Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

vierailija
Tuohon käsittääkseni liittyy ihan aikaikkuna, milloin tuottaa tulosta. Kulkee käsikädessä luontaisen melatoniinin erittymisen kanssa eli nukkumaan iltakymmenen hujakoilla. Säännönmukaisuutta kun noudattaa eikä ylläpidä yökukkumisia mikä omalta osaltaan altistaa yösyöpöttelylle? Mutuilua toki, en ole alan asiantuntija ollenkaan.
Kyllä olen pyykännyt öisin eikä oo tarvinnut syödä mitään.
 
No samaa mieltä...sä Lissu pyysit multa KONKREETTISEN listan, sit ainakin osittain lyttäsit sen listani, joten ehkä mulla on oikeus pyytää sulta tarkka lista. ;)
Kerroin vain ihan perusasioita mitä kannattaisi tehdä jos haluaa pysyä aina normaalipainoisena.
Ei sulla willpower riitä elämäntapamuutokseen jos sun jokainen solu huutaa sokeria tai on nälkä, siitä on päästävä.
Ei ole edes normaalia, että ihmisellä on koko ajan nälkä. Pätkäpaasto on ihan hyvä lifestyle.❤👍 Haastan sut kokeilemaan, lupaan että et pety ja saavutat helposti normaalipainon.

Miten tarkan listan haluat?
Riippuen liikunnan määrästä:
4-6 kananmunaa.
Lihaa/kalaa.
kasvikset/vihannekset/juurekset/marjat/sienet jne.
Hedelmiä syön harvoin, suomalaisten sesonkiaikojen mukaan. Sitruunaa käytän välillä ruoanlaitossa, esim
kalan kanssa.

Eli helpommin olisi ehkä selitetty, että en syö pääsääntöisesti yliprosessoitua (paitsi mct-öljy ja oikeasti hyvä kylmäpuristettu extra virgin oliiviöljy, kerma, pastöroimaton juusto 12/24kk kypsynyt, joskus maustamatonta jugurttia, alkoa ainakin kylmällä kaudella muutaman pullon) en syö valmisruokaa/puolivalmisteita enkä lisättyä sokeria, enkä syö viljoja.

Annoksessa eniten energiaa tulee rasvasta sitten protskusta ja hiilareista vikana.

Rasva tulee eläinrasvasta, gheestä, terveellisistä öljyistä, voista (ei ollenkaan margariini/kasvis/siemenöljyt)

Juon vettä/harvoin luomumaitoa ja kahvin mustana.

Syön kerran tai kaksi päivässä, en syö aamupalaa.

Juhlissa syön mitä tarjotaan ja jouluna tai muuten harvoin syön myös viljoja jne.


t. täällä mietitään yhteishakua!😱
mihin aika on mennyt!!! Vastahan nuo oli eskassa!!!😱
 
Kerroin vain ihan perusasioita mitä kannattaisi tehdä jos haluaa pysyä aina normaalipainoisena.
Ei sulla willpower riitä elämäntapamuutokseen jos sun jokainen solu huutaa sokeria tai on nälkä, siitä on päästävä.
Ei ole edes normaalia, että ihmisellä on koko ajan nälkä. Pätkäpaasto on ihan hyvä lifestyle.❤👍 Haastan sut kokeilemaan, lupaan että et pety ja saavutat helposti normaalipainon.

Miten tarkan listan haluat?
Riippuen liikunnan määrästä:
4-6 kananmunaa.
Lihaa/kalaa.
kasvikset/vihannekset/juurekset/marjat/sienet jne.
Hedelmiä syön harvoin, suomalaisten sesonkiaikojen mukaan. Sitruunaa käytän välillä ruoanlaitossa, esim
kalan kanssa.

Eli helpommin olisi ehkä selitetty, että en syö pääsääntöisesti yliprosessoitua (paitsi mct-öljy ja oikeasti hyvä kylmäpuristettu extra virgin oliiviöljy, kerma, pastöroimaton juusto 12/24kk kypsynyt, joskus maustamatonta jugurttia, alkoa ainakin kylmällä kaudella muutaman pullon) en syö valmisruokaa/puolivalmisteita enkä lisättyä sokeria, enkä syö viljoja.

Annoksessa eniten energiaa tulee rasvasta sitten protskusta ja hiilareista vikana.

Rasva tulee eläinrasvasta, gheestä, terveellisistä öljyistä, voista (ei ollenkaan margariini/kasvis/siemenöljyt)

Juon vettä/harvoin luomumaitoa ja kahvin mustana.

Syön kerran tai kaksi päivässä, en syö aamupalaa.

Juhlissa syön mitä tarjotaan ja jouluna tai muuten harvoin syön myös viljoja jne.


t. täällä mietitään yhteishakua!😱
mihin aika on mennyt!!! Vastahan nuo oli eskassa!!!😱
No sekasyöjähän säkin olet. :)
 
s 51:8 Catzo/
sine halaiat Totutta/
ioca salaudhes onopi/
ia sen peitetyn Wijsaudhen sine iulghistit minulle."

lisäsin sanavälit finbible ssa tuo



"s 51:8 Catzo/ sine halaiat Totutta/ ioca salaudhes onopi/ ia sen peitetyn Wijsaudhen sine iulghistit minulle."

Onko tuossa se sana jul?
Nyt en tajunnut, mutta kiinnostaa tietää. Voisitko selittää.🙏🏼🙂
 
No sekasyöjähän säkin olet. :)
Mutta olen testaillut itselläni kaikenlaista. Olin muun muassa yli vuoden pelkällä eläinperäisellä vaikka epäilin että se ei ole mitenkään sopivaa jne.🤓💪

Aiemmin luulin että kuolen jos olen viikon syömättä, enkä todellakaan tiennyt paaston/pätkäpaaston tai ravintosuositusten oikeaa laitaa tai niiden terveysmerkityksiä. Olen iloinen että rohkenin kokeilla. Syömiset vaikuttavat myös pääkoppaan ja hormooneihin jne.
Olo on huomattavasti skarpimpi, parempi ja energisempi syödessäni näin.
 
vierailija
Mutta olen testaillut itselläni kaikenlaista. Olin muun muassa yli vuoden pelkällä eläinperäisellä vaikka epäilin että se ei ole mitenkään sopivaa jne.🤓💪

Aiemmin luulin että kuolen jos olen viikon syömättä, enkä todellakaan tiennyt paaston/pätkäpaaston tai ravintosuositusten oikeaa laitaa tai niiden terveysmerkityksiä. Olen iloinen että rohkenin kokeilla. Syömiset vaikuttavat myös pääkoppaan ja hormooneihin jne.
Olo on huomattavasti skarpimpi, parempi ja energisempi syödessäni näin.
Millä sheivaat pimppasi?
 
Kyllä meillä ihmisistä suurin osa ovat ylipainoisia jos syövät 3h välein. Ainakin he ovat, jotka eivät harrasta kunnolla liikuntaa. Siis niin, että hikoilevat 30 min/pv?

Kun insuliini nousee niin rasva ei silloin hetkeen pala ja kun se laskee niin tulee nälkä.
Miks pitäisi syödä kolmen tunnin välein kun noudattaa ravintosuosituksia?

Päivästä riippuen aamupala 6-9, lounas 11-13 ja päivällinen 16-19. Lapset saivat välipalaa ja iltapalaa silloin kun olivat pieniä ja sitä kaipasivat.
 
Mutta olen testaillut itselläni kaikenlaista. Olin muun muassa yli vuoden pelkällä eläinperäisellä vaikka epäilin että se ei ole mitenkään sopivaa jne.

Aiemmin luulin että kuolen jos olen viikon syömättä, enkä todellakaan tiennyt paaston/pätkäpaaston tai ravintosuositusten oikeaa laitaa tai niiden terveysmerkityksiä. Olen iloinen että rohkenin kokeilla. Syömiset vaikuttavat myös pääkoppaan ja hormooneihin jne.
Olo on huomattavasti skarpimpi, parempi ja energisempi syödessäni näin.
Aika tylsää ruokaa sulla on sit ollut kun mausteena oli vuoden vain suolaa.
 
Miks pitäisi syödä kolmen tunnin välein kun noudattaa ravintosuosituksia?

Päivästä riippuen aamupala 6-9, lounas 11-13 ja päivällinen 16-19. Lapset saivat välipalaa ja iltapalaa silloin kun olivat pieniä ja sitä kaipasivat.
Me puhuttiin Echon eväistä, hän kirjoitti viestissä, että syö ravintosuositusten mukaan. Siitä tämä ko. keskustelu lähti. Luitko viestin?😁

Muuten kannattaa tietenkin pihua yleisesti, Suomessa on suurin osa ylipainoisia. Ei siitä onko sun naapuri tai lapset ylipainoisia vai ei. Ja jopa 7 vuotiaista kolmannes ylipainoisia.

Ja tässä vuonna 2019 (nyt varmaan ylipainoisten määrä kasvanut tuosta)
”Lihavuusepidemian koko kuva – 2 980 000 ylipainoista”
 
Viimeksi muokattu:
Me puhuttiin Echon eväistä, hän kirjoitti viestissä, että syö ravintosuositusten mukaan. Siitä tämä ko. keskustelu lähti. Luitko viestin?

Muuten kannattaa tietenkin pihua yleisesti, Suomessa on suurin osa ylipainoisia. Ei siitä onko sun naapuri tai lapset ylipainoisia vai ei. Ja jopa 7 vuotiaista kolmannes ylipainoisia.

Ja tässä vuonna 2019 (nyt varmaan ylipainoisten määrä kasvanut tuosta)
”Lihavuusepidemian koko kuva – 2 980 000 ylipainoista”

Jaa no sit.


Mutta väitän ihan ylipäätään, että JOS syö ravintosuosituksien mukaan niin ei tule ylipainoiseksi. -Tosi harva vaan tekee niin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä