministeriössä translain valmistelussa mukana ollut hallitussihteeri Sonja Jantunen sanoo, että laissa ei ole määritelty sitä, että yksittäisen henkilön oikeudellinen sukupuoli vaikuttaisi siihen, että hän pääsee tiloihin.

– Meillä on voimassa olevassa lainsäädännössä vain yksittäisiä säädöksiä siitä, joissa säädetään erillisten tilojen, kuten esimerkiksi pukeutumistilojen, tarjoamisesta naisille ja miehille, mutta pääsyä näihin tiloihin ei säännellä, Jantunen sanoo.

Jos syntyy tilanne, jossa henkilö kertoo olevansa nainen ja haluaa päästä naisten pukuhuoneeseen, mutta ei näytä tyypilliseltä naiselta, häntä tulisi kohdella kuin naista, jos hänen henkilöllisyystodistuksessaan lukee niin.


– Vahvistettua sukupuolta pidetään henkilön sukupuolena. Kaikissa tilanteissa ei luonnollisesti esitetä henkilöllisyystodistusta. Näissä tilanteissa voi syntyä epäselvyyttä siitä, pääseekö henkilö pukutiloihin. Näitä tilanteita arvioitaisiin tarvittaessa tapauskohtaisesti syrjintäkiellon näkökulmasta.


Itsensä naiseksi identifioivaa ei siis saa syrjiä, vaikka hänellä ei papereita olisikaan.
Siirtyvätköhän rikokset/velat/häiriökäyttäytyminen tms. rike uuden henkilöllisyyden mukana?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Kyllä Wille esim on sama häiriköivä Wille edelleenkin vaikka mielessään muuttuisi naiseksi huomenna

Ahdistelisiko hän sitten itseään? Vonkaisiko hän itseltään?
Tämä menee reilusti aiheen yli eli out of topic, mutta hypätkää yli jos ärsyttää tai ei kiinnosta.
Luin jutun jostain ulkomaisesta miesnäyttelijästä, jota syytetään ahdistelusta.
Mies oli ollut syytösten jälkeen itsetuhoinen. Hän oli pohtinut asiaa ja muistanut joutuneensa 13-vuotiaana seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Aikuisiällä hän aina halusi käyttää voimaa naissuhteissaan ja olla intiimitilanteissa ”niskan” päällä. Harvoin syyllinen pääsee kertomaan julkisuudessa syistä mitkä johtivat häiriökäyttäytymiseen.
Ymmärrän Raamatun kirjaimellisesti ottavien kannan translakiin. ihminen pelkää kostoa jos tulkitsee asioita nykyaikaisella lääketieteeseen pohjautuvalla tavalla.
Meistä naisista hyvin moni minä mukaanlukien on saanut kaivaa itsestään munaa enemmän kuin biologiset miesoletetut. Minä se olin joka hoiti kaikki asiat taloudessamme. olin enemmän henkisesti mies kuin tusina kulkusia housuissaan kantavia luusereita.
 
vierailija
Tämä menee reilusti aiheen yli eli out of topic, mutta hypätkää yli jos ärsyttää tai ei kiinnosta.
Luin jutun jostain ulkomaisesta miesnäyttelijästä, jota syytetään ahdistelusta.
Mies oli ollut syytösten jälkeen itsetuhoinen. Hän oli pohtinut asiaa ja muistanut joutuneensa 13-vuotiaana seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Aikuisiällä hän aina halusi käyttää voimaa naissuhteissaan ja olla intiimitilanteissa ”niskan” päällä. Harvoin syyllinen pääsee kertomaan julkisuudessa syistä mitkä johtivat häiriökäyttäytymiseen.
Ymmärrän Raamatun kirjaimellisesti ottavien kannan translakiin. ihminen pelkää kostoa jos tulkitsee asioita nykyaikaisella lääketieteeseen pohjautuvalla tavalla.
Meistä naisista hyvin moni minä mukaanlukien on saanut kaivaa itsestään munaa enemmän kuin biologiset miesoletetut. Minä se olin joka hoiti kaikki asiat taloudessamme. olin enemmän henkisesti mies kuin tusina kulkusia housuissaan kantavia luusereita.
Sä olet niin huono nainen, että kelpaat vain luusereille.
 
vierailija
Uuden lain astuessa voimaan Wille pääsee halutessaan vapaasti naisten puolelle. Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Miksi
Uuden lain astuessa voimaan Wille pääsee halutessaan vapaasti naisten puolelle. Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Luulen, ettei Wille tunne itseään naiseksi. Ei mitään järkeä lähteä spekuloimaan asiaa
 
vierailija
Vai peruuko?
Mietin läihinnä sitä, että erottaako automaatio naiseksi syntyneet ja naiseksi muuttuneet.
Kas kun et tätä tiennyt

”Henkilö voidaan vahvistaa vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvaksi Digi- ja väestötietoviraston päätöksellä. Digi- ja väestötietovirasto muuttaa tässä yhteydessä myös henkilötunnuksen. Sukupuolen vahvistaminen edellyttää lääketieteellistä selvitystä, täysi-ikäisyyttä, Suomen kansalaisuutta tai asuinpaikkaa Suomessa. Etunimi voidaan muuttaa jo lääketieteellisten hoitojen alkuvaiheessa.”
 
vierailija
Hyvä esimerkki Sannan haIIituksen lainsäädännön tasosta tai oikeastaan sen tasottomuudesta.
Mun on todella vaikea kuvitella että tuhannet miehet lähtee vaihtamaan sukupuoltaan, maksaa uudet henkkarit ym vain päästäkseen tirkistelemään naisia uimahalleihin. Moni voi kännissä ja läpällä tehdä tai vedonlyönnin seurauksena, mutta onneksi sen voi jättää vahvistamatta puolen vuoden sisällä ja pysyä miehenä..
 
vierailija
Ja sinä @alepananna olet varsinainen yli-ihminen
Olen ihan tavallinen suomalainen nainen kuten niin moni muu nainen tässä maassa.
Suomalaiset miehet ovat melko usein vätyksiä ja nainen joutuu lujille.
Tätä palstaa seuratessani käsitykseni vain vahvistuu. Lultavasti nm Setis on taas linjoilla.
Hän on ottanut minut hampaisiinsa, kun olen ylistänyt hänen entistä vaimoaan.
Jos kyseinen ex-rouva joskus lukee viestejäni, hän todennäköisesti purskahtaa raikuvaan nauruun.
Virtuaalinen ylidfemmani hänelle. Olemme voittaja-ainesta.
 
vierailija
Mun on todella vaikea kuvitella että tuhannet miehet lähtee vaihtamaan sukupuoltaan, maksaa uudet henkkarit ym vain päästäkseen tirkistelemään naisia uimahalleihin. Moni voi kännissä ja läpällä tehdä tai vedonlyönnin seurauksena, mutta onneksi sen voi jättää vahvistamatta puolen vuoden sisällä ja pysyä miehenä..
Ei tarvitse edes vaihtaa virallisesti naiseksi päästäkseen naisten puolelle, koska henkilöllisytstodistuksia ei saa kysyä.
Lue ketjun linkkejä, niin totuus paljastuu. Toiseksi ei tarvita tuhansia miehiä järkyttämään naisia, vaan riittää yksi mies per naisten pukuhuone.
 
vierailija
Olen ihan tavallinen suomalainen nainen kuten niin moni muu nainen tässä maassa.
Suomalaiset miehet ovat melko usein vätyksiä ja nainen joutuu lujille.
Tätä palstaa seuratessani käsitykseni vain vahvistuu. Lultavasti nm Setis on taas linjoilla.
Hän on ottanut minut hampaisiinsa, kun olen ylistänyt hänen entistä vaimoaan.
Jos kyseinen ex-rouva joskus lukee viestejäni, hän todennäköisesti purskahtaa raikuvaan nauruun.
Virtuaalinen ylidfemmani hänelle. Olemme voittaja-ainesta.
Onneksi et ole tavallinen suomalainen nainen. Olisi jkauhistus jos kaikki olisivat kuin sinä.
 

Yhteistyössä